Full version: Problem med You Tube
Alba
Jag har problem att spela upp You Tube. Filmen stoppar om och om igen. Ibalnd kör den inte alls vidare.
Vad beror det på ?

Jag tror frågan har varit upp förut men hittar inte tråden.
zaaritha
Samma här, men beror det inte på avsändaren?
kompostjord
Har du nån länk?
Alba
Gäller alla länkar. Vad än jag ska spela upp så händer samma sak. Text länkar som någon lägger in här på Odla.....spelar 2 sekunder....stannar.....spelar lite igen....stannar osv. Ibland går det inte alls spela upp.

Här kommer några exempel.

You Tube

även denna

Netha
Kollade den första länken och den funkade perfekt

Har du testat att tömma Temporära filer (Verktyg, Internetalternativ, Ta bort filer)

eller, starta om datorn, det brukar lösa många problem.
Lycka till! smile.gif
Berith
När det hackar så där brukar jag låta det hacka färdigt en gång och sen spelar jag upp låten igen. Då brukar det funka bra. yes.gif
Starfight
Det beror på att datorn inte hinner buffra(ladda) färdigt innan den börjar spela upp videon, den spelar upp snabbare än den hinner ladda ner och då blir det så. Det fenomenet får man oftast om man har en långsam internet uppkoppling. Lösningen är att pausa filmen och låta den ladda klart innan man börjar titta på den.

Det va en riktigt gammal goding du letat fram föresten, Live is life diggade man hårt en gång itiden yahoo.gif
Alba
CITAT (Starfight @ 08-12-2007, 23:15) *
Det beror på att datorn inte hinner buffra(ladda) färdigt innan den börjar spela upp videon, den spelar upp snabbare än den hinner ladda ner och då blir det så. Det fenomenet får man oftast om man har en långsam internet uppkoppling. Lösningen är att pausa filmen och låta den ladda klart innan man börjar titta på den.

Det va en riktigt gammal goding du letat fram föresten, Live is life diggade man hårt en gång itiden yahoo.gif

Det verkar fungera detta med att pausa filmen. Jag har nu tittat på de 2 jag la in ? ytterligare en och nu fungerar det bra.
Jag hoppas att det håller.

Tack alla som hjälpt mig.
renate
Funkade perfekt här,hade detta problemet förr,men gjorde några inställninga på mediaplayer när jag skulle titta på Gunnels gröna för ett tag sedan.
KURT
Annars kan man ju ladda ner flash filen och titta på den lokalt, det brukar jag göra med TV-program som streamas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon