1.2 hektar tomt. Vill inte hägna in tomten i nuläget. Den är omringad med fina stengärden som jag tycker är mycket vackra, vill inte förstöra den synen med massa galler.....
Om man skulle plantera en häck, kanske Taxus på en del av plana gräsmattan, ca 18 x 18 meter med köksträdgård, kryddland, snittblomsrabatt,, något fruktträd skall få vara kvar, tunnas ut litet för att mjuka upp det hela och skugga vissa växter. Det kan ju bli ganska stelt med en kantig häck men då det finns en del fruktträd runtom kanske det mjukar upp det hela,, ?
Skissar för fullt och kanske scannar in det om jag får ordning på det,,, men jag undrar om ni har några erfarenheter av detta själva,, några bilder ni kan länka till i era album, på häckar eller inhägnader.. jag tycker det är himla svårt att söka i album på Odla.nu.
Tror ni det kan bli instängt och hett med taxushäckar på dryga 1.5 meter. Det slutter aningen mot söder så södersidan kommer jag i sådana fall endast ha något plank/staket av sly för att inte fånga in nattfrosten och kanske bidra till att det ventileras bättre,,man blir snurrigare för var dag /LASSE