noranettan
Den här ljuvliga gallican kommer från Rosenposten. (Jag har faktiskt aldrig sett den i någon svensk plantskola....någon som har?) Den kan vara mörkare än vad den är på bilden. Det hade nog varit varmt och torrt några dagar när jag tog bilden. Det står i litteraturen att den har svag doft, men det vet jag inte om jag håller med om....nog känner man den. Blommorna är inte så stora, men de kommer i klasar.

Anette
Kajsa
Mörklila och välfyllda och doft så får dom gärna vara gallica rosorna, Rosenposten skrev den doftar kraftigt. Vi blir alltmer snurriga av alla gallica rosor du visar, hur ska vi kunna välja sorter på slutet Anette ? Du får göra en 10 i topp eller måste lista rose.gif
svennis
Den tyckte jag om. Bra namn. Skall genast inhandla den.
Helenavborg
Jippii! Jag har den!! Köpte den i våras så ännu har den inte blommat men ååååh vad jag väntar på nästa sommar när alla mina nyinköpta gallicor kommer att blomma!
Anna NV Uppsala
Jippi här med, det var ju en sån som jag fick på rotskottsbytarträffen här i Uppsala! Mums!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon