AnitaO
Inte lätt det här. Två kanonbra tjejer!
Sailor Pluto
Även fast Amanda är favoriten så misstänker jag att Marie tar hem segern i år smile.gif .
Tezzla
Amanda. Tyvärr.
Tobb
Det beror ju kanske på vem som kommer att lägag sig? Darin kom väll tvåa tex?
Ingen aning vilka de är men de skulle ju inte kommit såhär långt om de inte var duktiga.
Så den som vinner ska väll typ spela in sin skiva "över natten" medans tvåan kommer med störtsta sannolikhet att komma tvåa. Oj tongue.gif jag är nog ltie trött, menade att hon säkert kommer att få ett skivkontrakt också giggle.gif rotfl.gif

Och då kommer att få längre tid på sig att spela in sin skiva, men kanske en mer personlig stil?
Tezzla
Om Amanda vinner så har hon ju blivit erbjuden längre tid för att spela in skivan. Just därför att hon är Amanda och så väääldigt speciell slap.gif

Samma sak borde ju gälla för alla kan man tycka...
Kathy
CITAT (Tezzla @ 06-12-2007, 13:43) *
Om Amanda vinner så har hon ju blivit erbjuden längre tid för att spela in skivan. Just därför att hon är Amanda och så väääldigt speciell slap.gif

Jag kommer verkligen inte köpa den skivan.
Hade gärna sett Andreas eller Daniel i finalen, har inte mycket till övers för tjejerna, tyvärr.
Piccante
Har inte följt Idol i år något vidare. Tyckte de var rätt trista som gick vidare efter uttagningen. gillar iofs det jag har hört av Amanda, hon har en ganska personlig stil men kanske är hon lite för personlig och "egen" för att bli en stor "idol" som Darin och Agnes. Marie har jag inte hört så mkt så jag kan inte bedöma.
Gita
CITAT (Markus_H @ 06-12-2007, 14:08) *
Har inte följt Idol i år något vidare. Tyckte de var rätt trista som gick vidare efter uttagningen. gillar iofs det jag har hört av Amanda, hon har en ganska personlig stil men kanske är hon lite för personlig och "egen" för att bli en stor "idol" som Darin och Agnes. Marie har jag inte hört så mkt så jag kan inte bedöma.

Blev Agnes stjärna? Om jag inte minns fel så har det väl gått mycket bättre för Sebastian som kom två.
Gita
pejori
Gillar Amandas lite hesa röst men håller en peng på Marie....
den rösten hon har...wow..... tummenupp.gif
Dilara
Marie är en värdig vinnare! blomma.gif
Siska
Jag tror på Marie, ska bli spännande att se i kväll.
Christina i Taxinge~
Men......ni röstar väl också??

wub.gif yes.gif yes.gif
sqrulan
Man hör ju mera av Danny på radion än om Marcus som vann i fjol!
Alba
Jag har aldrig sett Idol förrän en repris idag.

Jag håller min slant på Marie.
Christina i Taxinge~
CITAT (sqrulan @ 07-12-2007, 19:02) *
Man hör ju mera av Danny på radion än om Marcus som vann i fjol!

Jag har inget emot Danny - han får gärna höras, men Markus var ju GULD i Idol! Önskar han skulle höras & ses mer!
sqrulan
Ja samma här,men vissa bara "försvinner"på nåt vis? confused.gif
Magdis
Ja vart har Daniel Lindström tagit vägen till exempel? dunno.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Magdis @ 07-12-2007, 19:32) *

Ja, nog är det konstigt.......
Jag såg aldrig Idol 2005 så Daniel L har jag knappt sett alls sad.gif

Men 2006 och nu 2007 har jag följt hela vägen - från ax till limpa s a s ! biggrin.gif

Saknar Agnes, Sebastian och Markus framförallt - de var jättebra, tyckte jag! wub.gif
Krolliljan

confused.gif sad.gif
Mollis
Jag håller på Amanda, tycker att Marie sjunger bra men är lika spännande att titta på som en idisslande ko ungefär....

//Mollis
Anma
Första gången i år jag kollar på Idol. Pust!
Marie kan verkligen sjunga! Det kan ingen säga emot, hoppas jag... men ja, lite Carolavarning kanske över henne...

Amanda är en underbar scenpersonlighet och har en annorlunda röst. Hon gör alla låtar till sin egen.

Håller nog på Amanda, men å andra sidan, blir hon tvåa kan hon gå sin egen väg och bli stjärna...
Netha
Tror på Amanda ... sedan om hon vinner el inte spelar ingen större roll.
Hon ÄR artist av stora mått och kommer att synas och höras oavsett. tummenupp.gif wub.gif

Och så fick hon andraplatsen = IDOL bravo.gif rose.gif wub.gif
Ciczi
Jaha... Stampe vann...

Den skivan ligger ialla fall inte under min gran...

/Ciczi
cato
Jag lyssnar mycket hellre på "stampe" (det stör inte på en skiva) , att däremot behöva höra den hesa och falska rösten tror jag inte säljer i längden.
JÄTTESKÖNT ATT MARIE VANN! Sångare gör sig bäst på skiva.
zaaritha
Amanda är bäst!

Picasso är utvald av TV4............
Krolliljan
Jag trodde inte att jag brydde mig men efter att ha sett programmet i kväll så måste jag erkänna att jag tyckte att det var skönt att Marie vann. Jag har svårt för falsksång.
pejori
CITAT (cato @ 07-12-2007, 23:15) *
Jag lyssnar mycket hellre på "stampe" (det stör inte på en skiva) , att däremot behöva höra den hesa och falska rösten tror jag inte säljer i längden.
JÄTTESKÖNT ATT MARIE VANN! Sångare gör sig bäst på skiva.

bravo.gif bravo.gif tummenupp.gif
netaave

Han jobbar för fullt som sångare, mycket företagsjobb.
Sjunger också ibland i Stenssons orkester där hans pappa är kapellmästare.
zaaritha
Vem vann?
Anma
CITAT (zaaritha @ 08-12-2007, 00:21) *
Vem vann?

Marie Picasso
Ciczi
Visst Picasso vann, men tyvärr är det en dussinsångerska...

Heja Amanda!

Ciczi
Gita
CITAT (Ciczi @ 08-12-2007, 09:36) *
Visst Picasso vann, men tyvärr är det en dussinsångerska...

Heja Amanda!

Ciczi

Ja, hon vann, men lär inte bli stjärna den här gången heller. Det hjälpte ju inte med Big Brother eller utvik i Slitz, sen undrar jag varför i all världen valde artistnamnet Picasso - bara fånigt.
Gita
Tezzla
CITAT (Gita @ 08-12-2007, 12:08) *
Ja, hon vann, men lär inte bli stjärna den här gången heller. Det hjälpte ju inte med Big Brother eller utvik i Slitz, sen undrar jag varför i all världen valde artistnamnet Picasso - bara fånigt.
Gita

Picasso är inget artistnamn utan något som hon hetat länge. En hyllning till hennes hund. Folk tar nya namn hela tiden.

Ärligt talat så har jag inte haft en tanke på Big Brother när det gäller Marie. Tycker det är uppenbart att hon lämnat det bakom sig och satsat på en ny kula. Tycker inte hon ska behöva bli bedömt för gamla synder.
Betty
Valet stod, enligt min mening, mellan "Guldstrupen" och "Kraxkråkan". Var lite orolig där ett tag men fick andas ut en lättnadens suck när det stod klart att svenska folkte valde att rösta fram den finalist som faktiskt har en sångröst och kan sjunga. tummenupp.gif Amanda var ju inte mer än 1,2 (eller 1,3?) procent efter så det blev ju "nästan oavgjort på pallen". Jag tror att de båda två kan se fram emot varsin karriär.
AnitaO
Jag tycker att rätt person vann, men Amanda hade också varit en värdig vinnare.
När det gäller Big Brother och Slitz .... tycker inte det har med saken att göra.
Man måste låta människor få chansen att förändra sig. Marie har besegrat Jante-lagen var det nån som sa.
Det håller jag med om.

Förstår inte att man kan tycka att hon är en "dussinsångare" ... det tycker jag var riktigt orättvist.
Hon är en kollosalt duktig sångerska.
Christina i Taxinge~
Dubbelt inlägg!
Sorry....
Christina i Taxinge~
CITAT (AnitaO @ 08-12-2007, 19:13) *
Jag tycker att rätt person vann, men Amanda hade också varit en värdig vinnare.
När det gäller Big Brother och Slitz .... tycker inte det har med saken att göra.
Man måste låta människor få chansen att förändra sig. Marie har besegrat Jante-lagen var det nån som sa.
Det håller jag med om.

Förstår inte att man kan tycka att hon är en "dussinsångare" ... det tycker jag var riktigt orättvist.
Hon är en kollosalt duktig sångerska.

Bra skrivet!!! : bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon