malin72
jaha var hos en vän nu och när jag skulle gå därifrån så har hennes 7 månaders hankatt markerat mina skinnstövlar sos.gif dom har ludd inne och det gick igenom ut över skinnet -fear-.gif har ni några tips på om jag kan rädda stöveln????
nu står den ute sprayad med ajax men det hjälper ju inte -cry-.gif -cry-.gif mina nya fina stövlar crying.gif
tips tips tips..........kan man få bort stanken tro
malin72
ingen crying.gif -cry-.gif
Gillan
Nääe Malin, jag har inga tips no.gif . Det enda jag "vet" är att man kan spraya ättika över/på det efter att man rengjort för att katten inte ska göra om det. Men först måste du ju få rent stövlarna??? Fast förresten! Spraya ättika på läder??? Hmmm.......kanske inte heller är så bra crying.gif

Stackars dig, vilken otur du har trostar.gif

Hoppas verkligen att nån vet hur du ska bete dig tummenupp.gif
skogstroll
jag kommer ihåg när jag var 12 och hade kattunge, det eländet gjorde samma sak på mina älsklingsskor. Jag tror jag prövade allt men lukten satt kvar angry.gif Till slut var det bara att slänga.

Kanske det går att lägga dem i frysen eller fråga en kemtvätt eller så...
malin72
-cry-.gif jag ska till vet idag med min katt dom kanske har något tips eller bara kasta snyft
Gertie
Fråga i djuraffärer. Vet att det finns flytande TVÅL som heter ANTIODOR. "Neutraliserar obehaglig doft."
Vet inte om det kan funka till dina stövlar, men det finns kanske något annat som är för läder.
Bettson
PÅ Tv shop hade de något som kallades uringone som just var för att neutralisera lukten av hund och kattkiss. Effekten vet jag inget om. Hoppas det var TVshop det var TV Reklam i alla fall.

tummenupp.gif
pejori
gå in i en välsorterad djuraffär och köp rengöringstvål som används till hästprylar...typ sadeltvål eller liknande och tvätta dom med det....
ättika tar doften i fordret, men den ska vara stark...
glöm inte att fetta upp stövlarna efteråt tummenupp.gif
Magdis
Nämen fyyyy vad otrevligt å vilken otur på dina fina stövlar! crying.gif Har tyvärr ingen aning om hur man får bort det men jag hoppas de tips du fått här ska hjälpa. Det som Pejori föreslår låter ju bra.
Fenja
Det finns en massa antiodör sprayer i livsmedelshandlen, en heter Ta Bort som du kan testa. Du får dock räkna med att upprepa behandlingen ofta.
Mvh
Fenja
Gåsis
Stackars dig. Inte lätt att få bort det där. Men felet man ofta gör är att man vädrar på vintern. Värme och fukt tar bort doftpartiklar, kyla fryser fast dom. Lägg stövlarna varmt och lite lätt fuktigt och behandla sen med alla goda råd som kommit här.

/Åsa
malin72
tack för alla tips tummenupp.gif torts en hel flaska sprajad på stöveln så känns lukten fortfarande, inte lika starkt med ändå...
så i dag åker vi iväg till zoo butiken med den så får dom testa olika på (som tur är så vill dom gärna hjälpa till) dom frågade faktiskt om jag hade den med mig när jag var där och handlade så skulle dom testa en dundermedel direkt!! det är väl bra servis det tummenupp.gif
hoppas nu bara att dom hittar något som går bättre g.gif
Lady Hamilton
..........då håller jag tummarna för att det skall gå bra tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon