|
zaaritha
08-12-2007, 20:33
Finns det fler här som har smeknamn på katter o hundar? Vi är nog barnsliga, men alla våra djur har smeknamn: Zillas= "Sille-rumpe-stump". Zirran= "Zirremutte miss" Speedy= "Speedy-spider". Curry= "Curry B Burkert" Zingo= "Zingo-Berra" Busis= Busesnusen" Saffran= "Saffe-Laffe". Topas= "Topsy-Topas" o "Toppesyn o poppesyn". Zorba= "Zorbelino". Whisky="Whiskypinnen". Soda= "Sodamanicken".
Hunden: Tessi = "stjärnöga" o "hundelund"..................... Ja--vi ÄR nog knäppa.................................
Här är smeknamnen efter sinnelaget. Prinsen i vardagstal. Prins bus, prins Gustav(matvrak), kattskrälle, myspys. Ja kärt barn har många namn...
Våra katter Morris och Marwin går bägge ibland under namnet Tisse-Tassen, fast sagt med min riktigt fåniga eller gulliga (?) katt-röst, som jag bara använder till dem...
Christina i Taxinge~
08-12-2007, 22:01
Majsan kallas också - PratMaja - LortMaja - SajSaj - Majs - MajsePajs - KisseMajs - Pussenuss och mycket mer....
Monarda
08-12-2007, 23:11
P7190070a.jpg Kärt barn har många namn, Bassen får för det mesta heta: Kisseman, Luddfejs eller Luddpucko (om han gjort bort sig).
zaaritha
08-12-2007, 23:18
Monarda:
Hugo brukar får heta: "Mattes chokladpralin" eller "Mattes pojke" och Ikaros brukar få heta: "Mattes bääääbis"
Så roliga namn ni har Zappo = Zappo lappo, mammas lilla pärla Douglas (när han levde) = Dogge doggelito, Dogge bogge, mammas lilla pärla Båda hundarna = grabbarna grus, era små kräk
Margith
09-12-2007, 16:02
Vi har 2 hundar, den ena heter Mattes snygging alternativt Mattes älskling, den andra heter Terroristen alternativt Äckelpäckel Tro nu bara inte nåt annat än att jag älskar de lika mycket båda två Namnen speglar bara deras personlighet
jag brukar kalla dom allt möjlig tex mammas barnrackare, om dom gjort nåt bus. Annars, mammas gullpojke , gulljänta, bäbis, gulligull, mattes älskling. Ja, så där kan jag hålla på.
Katterna: Maxi - Maximums, Maximumsibums Tudor - Tudde, Tudde Mudde, Mudor, Mudde Lizzy - Thin Lizzy, Lizzymizzy, Miss Lizzy, DizzyLizzy Bella - Bellabus, Terroristen, Luddpuckot, Trassel
Hundarna: Hera - HeraVera, Hermimums Sanja - Sansingen, Vispen
Mvh Fenja
CITAT (Bettis @ 09-12-2007, 15:52)  Båda hundarna = grabbarna grus, era små kräk  Samma här ... fast i stället för små kräk så brukar det bli små råttor Andra smeknamn är: Tulo = Mammas smula Midas = Heffaklumpen Ayla = Tanta Lanta
Karin i Småland
09-12-2007, 21:55
Våra 3 katter har självklart också fått smeknamn.... Tusse: tussepusse, tussemannen, mammas lillprins och snuttepuppe. Mimmi: mimsepimsan, lillpuppan, mammas gosaposa. Lisa: lisepisa, matvrakslissan, tuttan. ...allt efter humör
Gibson lystrar lika bra till Gibbe, dessutom kallas han gibbelibbe, gibbegubben, gubbelubben, snuttegubben, mitt stora hjärta, mfl som jag inte kommer på nu. När jag pratar om honom utan att han ska fatta att han är samtalsämnet heter han den stora bajskorven (han är brun)...
Ninni kallas även ninnisen, ninnipinni, ninnitösen, husses binnikemask, husses kroppsdel, snuttegumman, mitt lilla hjärta, gosegumman. När jag pratar om henne utan att hon ska fatta att hon är samtalsämnet heter hon den vita korven.
Blomstertanten
10-12-2007, 09:43
Exquisite Debonair går till vardags under namnet Bonnie. Fast sonen har döpt om henne till fetkatta Annars blir det tjockis , matvrak , mammas gosegris eller gullegris Fenja har döpt om henne till puckokatt, vilket ju är rätt passande så det kallas hon oftare och oftare (katten alltså , inte Fenja  )
Kakaduan
10-12-2007, 11:21
Vår kakadua Jack kallar vi för (fråga mig inte varifrån det kommer) Puppelin, Puppisen, Puppiluren eller Puppen.
Kakaduan
sanakan
10-12-2007, 15:08
Jag kallade min kanin Svartnos som jag hade tidigare ofta kärvänligt för "Kokoskorven" efter den tjej-kanin som storebrorkaninen till lillasyster kanin i den söta barnboken "Den feta näktergalen" är kär i (i scenen med sandlådan).
Min favoritbarnbok för övrigt, helt underbar!
Edison går under namnet Eddie... men annars brukar det slinka med ett Eddie-peddie, vovven, vofsingen eller finast av allt: Eddie sametsöra...  Ciczi
Självklart har alla djur fått sina olika smeknamn. Men det blev en festlig felläsning förra veckan: Lucas har ett speciellt passande som säger precis det han är. I förra veckan skickade jag ett krya-på-dig-SMS till min svärson. Hälsade också från Zoya och Lillego'. Han hade aldrig hört mig kalla Lucas för det så han frågade min dotter: Kallar hon verkligen Lucas för Lill-ego?
GrönAnna
11-12-2007, 00:20
Oj, vad många fina och roliga namn! Husdjursägare är fantasifulla som få. Mina katter går under namnen: Alice: Alicia Lingonhjelm, kanelsnäckan, prinsessbakelsen, pälsängern Sigge: Sigge-plutt, gråsuggan, Sigge-råttan, nusse-kudden, Sigge-sagge Mina gosisar...
Bookhousegirl
11-12-2007, 00:47
Min katt heter Kaktus men jag brukar kalla honom min klängväxt för han uppför sig mer som en sån än den Kaktuskatten som han faktiskt är...
Glömde ju att nämna mitt samlingsnamn på alla: Mina pälsklingar! Mvh Fenja
Molly blir mattes lilla gos korv, alternativt jädrans råtta (när tänderna kommer fram).
Se nedan....
160kvm stort hus
13-12-2007, 12:53
Hi hi hi.. mina får heta allt möjligt.
Stora hunden ( siberian husky ) Witehi: Witteluren, wittelurv, slusky, sluskhusky, luddrumpan. Och gamla tanten... ( 13 år idag.. )
Lilla hunden ( tax ) Bisquit. Bisk, råttan, lilla bajs ( ?? ! ) hussehunden och pitbulltaxen, mattes lilla taxameter alt taxametertaxen.... *s*
sen har vi en kompis hund som är helt tokig så henne brukar vi kalla för dampdiza.. ( heter diza )
Vår katt heter Felix ....kan ju inte ropa Lussekatten på honom Han är ju född den 13:e Dec.
skogstroll
13-12-2007, 15:43
Blir Findus, Jansson, Findus-Jansson, kisse, tissetatten eller kattskrälle
Det lilla nya trollet heter ju Tjalle så idag har det blivit Tjalle Palle
Inga från Närke
13-12-2007, 16:34
Nemo kallar vi pussgurka eftersom han gärna vill pussas lilla busungen när vi busar Mattes och Husses älskling förståss. Retsticka ibland också för det är han emellanåt.
CITAT (Monarda @ 08-12-2007, 23:11)  P7190070a.jpg
Kärt barn har många namn, Bassen får för det mesta heta:
Kisseman, Luddfejs eller Luddpucko (om han gjort bort sig).  Luddpucko! Den var bra! Det ska jag komma ihåg! Vår katt Sigge får annars allt som oftast heta pidden, eller "lälle pädden" (=lille pidden på något konstigt språk..)
lottapotta
14-12-2007, 11:31
Hunden Elsa kallas oftast Kärleken, ibland Elsapels eller Lillpelsen, och när hon inte gör som jag vill är det Mattes elände. Katten Fritz är Frillebus, Mattes lilla hårboll, Älsklingen eller kattskrälle beroende på vilket humör han är på...
[attachment=10554:DSC01323.JPG][attachment=10555:DSC01318.JPG]
zaaritha
14-12-2007, 23:06
Trevligt att höra att min man o jag inte är ensamma om att ha flera smeknamn på våra djur!
sqrulan
15-12-2007, 12:15
CITAT (lottapotta @ 14-12-2007, 11:31)  Hunden Elsa kallas oftast Kärleken, ibland Elsapels eller Lillpelsen, och när hon inte gör som jag vill är det Mattes elände. Katten Fritz är Frillebus, Mattes lilla hårboll, Älsklingen eller kattskrälle beroende på vilket humör han är på...
[attachment=10554:DSC01323.JPG][attachment=10555:DSC01318.JPG]  Åhhh så gullig lille Fritz är!!!Sååå söta tillsammans!
sqrulan
15-12-2007, 12:34
 Här är Svinto och Sqrulan,Svinto är den svarta katten. Svinto= Svinten= Svinterinten= Sprinten= Lilla gubben. Sqrulan= Sqrulis= Sqrulerulis= Snurran= Snuttan= Gosedjuret Pia = Pia de la smoggor = Pia de gazor en jämthund som vi hadde för många år sedan. Linder = Viisocka Linder en katt. Isedor = Isse = Isse knoppen en katt. Rådis= en vit takråtta
Limeblossom
15-12-2007, 14:04
Våra djur har nog rätt vanliga smeknamn. Hanna, vår pudel får tex heta: Hannapanna ,Honey Pie, Voffsegull, Kräket, mattes-"alla fåniga gulliga namn som finns" och det som dyker upp för dagen  Maja, vår katt kallas oftast för Majson. Men går även under namn som Spader dam, (svarta Maja) Giiisen, Hon i källaren och såklart alla gulliga fjant namn som finns. Båda heter vid behov: Katt/hundskrälle-racka. Min förra katt hette Mysman och han hette ofta Buseman och Mattes bästa katt i vääärlden samt Mattes Poooojk . Dom två sista med väldigt ljus fånig röst och speciell betoning:)
 Kärt barn" har många namn sägs det ...och jag ser att det stämmer bra in på oss djurägare på Odla! Rosie heter efter humör även: mattes pussgurka - Margit - Bäääbis - mysmargit - mysfia - Oosii - Kisse`
Limeblossom
15-12-2007, 20:28
Jag gillar "luddpucko", det kommer att användas på vår lilla trasa......
zaaritha
15-12-2007, 22:55
sqrulan: en boxer? Kul att kattisen får ligga hos hunden--funkar tyvärr ej med <tessi o våra katter.
kerstin z5-6
16-12-2007, 01:21
KisseMOJ heter de
Annica J
16-12-2007, 10:04
[attachment=10595:Bill_til...o_mindre.jpg]Jag har en katt som heter Bill men han har oftast något smeknamn. han lystrar även nu till Billisen...Hm skall man dra den stackars namnramsan tro....Billi-knort, Spybajs(När han är sjuk), BIIIIIIIIIIIL(om man hör han gör ofog någonstans)  , Husses lille knort, Mattes blodigel, Frimärket eller klistermärke(Inget vi direkt ropar till honom. Bara något han ofta kan vara), Tiggbert, Tiggis, klängbert osv. Nu snackar vi alltså en katt men oftast verkar han tro han är en hund. ja ja men det är som man säger, kärt barn har många namn. Annica
skogstroll
16-12-2007, 11:34
Roliga smeknamn! Min hittekatt Findus kan heta... Findus, Jansson, Findus-Jansson, kisse, kattskrälle, dammråtta  Men hon är otrolig på att hitta råttor så allt natt-bus är förlåtet... Hon är inte så kramig av sig utan vill helst stryka sig mot benen, men igår låg vi och såg på Stjärnornas Krig tillsammans, det var mysigt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|