Full version: Gulnande krasseblad
Ann-Christin Lindberg zon II
Hej! Vad beror det på att min blommande busk-krasse får gula blad? Har krasse på två ställen i stora krukor i trädgården och på det ena stället blir en hel del blad gula. Det stället där de gulnar har sol hela dygnet, medan det andra stället får skugga frampå eftermiddagen. Båda krukorna blommar så det är en fröjd att skåda, men det är ju inte så snyggt med de gula bladen....
Kajsa
Mina krasse Alaska och Black Velvet ( som inte var svart utan mörkröd)
blev mycket gula i bladen, så jag har slängt dom på komposten.
Kanske näringsbrist? Men stora krukor hade dom, men dom växte
som tokar.
Eva i Skåne
Gula blad har jag också problem med, men krassen ska inte ha mycket näring för då blommar den inte har jag lärt mig.
Ifjol blev mina fulla med bladlöss sad.gif . Är det vanligt på krasse?
annaviktoria
Några av mina har fått bladlöss. Jag tror att det är för att de torkat ut unsure.gif, för det är bara några i kanterna på en och samma blomlåda som fått dem. På mina krasse verkar det som om det är vattenbrist som ger gula blad, man jag är inte säker.
Eva i Norrköping
Mina krasseplantor som växer i krukor, får gula blad. Men de som jag sått i en stor pallkrage, är hur gröna och fina som helst. Drar slutsatsen att det är tillgången på jord och vatten som påverkar om bladen gulnar...? Jag knipsar av de gula bladen, det blir mest blommor kvar, men det är ok det med!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon