Eva i Skåne
När barnen var små var dom alltid med och bakade, men sen övergick intresset mest till att äta det som jag bakat rolleyes.gif
Sen kom åldrarna då de ville prova på själv och det mest blev kladdkakor och chokladbollar.
Idag har mellansonen bakat både matbröd och lussekatter tillsammans med mig och innan jag kom hem hade han bakat en mjuk kaka. tummenupp.gif
Nu ska jag ha semester några dagar och vi är båda inne på att fixa julbaket tillsammans under dessa dagarna.
Passar utmärkt, inte bara för sällskapet utan med tanke på min tennisarmbåge som inte orkar allt.

Det luktar sååå gott här yahoo.gif
gammelnalle
"Det är så trevligt att komma hem och känna doftens av mammas bak"

coolgleam.gif fl'åt Eva.... kunde inte låta bli....

b
Monaxe
Så mysigt att baka tillsammans med en vuxen son, det är någonting att må gott av! Vi (maken å jag) bakade tunnbröd tillsammans med svärfar (84 år) idag, det är oxå något att må bra, av att ta med sig in i julen... ffa den sociala biten.../Monica
Snöflinga
Grattis, det måste kännas roligt att se resultatet av tidiga lärdomar sitter i tummenupp.gif för att inte tala om hur trevligt det måste vara att baka tillsammans tongue.gif
Hannele
Visst är det härligt, två av sönerna bakar bröd nu, för att spara pengar och det är så gott.
Netha
Visst är det roligt när man ser att de gillar att baka... och så doftar det ju sååå ljuvligt. wub.gif
Minns när sonen flyttat hemifrån ... han överraskade oss många ggr med nybak av olika sorter. smile.gif

I morse stod maken och kavlade Tornedalsbröd, när jag öppnade mina blå.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon