zaaritha
Finns det fler här som har smeknamn på katter o hundar?
Vi är nog barnsliga, men alla våra djur har smeknamn:
Zillas= "Sille-rumpe-stump".
Zirran= "Zirremutte miss"
Speedy= "Speedy-spider".
Curry= "Curry B Burkert"
Zingo= "Zingo-Berra"
Busis= Busesnusen"
Saffran= "Saffe-Laffe".
Topas= "Topsy-Topas" o "Toppesyn o poppesyn".
Zorba= "Zorbelino".
Whisky="Whiskypinnen".
Soda= "Sodamanicken".

Hunden: Tessi = "stjärnöga" o "hundelund".....................
Ja--vi ÄR nog knäppa.................................
MariaS
Här är smeknamnen efter sinnelaget.
Prinsen i vardagstal.
Prins bus, prins Gustav(matvrak), kattskrälle, myspys.
Ja kärt barn har många namn...
inglan
Våra katter Morris och Marwin går bägge ibland under namnet Tisse-Tassen, fast sagt med min riktigt fåniga eller gulliga (?) katt-röst, som jag bara använder till dem... wub.gif
Christina i Taxinge~
Majsan kallas också
- PratMaja
- LortMaja
- SajSaj
- Majs
- MajsePajs
- KisseMajs
- Pussenuss
och mycket mer....
Monarda

P7190070a.jpg

Kärt barn har många namn, Bassen får för det mesta heta:

Kisseman, Luddfejs eller Luddpucko (om han gjort bort sig).

zaaritha
Monarda: giggle.gif
Kathy

Hugo brukar får heta: "Mattes chokladpralin" eller "Mattes pojke"
och
Ikaros brukar få heta: "Mattes bääääbis"
Bettis
Så roliga namn ni har rolleyes.gif

Zappo = Zappo lappo, mammas lilla pärla
Douglas (när han levde) = Dogge doggelito, Dogge bogge, mammas lilla pärla

Båda hundarna = grabbarna grus, era små kräk flirting.gif
Margith
Vi har 2 hundar, den ena heter Mattes snygging alternativt Mattes älskling,
den andra heter Terroristen alternativt Äckelpäckel rotfl.gif

Tro nu bara inte nåt annat än att jag älskar de lika mycket båda två wub.gif
Namnen speglar bara deras personlighet laugh.gif
Allis
jag brukar kalla dom allt möjlig tex mammas barnrackare, om dom gjort nåt bus. Annars, mammas gullpojke , gulljänta, bäbis, gulligull, mattes älskling. Ja, så där kan jag hålla på.
Fenja
Katterna:
Maxi - Maximums, Maximumsibums
Tudor - Tudde, Tudde Mudde, Mudor, Mudde
Lizzy - Thin Lizzy, Lizzymizzy, Miss Lizzy, DizzyLizzy
Bella - Bellabus, Terroristen, Luddpuckot, Trassel

Hundarna:
Hera - HeraVera, Hermimums
Sanja - Sansingen, Vispen

Mvh
Fenja
AnitaO
CITAT (Bettis @ 09-12-2007, 15:52) *
Båda hundarna = grabbarna grus, era små kräk flirting.gif

Samma här ... fast i stället för små kräk så brukar det bli små råttor laugh.gif

Andra smeknamn är:
Tulo = Mammas smula
Midas = Heffaklumpen
Ayla = Tanta Lanta
Karin i Småland
Våra 3 katter har självklart också fått smeknamn....

Tusse: tussepusse, tussemannen, mammas lillprins och snuttepuppe.

Mimmi: mimsepimsan, lillpuppan, mammas gosaposa.

Lisa: lisepisa, matvrakslissan, tuttan.

...allt efter humör yahoo.gif
Anma
Gibson lystrar lika bra till Gibbe, dessutom kallas han gibbelibbe, gibbegubben, gubbelubben, snuttegubben, mitt stora hjärta, mfl som jag inte kommer på nu. När jag pratar om honom utan att han ska fatta att han är samtalsämnet heter han den stora bajskorven (han är brun)...

Ninni kallas även ninnisen, ninnipinni, ninnitösen, husses binnikemask, husses kroppsdel, snuttegumman, mitt lilla hjärta, gosegumman. När jag pratar om henne utan att hon ska fatta att hon är samtalsämnet heter hon den vita korven.

Blomstertanten
Exquisite Debonair går till vardags under namnet Bonnie.
Fast sonen har döpt om henne till fetkatta
Annars blir det tjockis , matvrak , mammas gosegris eller gullegris
Fenja har döpt om henne till puckokatt, vilket ju är rätt passande så det kallas hon oftare och oftare (katten alltså , inte Fenja tongue.gif )
Kakaduan
Vår kakadua Jack kallar vi för (fråga mig inte varifrån det kommer) Puppelin, Puppisen, Puppiluren eller Puppen.

Kakaduan
sanakan
Jag kallade min kanin Svartnos som jag hade tidigare ofta kärvänligt för "Kokoskorven" efter den tjej-kanin som storebrorkaninen till lillasyster kanin i den söta barnboken "Den feta näktergalen" är kär i (i scenen med sandlådan).

Min favoritbarnbok för övrigt, helt underbar!
Ciczi
Edison går under namnet Eddie...

men annars brukar det slinka med ett Eddie-peddie, vovven, vofsingen eller finast av allt: Eddie sametsöra... wub.gif

Ciczi
Ewa L
Självklart har alla djur fått sina olika smeknamn. Men det blev en festlig felläsning förra veckan:

Lucas har ett speciellt passande som säger precis det han är.
I förra veckan skickade jag ett krya-på-dig-SMS till min svärson. Hälsade också från Zoya och Lillego'. Han hade aldrig hört mig kalla Lucas för det så han frågade min dotter: Kallar hon verkligen Lucas för Lill-ego? giggle.gif

GrönAnna
Oj, vad många fina och roliga namn! Husdjursägare är fantasifulla som få.
Mina katter går under namnen:

Alice: Alicia Lingonhjelm, kanelsnäckan, prinsessbakelsen, pälsängern

Sigge: Sigge-plutt, gråsuggan, Sigge-råttan, nusse-kudden, Sigge-sagge

Mina gosisar...wub.gif
Bookhousegirl
Min katt heter Kaktus men jag brukar kalla honom min klängväxt för han uppför sig mer som en sån än den Kaktuskatten som han faktiskt är... wink.gif
Fenja
Glömde ju att nämna mitt samlingsnamn på alla: Mina pälsklingar! wub.gif
Mvh
Fenja
Wilmer
Molly blir mattes lilla gos korv, alternativt jädrans råtta (när tänderna kommer fram).

Se nedan....
160kvm stort hus
Hi hi hi.. mina får heta allt möjligt.

Stora hunden ( siberian husky ) Witehi: Witteluren, wittelurv, slusky, sluskhusky, luddrumpan. Och gamla tanten... ( 13 år idag.. )

Lilla hunden ( tax ) Bisquit. Bisk, råttan, lilla bajs ( ?? ! ) hussehunden och pitbulltaxen, mattes lilla taxameter alt taxametertaxen.... *s*

sen har vi en kompis hund som är helt tokig så henne brukar vi kalla för dampdiza.. ( heter diza )
aldo
Vår katt heter Felix ....kan ju inte ropa Lussekatten på honom hbd.gif Han är ju född den 13:e Dec.
skogstroll
Blir Findus, Jansson, Findus-Jansson, kisse, tissetatten eller kattskrälle giggle.gif
Bettis
Det lilla nya trollet heter ju Tjalle så idag har det blivit Tjalle Palle whist.gif
Inga från Närke
Nemo kallar vi
pussgurka eftersom han gärna vill pussas
lilla busungen när vi busar
Mattes och Husses älskling förståss.
Retsticka ibland också för det är han emellanåt.
karjo
CITAT (Monarda @ 08-12-2007, 23:11) *
P7190070a.jpg

Kärt barn har många namn, Bassen får för det mesta heta:

Kisseman, Luddfejs eller Luddpucko (om han gjort bort sig).

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Luddpucko! Den var bra! Det ska jag komma ihåg!

Vår katt Sigge får annars allt som oftast heta pidden, eller "lälle pädden" (=lille pidden på något konstigt språk..)
lottapotta
Hunden Elsa kallas oftast Kärleken, ibland Elsapels eller Lillpelsen, och när hon inte gör som jag vill är det Mattes elände.
Katten Fritz är Frillebus, Mattes lilla hårboll, Älsklingen eller kattskrälle beroende på vilket humör han är på...

[attachment=10554:DSC01323.JPG][attachment=10555:DSC01318.JPG]
zaaritha
Trevligt att höra att min man o jag inte är ensamma om att
ha flera smeknamn på våra djur!
sqrulan
CITAT (lottapotta @ 14-12-2007, 11:31) *
Hunden Elsa kallas oftast Kärleken, ibland Elsapels eller Lillpelsen, och när hon inte gör som jag vill är det Mattes elände.
Katten Fritz är Frillebus, Mattes lilla hårboll, Älsklingen eller kattskrälle beroende på vilket humör han är på...

[attachment=10554:DSC01323.JPG][attachment=10555:DSC01318.JPG]

blush.gif Åhhh så gullig lille Fritz är!!!Sååå söta tillsammans!
sqrulan

Här är Svinto och Sqrulan,Svinto är den svarta katten.

Svinto= Svinten= Svinterinten= Sprinten= Lilla gubben.
Sqrulan= Sqrulis= Sqrulerulis= Snurran= Snuttan= Gosedjuret

Pia = Pia de la smoggor = Pia de gazor en jämthund som vi hadde för många år sedan.
Linder = Viisocka Linder en katt.
Isedor = Isse = Isse knoppen en katt.
Rådis= en vit takråtta

Limeblossom
Våra djur har nog rätt vanliga smeknamn.

Hanna, vår pudel får tex heta: Hannapanna ,Honey Pie, Voffsegull, Kräket, mattes-"alla fåniga gulliga namn som finns" och det som dyker upp för dagen smile.gif

Maja, vår katt kallas oftast för Majson. Men går även under namn som Spader dam, (svarta Maja) Giiisen, Hon i källaren och såklart alla gulliga fjant namn som finns.

Båda heter vid behov: Katt/hundskrälle-racka.

Min förra katt hette Mysman och han hette ofta Buseman och Mattes bästa katt i vääärlden samt Mattes Poooojk . Dom två sista med väldigt ljus fånig röst och speciell betoning:)
Azola
rotfl.gif Kärt barn" har många namn sägs det ...och jag ser att det stämmer bra in på oss djurägare på Odla!

Rosie heter efter humör även: mattes pussgurka - Margit - Bäääbis - mysmargit - mysfia - Oosii - Kisse` giggle.gif
Kathy
CITAT (16kvm stor balkong @ 13-12-2007, 12:53) *
....//.......luddrumpan.....//.......mattes lilla taxameter...//......

giggle.gif giggle.gif giggle.gif
Limeblossom
Jag gillar "luddpucko", det kommer att användas på vår lilla trasa......smile.gif
zaaritha
sqrulan: en boxer?
Kul att kattisen får ligga hos hunden--funkar tyvärr ej med <tessi o våra katter.
kerstin z5-6
KisseMOJ heter de smile.gif
Annica J
[attachment=10595:Bill_til...o_mindre.jpg]Jag har en katt som heter Bill men han har oftast något smeknamn. han lystrar även nu till Billisen...Hm skall man dra den stackars namnramsan tro....Billi-knort, Spybajs(När han är sjuk), BIIIIIIIIIIIL(om man hör han gör ofog någonstans) whistling.gif , Husses lille knort, Mattes blodigel, Frimärket eller klistermärke(Inget vi direkt ropar till honom. Bara något han ofta kan vara), Tiggbert, Tiggis, klängbert osv. Nu snackar vi alltså en katt men oftast verkar han tro han är en hund.

ja ja men det är som man säger, kärt barn har många namn.

Annica
skogstroll
Roliga smeknamn! Min hittekatt Findus kan heta... Findus, Jansson, Findus-Jansson, kisse, kattskrälle, dammråtta smile.gif Men hon är otrolig på att hitta råttor så allt natt-bus är förlåtet... Hon är inte så kramig av sig utan vill helst stryka sig mot benen, men igår låg vi och såg på Stjärnornas Krig tillsammans, det var mysigt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon