Full version: Ny TV
råse-marie
I förrgår kväll pajade tvapparaten . thumbdown.gif

Nu är ju bara frågan VAD ska man välja i denna djungel av tv utbud confused.gif

Ska man köpa tilläggsförsäkring ?

hur har ni gjort ?
anne-li i olofstorp
Göteborgsposten har idag och även tidigare tester av tv. Går säkert att hitta på nätet...
A-Li
Carl
Hi!
man får vad man betalar är en bra grundregel. Så även i detta fall. se länk
http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=6220

Åsa, mälardalen zon 2
Angående tilläggsförsäkringar, kolla först vad du har för försäkringar har man en hemförsäkring med allrisktillägg så täcker den i stort sett samma sak som de där tilläggsförsäkringarna gör och det är betydligt billigare, butikernas tilläggsförsäkringar är ofta alldeles för dyra (när jag köpte en mobiltelefon med kontantkort för flera år sedan försökte de pracka på mig en försäkring som kostade lika mycket som telefonen).

Man är även skyddad av konsumentköplagen i 3-år helt gratis ifall varan slutar funka p.g.a att det skulle vara något tillverkningsfel el dyl. (fast efter 6 månader har gått måste man själv kunna bevisa att detta är ett tillverkningsfel).
Anma
CITAT (Carl @ 08-12-2007, 11:22) *
Hi!
man får vad man betalar är en bra grundregel. Så även i detta fall. se länk
http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=6220

Ingen sanning utan undantag.
Denna tv
har bra kundrecensioner, vi är superdupernöjda, alla som tittat på den här hos oss har varit superduperimpade över bildkvaliten. Priset är 7990:- + frakt (8300:- totalt.)

Har haft Tv:n ett par månader, toknöjd!
linlin

Om ni funderar kring olika tekniker och upplösningar kan denna artikel vara intressant:
IDG Experter lurade i blindtest
Tobb
Det bästa är att kolla på lite olika modeller på nätet och sedan åka till en affär och kika på hur bilden ser ut, om ni vill vara extra seriösa med att välja bra kvalitet, så ta med någon film eller liknande som ni har testat på eran gamla tv, så ni vet hur den ser ut där.

Sedan får man tänka på vissa saker, om man har en DVD, har den ju itne samma upplösning som en HD-ready tv, som är på 1366x768. Och då för att få bästa möjliga kvalitet måste man ha en DVD spelare som klarar att skala upp DVD signalen till HD upplösning.
Samma sak gäller med TV och resten också för den delen.

Vet inte om alla LDD TVs klarar av uppskalning, och det gör ju att bilden inte får samma kvalitet.

Men jag skulle satsa på att skala upp signalen innan TVn.
Men sånna grejer behöver man inte köpa från första början utan man kan ju börja med bara en TV.

När jag någon gång kommer köpa en LCD kommer det förmoderligen att bli en SAMSUNG
råse-marie
Nu är det köpt en LCD Samsung
Verkar bra ! tummenupp.gif
Tobb
CITAT (råse-marie @ 08-12-2007, 17:35) *

najs, är ni nöjda?
Rossi
CITAT (råse-marie @ 08-12-2007, 18:35) *

Vi har också en LCD Samsung men inom det märket finns ju mängder av modeller av varierande kvalitet.

Det enda jag stör mig på med vår TV är att när man har stängt av TV:n på standby (det går inte att stänga av strömmen helt - tokigt!!!) så hörs det ett högfrekvent vinande ljud. Så vi har själva monterat på en strömbrytare som vi använder. Då slipper vi både oljudet och spar ström.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon