pia i sundsvall
Vad tycker ni om boken? finns det någon sanning i bokens innehåll?http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9185000221
anna_rispan
Makten, männen, mörkläggningen

Nej jag har inte läst den.
Gossen Ruda
Har inte läst den och kommer inte att göra det men undrar ändå. Jag har sett hur en dom inblandade snyftat i TV och krävt ursäkt och skadestånd men för vadå? Även utan en mörkläggning hade inget förändrats för henne då eller nu. Det var bara torskstimmet som klarade sig undan. Fö var väl horeri inte förbjudet då. Skapade ett nytt ord eftersom det där pros...-ordet är så svårstavat.
pia i sundsvall
CITAT (Gossen Ruda @ 08-12-2007, 11:39) *
Har inte läst den och kommer inte att göra det men undrar ändå. Jag har sett hur en dom inblandade snyftat i TV och krävt ursäkt och skadestånd men för vadå? Även utan en mörkläggning hade inget förändrats för henne då eller nu. Det var bara torskstimmet som klarade sig undan. Fö var väl horeri inte förbjudet då. Skapade ett nytt ord eftersom det där pros...-ordet är så svårstavat.

Problemet för hon som snyftade ut i tv, var att hon vid den tiden inte var mer en 14år! horeri i så låg ålder var inte ens då på 70talet tillåtet. Men jag förstår inte att hon skall gråta ut 30år senare, det borde ha kommit fram tidigare, eller hadde dom styrande i samhället så stor makt att, det inte gick att få fram fakta?min bild av Sverige på 70talet var inte sådan, men man kanske inte hadde den insikten som ung då.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon