Poppel
Hej!

Nu har jag gått bet på att få tag på Ecoplugg i affär efter affär. Är det någon som vet var i Lund/Malmö-trakten man kan få tag på det?
Nina H
På den här sidan kan du läsa om och beställa Ecoplug.
http://www.ecoplug.com/svensk/bprod/index.htm
Intressant!
Om du inte behöver 100 st, så skriv ut och visa för din lokala trädgårdshandlare eller LRF-butik och be dem ta hem!
Måste vara intressant för många lantbrukare.
Mythen
Hej!
Det finns på granngården. 10 st för 85kr, 25 st för 188kr, 100 st för 542kr. De kan säkert ta hem på beställning för vi har det ju i datorn.
Nina (gg i sthlm)
Poppel
Tack! Det kändes så onödigt att köpa 100 st... rolleyes.gif

/Anna
Caprice
Pluggen finns även hos Jula (som även har postorder)..
Red Top
Jag skulle tro att poppel redan löst sitt problem under de drygt sex år som gått sedan frågan ställdes. naughty.gif
pejori
Ja. Speciellt som han inte varit inloggad sedan 8 april 2004.
Red Top
CITAT (pejori @ 02-09-2009, 22:47) *
Ja. Speciellt som han inte varit inloggad sedan 8 april 2004.

Gossen Ruda
Tråden drogs upp av nån spammare som vill kränga ecoplug, snart är det dags att låsa arkivet av gamla trådar.
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 07:49) *
Tråden drogs upp av nån spammare som vill kränga ecoplug, snart är det dags att låsa arkivet av gamla trådar.

Håller med...
Är en tråd inte aktiv på ett år, säger vi, så lås dom för guds skull!!!! ranting.gif ranting.gif
F*n, jag trodde ju att odla fått en hel svärm nya användare under dygnet. slap.gif
(glömmer att kolla datum ibland) dunno.gif
andersen
CITAT (pejori @ 03-09-2009, 16:10) *
Håller med...
Är en tråd inte aktiv på ett år, säger vi, så lås dom för guds skull!!!! ranting.gif ranting.gif
F*n, jag trodde ju att odla fått en hel svärm nya användare under dygnet. slap.gif
(glömmer att kolla datum ibland) dunno.gif

Håller inte med, det är ett gisel att söka på trådar, pga att det startas nya hela tiden med samma ämne, dom som gör så borde slängas ut från forumet!
pejori
CITAT (andersen @ 03-09-2009, 17:25) *
Håller inte med, det är ett gisel att söka på trådar, pga att det startas nya hela tiden med samma ämne, dom som gör så borde slängas ut från forumet!

Men om det startas nya trådar, får man uppdaterad information samtidigt som man kan diskutera med medlemmar som är närvarande fortfarande.
Då behöver man inte söka så mycket, utan bläddra ner en eller två sidor bara.

Varför gå in i en sex år gammal tråd och svara en medlem som inte varit inloggad på fem år???
Hur mycket gensvar får du då?

Ska det bara vara gamla trådar, så kan odla låsas nu, eftersom dom flesta frågor redan är besvarade innan.
Att sedan svaren är inaktuella kan vi skita i alltså.

Så tycker jag alltså.

Sedan om man tittar på, vilka trådar du själv har startat, Andersen, kan man hitta svaren i tidigare gamla trådar, så du lever inte efter din egen devis riktigt. rolleyes.gif
andersen
CITAT (pejori @ 03-09-2009, 17:40) *
Men om det startas nya trådar, får man uppdaterad information samtidigt som man kan diskutera med medlemmar som är närvarande fortfarande.
Då behöver man inte söka så mycket, utan bläddra ner en eller två sidor bara.

Varför gå in i en sex år gammal tråd och svara en medlem som inte varit inloggad på fem år???
Hur mycket gensvar får du då?

Ska det bara vara gamla trådar, så kan odla låsas nu, eftersom dom flesta frågor redan är besvarade innan.
Att sedan svaren är inaktuella kan vi skita i alltså.

Så tycker jag alltså.

Sedan om man tittar på, vilka trådar du själv har startat, Andersen, kan man hitta svaren i tidigare gamla trådar, så du lever inte efter din egen devis riktigt. rolleyes.gif

Nja even solen har fläckar.. sedan kanske man inte behöver svara just på ekoplugg, jag tänkte på trådarna om segt/långsamt forum det finns säkert 20tals sådana trådar(utan att ha sökt) och om man vill söka på någon växt eller skadegörare så är det lättare att använda trådar som redan finns.
pejori
CITAT (andersen @ 03-09-2009, 17:48) *
Nja even solen har fläckar.. sedan kanske man inte behöver svara just på ekoplugg, jag tänkte på trådarna om segt/långsamt forum det finns säkert 20tals sådana trådar(utan att ha sökt) och om man vill söka på någon växt eller skadegörare så är det lättare att använda trådar som redan finns.

giggle.gif Jodå, jag förstår hur du menar. tummenupp.gif
Jag kan också störa mej på att en fråga i en tråd, blir tre nya med samma innehåll och dessutom en omröstning om ämnet.
Men om du nu vill veta något om t.ex. en orkidee, så finns det ett svar sju år bakåt, som du läser.

Men om du vill ha lite mer tydligt svar, kan du inte fråga den som svarade dej, h*n finns inte kvar på forummet.
En ny tråd med samma fråga, kan ge ett helt annat svar, eftersom man kommit på nya rön om just den orkideen.

Är det inte bra då, att det finns en ny tråd om ämnet?

Jag använder sökfunktionen mycket, men kollar bara svaren/trådarna som kommer upp på första sidan jag får.
Längre bakåt tycker jag är inaktuella och många gånger felaktiga. kompiskram.gif smiley_small_hug.gif
andersen
pejori Du har klokt svar som alltid. kompiskram.gif
pejori
CITAT (andersen @ 03-09-2009, 18:03) *
pejori Du har klokt svar som alltid. kompiskram.gif

Tack så mycket.. smiley_small_hug.gif
RibesRubusVitis
Killen äger alltså firman som säljer produkten i fråga:
http://www.webbsmart.se/omoss.html
och ur hans perspektiv är det såklart fullt rationellt att gå in i en urgammal tråd. Företaget får uppmärksamhet och målet är nått...
pejori
CITAT (RibesRubusVitis @ 03-09-2009, 20:26) *
Killen äger alltså firman som säljer produkten i fråga:
/.../
och ur hans perspektiv är det såklart fullt rationellt att gå in i en urgammal tråd. Företaget får uppmärksamhet och målet är nått...

Det betyder inte, att han får något sålt. giggle.gif

Med tanke på all reklam är nog inläggen borta snart och medlemmen med. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon