Full version: Godiskatalog
AnnammA
Det var ett tag sedan jag var inne på David Austins hemsida, och tecknade mig för ett gratisex av "Handbook of Roses", och hade så när glömt bort det, eller tänkt att de kanske slutat med att skicka hem gratisex av katalogen, men i veckan kom denna härliga katalog...De som har köpt katalogen från "Flora Linnea", ska veta att det är denna som ligger grund för "Flora Linneas", fast texten är på engelska, men samma ljuvliga foton tryckt på blankt papper, med texter om rosorna, där även fakta om var rosen fått sitt namn i från blivit tillskrivet.
noranettan
Ja, det är en katalog man kan ha som kvällslektyr. Mmmmmm. Kanske Flora Linnea tar betalt för översättningen???? (tänker jag för att inte reta upp mig på att jag köpte den först och fick den från DA senare)
Kajsa
Jo Flora Linnea har samma format på sin och visst har dom lånat bilder av Austins katalog, dom har säkert rätt att använda bilderna när dom säljer deras rosor. Jag köpte Austins kalender förra året, det står inget år så där tydligt vid fotona, så jag kan ha den i många år och njuta av de flotta bilderna.
Christina i Taxinge~
Så många fina bilder du har, Annamma!
Har varit inne & kollat ditt pion- och rosalbum smile.gif

Och tänk - jag trodde du hade en ros som hette 'Kalle Stropp'! biggrin.gif
Ända tills jag öppnade bilden..... tongue.gif
AnnammA
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 06-12-2007, 21:28) *
Så många fina bilder du har, Annamma!
Har varit inne & kollat ditt pion- och rosalbum smile.gif

Och tänk - jag trodde du hade en ros som hette 'Kalle Stropp'! biggrin.gif
Ända tills jag öppnade bilden..... tongue.gif

Man tackar och tar emot... blush.gif

Jag tycker att det blir extra mycket liv åt växtporträtten om det finns ett litet djur el dyl där, och sedan blir det ju lite frustrerande att bara döpa bilderna efter växtens namn och med nummerföljd...Många siffror kan det bli, ju... Dessutom, du blev ju nyfiken på om den fanns en ros med namnet Kalle stropp, och det var ju kul, eller...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon