Full version: Murgröna
Sol_blomman
Tack Flaxxs för ditt svar! Jag har en balkong där det blir väldigt varmt om sommaren typ 35 grader, skugga finns det inte mkt av.

kvällarna är oxå varma. Jag får köpa en ny murgröna och se om den överlever hos mig, jag är väldigt tveksam att den kommer att

klara sig. För den verkar va en krävande växt måste pysslas om ofta. Och det är kanske svårt att göra när det är så varmt på

sommaren den klarar nog inte av att va ute. Men jag får följa era råd om hur jag ska sköta den så kanske det blir bra tillslut. Tack för

alla svar från er alla! Vänliga hälsningar Sol_blomman Ciao!!
Alexander-VG-zon3
har du den ute kommer den må som en prins . fukt plus frisk luft är toppen för den . är det fuktigt och halv skugga kommer den även klara av hög temp . min mormor har sin *ute* murgröna mot en svartmålad södervägg där det blir otroligt varmt upp emot 40-50c men den växer på som 17 och trivs bra . och varför gör den det ?? jo för att den få fukt och vatten plus frisk luft och svala nätter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon