Full version: Dags att klä granen
Alba
Snart är det dags att klä granen. Här kan du öva innan det är dags för den riktiga granen.

Klä granen
Kathy
CITAT (Alba @ 10-12-2007, 13:30) *
Snart är det dags att klä granen. Här kan du öva innan det är dags för den riktiga granen.

Klä granen

Jag klädde jobbets gran igår kväll.
Trodde att en plastgran skulle vara barrfri, men tji fick jag. Helt otroligt vad den skräpade.
När jag väl förankrat den i julgransfoten, så lutade skräpet.
Hur jag än gjorde, så var granen sné.
Det slutade med att jag böjde upp grenarna på baksidan och klämde in den i rummets ena hörn och klädde den sen.
När den väl var klädd så såg den riktigt okej ut, trots allt.

Det får nog bli en ny gran till nästa år...
Aqvakul
En av grannarna har haft klädd inomhusgran i över en vecka nu. Är det en ny jul sed? Det kanske inte är en julgran utan en adventsgran? g.gif
Lilla Birka
[attachment=10429:DSCN2915.JPG]En gran till hemmet ska väl kläs tidigast kvällen före julafton? Utomhusgranar och på företag ok med gran nu, men hemma???
Ska inte ha någon gran alls för övrigt, om vi inte gör som för två år sedan, mest bara på kul.... går ut på tomten och tar in en liten ruska som får lite glitter en stund och sen åker ut före nyår.
Tobe3
Årets julgran här hemma blir SVART med svarta och silver dekorationer.
Sambon har sett en i någon affär och det är "så snyggt" wacko.gif
Nu är hon en duktig dekoratör/säljare i butiken hon jobbar för så det kanske blir bra.
Hon får väl ett försök. Blir det inte bra så kan jag ju hänga kattgodis i den. Då fixar katterna så att den blir avklädd fort. smile.gif
Kathy
CITAT (Tobe3 @ 11-12-2007, 00:44) *
Årets julgran här hemma blir SVART med svarta och silver dekorationer.
Sambon har sett en i någon affär och det är "så snyggt" wacko.gif
Nu är hon en duktig dekoratör/säljare i butiken hon jobbar för så det kanske blir bra.
Hon får väl ett försök. Blir det inte bra så kan jag ju hänga kattgodis i den. Då fixar katterna så att den blir avklädd fort. smile.gif

Svart julgran blev trendigt förra året och till det svarta julstjärnor, svarta tomtar....svarta julgardiner. Har sett att trenden hänger kvar även iår.
Du får hänga kattgodis i den. wink.gif
lissa
Jag såg dom där svarta prydnaderna på IKEA...lite ovanligt, men enligt min smak tycker jag att det blir snyggare än blått och silver som här nere har varit inne ett par år nu...till och med på torget har dom flesta butikerna gått ihop och bestämt sig för att enhetligt ha blått regn från balkongerna, men när jag går kvällsrundan med voven så ser det inte alls inbjudande ut, det ger ett kallt intryck.
Nää, jag tycker att det vackraste fortfarande är vanliga vita ljus, och sen rött och guld, helt traditionellt alltså
Det jag saknar är att kunna se hur man i alla fönster sätter adventsstakar, hänger stjärnor och ett allmänt varmt ljus inifrån...här drar alla ner persiennerna så fort det börjar skymma lite. Insyn är inte omtyckt alls...
Aqvakul
Jag är ju ganska traditionell när det gäller julen. Det har ni förstått som har varit inne på min tråd mot amerikaniserade megabelysningar. Tycker att det kan vara fräckt med designgranar i offentlig miljö, men hemma blir det vita ljus, i övrigt mest rött och silver. har faktiskt några söta blå grejer också. Men svarta julgransprydnader? Det signalerar ju begravning. Julgranen brukar vi klä dan före julafton. "Lillejulafton" brukar vara en fin myskväll med lugn julmusik och som avslutas med en liten provsmakning av skinkan.
Gillan
CITAT (Alba @ 10-12-2007, 13:30) *

Klä granen

Det var ju kul övning Alba! Undrar vilket århundrade man klarar av att klä sin gran så perfekt giggle.gif

Själva ska vi klä vår riktiga gran till helgen tillsammans med barn och barnbarn yes.gif flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon