Full version: NU HAR HAN KOMMIT
Bettis
I tisdags hämtade jag det lilla trollet wub.gif wub.gif
Kathy
wub.gif

Fenja
wub.gif Vilken liten gos! Ser lite blyg ut på bilderna.
Mvh
Fenja
pimpim
Åhhh, så söt wub.gif
Castea
smiley_small_hug.gif

Vilken gosboll!
Boxer
Jättesöt! Han ser varm och mjuk ut! yes.gif
Bettis
CITAT (Fenja @ 13-12-2007, 13:50) *
wub.gif Vilken liten gos! Ser lite blyg ut på bilderna.
Mvh
Fenja

Kan bara tala om att det är nog bara på bild, lite kaxig är han allt det lilla trollet wub.gif han har nog inte fattat att han är en DVÄRG PUDEL flirting.gif
Anki på Öland
Vilken jättesöting!!! wub.gif
Anki
Inga från Närke
CITAT (Bettis @ 13-12-2007, 15:30) *
Kan bara tala om att det är nog bara på bild, lite kaxig är han allt det lilla trollet wub.gif han har nog inte fattat att han är en DVÄRG PUDEL flirting.gif

Grattis Bettis. De kan vara lite kaxiga, har ju märkt det i Nemo också trots att han inte är renrasig utan har 75 % pudel o 25 % puli. Energiknippe är de fullt ut och Nemo i alla fall kan bli riktigt sur ibland om vi inte har tid att bry oss men det måste de ju lära sig. För övrigt är det en trevlig hund lagom stor. Just nu är pälsvård viktig när det ligger mycket löv ute för tyvärr fastnar det i pälsen om det blir för långt så ibland finns det överallt i huset. Nästa vecka ska vi klippa honom igen, senast var det i oktober före operationen.
Lycka till med nya familjemedlemen ser fram mot flera bilder.
Malva15
smiley_small_hug.gif
Fenja
CITAT (Bettis @ 13-12-2007, 15:30) *

När jag bodde i Åkersberga så var min schäfers bästakompis en mörkbrun liten dvärgpudel. Farbrodern (en äldre man) hade uppfostrat honom och låtit honom hållas som han gjort innan med sina schäfrar. Det är den tuffaste, roligaste och underbaraste lilla dvärghund jag träffat! biggrin.gif Inga bjäbb eller förväntningar och att bli upplyft i famnen där inte. Det märkligaste är att minschäfer "läste honom" precis som vilken annan stor hund och det blev aldrig några missförstånd eller onödiga våldsamheter. Den lilla pudeln pratade lika bra hundspråk som min hund, han hade ju fått lära sig från början att han var hund och inget gosedjur. Underbart att se och en oförglömlig bekantskap! wub.gif
Mvh
Fenja
*Stintan*
Åhh vilken liten goding. wub.gif
Bettis
Tack alla, ja han är en riktig liten gose hund, men nu är jag ju mest van vid stora hundar så han kommer nog inte att bli "för" gullad med whist.gif . Idag bestämde han sig för att inte gå ut en promis, satte sig bestämt vid bil däcket och vägreade gå???!!! så jag fick bära honom en bit, sedan gick det bättre giggle.gif så liten han är så vet han vad han vill wub.gif

Såhär skönt har han det i bilden.
lottapotta
Vilken ljuvlig liten en! wub.gif Och vilken schysst burinredning i bilen... Lyckost!
zaaritha
Du milde: Vilken goding!
Man blir ju varm o mjuk, innuti!
Azola
En riktig mys-partikel lilla Tjalle ... (oj nu kom ytterligare ett smeknamn jag brukar ha på Rosie ( men det var ju en annan tråd det shy.gif
Bettis
Nu har den lilla ängeln fått gå sitt första blodspår på ca 3m, ha är ju faktiskt 9 veckor och 1 dag igår hände detta. Han tyckte inte alls att blodet eller klöven var läskiga utan man kunde faktiskt tugga på klöven wub.gif så det får bli mer av denna vara.
krellus
CITAT (Bettis @ 13-12-2007, 11:27) *
I tisdags hämtade jag det lilla trollet wub.gif wub.gif

Jag bara smälter.. vilken goooosis! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon