Anders Roslagen
Några dagar till står den nog, men sedan är det slut. Rådjuret har njutit nästan alla gula stora knoppar och frosten har prövat busken. Foto från idag.

noranettan
Den är en tuffing. Vacker och tuff. Tänk vilket julgodis för rådjuren, som tycker nog du är en god värd!
Anna NV Uppsala
Inte dåligt att ha så fräscha rosor i december! Mina gav upp i mitten av november. Jag antar att havet hjälper till en hel del på hösten.
Mia, zon 3
Min GT fick sig en flytt med tillhörande nedklippning i höstas, så det är bara pinnar nu... Men det hade varit intressant att se hur länge det hade gått annars - den var såååå full med knopp när jag satte sekatören i den...... -cry-.gif Härligt med rosor så sent tycker jag - det är det som är Austinrosornas nästan största förtjänst.... När allt annat är överblommat är de i full gång.

Men i år verkar det som att Guirlande d'Amour tänker ge sista blomman, om det bara är milt någon vecka till. Den är helt full med knopp, och några har börjat visa färg. Ur led är tiden.... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon