Full version: Beställt rosor
Tosan
Nu har jag varit inne på rosenposten och slängt in en order med leverans v 20 biggrin.gif 8 rosor blev det, några för rabatten och några för kruka. Och 2 av dem är till gubben giggle.gif
Kommer att längta ihjäl mig till i maj crazy.gif
Kommer snart att beställa från hortogreen åxå, så jag får väl gräva ihjäl mig till våren tongue.gif
Kajsa
Nu blev vi nyfikna, vad blev det för rosor ? Ska också beställa på Rosenposten men drar ännu på det ett tag, här blir man frestad mest varje dag ju.
Anna NV Uppsala
Jag håller just på att göra en Rosenposten - lista jag med... härligt kvällsnöje!
Tosan
Det blidde Jenny Duval, Indigo, Oranges and lemons, swartze madonna, Cadillac, Glory of Edzell och Granada och Imperial Palace till gubben. Fast jag undrar ju hur pass han upskattar dem giggle.gif
noranettan
CITAT (Tosan @ 09-12-2007, 08:57) *
Det blidde Jenny Duval, Indigo, Oranges and lemons, swartze madonna, Cadillac, Glory of Edzell och Granada och Imperial Palace till gubben. Fast jag undrar ju hur pass han upskattar dem giggle.gif

Härliga rosor! Glory of Edzell storgillar jag. Jag har nyligen (några veckor sedan) planterat en Rosenpostbeställning. Fast jag har fortfarande kvar på min önskelista där. Det är farligt med den där önskelistan, rätt vad det är så slänger datorn iväg den.
Tosan
Ja, glory of edzell är egentligen inte min typ av ros, men den såg så vansinnigt fin ut på bild, så den fick hänga med smile.gif

Faktiskt så lyckades jag lämna kvar 3 st på önskelistan, fråga mig inte hur, men svårt var det crazy.gif
Mejal
Jaha, så vart man lurad att gå in på rosenposten och beställa. Har redan förträngt vad jag köpte, men jag minns att det iallafall blev 2 st Mary Rose. naughty.gif
Tosan
Hehe, jo, det är lätt hänt att man slinter på tangenterna där crazy.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Mejal @ 09-12-2007, 14:14) *
Jaha, så vart man lurad att gå in på rosenposten och beställa. Har redan förträngt vad jag köpte, men jag minns att det iallafall blev 2 st Mary Rose. naughty.gif

Du hade iaf sinnesnärvaro nog att köpa en av de bästa rossorterna!! rolleyes.gif 000.gif
Kanske skulle man smyga in en stund på RP och kolla läget..... whist.gif

Mejal
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 09-12-2007, 21:09) *
Du hade iaf sinnesnärvaro nog att köpa en av de bästa rossorterna!! rolleyes.gif 000.gif

Jodå, än är jag inte helt senil. Jag minns allt hur du försökte övertala mig på Löta... och du lyckades yes.gif

Klart du skall smita in och kolla läget. Man kan behöva beställa lite nu när vädret är så grått och dagen så kort... devil.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon