Full version: Ros Astrid Lindgren
Ann-Christin Lindberg zon II
Hej! Fick i helgen en alldeles underbar krukodlad ros "Astrid Lindgren", men har nu fått olika uppgifter om den. Den jag fick den av sade att det var en buskros, men jag har slått upp den på nätet och där benämns den som en polyantharos. Är det någon som vet? Underbar milt rosa klasblommande ros med blad åt mörkt grå-oliv-grönt!

Tänker på framtida beskärningar, därför undrar jag.... wub.gif rolleyes.gif
jutte
Hejsan Anki !

Jag har också Astrid Lindgren rosor hemma. Vad jag fick reda på när jag köpte den var att sorten kallas klasblommiga rabattrosor och då de blommar på årsskotten ska de beskäras hårt på våren, cirka 10-25 cm över marken beroende på hur stor man vill den ska bli under sommaren.

Jag tror förresten att klasblommig betyder polyhanta, men jag är ej säker.

Hälsningar Anders biggrin.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Tack Jutte! Då vet jag hur jag ska beskära dem! smile.gif

(Om inte rådjuren hinner före, förstås!) sad.gif
AnnaVattenkanna
huh.gif
Bambi&c:o är inte trevliga gäster, nä! I våras när de var elaka mot mina tulpanskott hittade jag en sorts spray(som luktade nejlika)som jag sprayade på här&var mot vandalerna, och det räddade en del av mina tulpaner.
hälsn
AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon