Sidor: 1, 2
Aqvakul
Vad tycker ni? Är detta rimligt. Ska man torka sig i ändan med tomten. Hustrun har köpt en hel förpackning. Hon påstår att det var billigt. Tacka fan för det. Tomtar på loftet har man hört talas om, men tomtar i ändan? Hjälp, jag fruktar att rullarna kommer att räcka till påsk!
wacko.gif nono.gif fear.gif sos.gif thumbdown.gif wacko.gif
Lilla Birka
CITAT (aq42 @ 14-12-2007, 22:03) *
Vad tycker ni? Är detta rimligt. Ska man torka sig i ändan med tomten. Hustrun har köpt en hel förpackning. Hon påstår att det var billigt. Tacka fan för det. Tomtar på loftet har man hört talas om, men tomtar i ändan? Hjälp, jag fruktar att rullarna kommer att räcka till påsk!

Det är smarta affärsmän som hittar på alla onödigheter, de vet att det finns folk som går på allt och de tjänar stora pengar på detta.Inte är det snyggt med tomtar överallt, speciellt inte på loftet! thumbdown.gif naughty.gif
Tezzla
Sånt toapapper vill jag ha! yes.gif Jättekul ju! biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (Tezzla @ 14-12-2007, 22:10) *

Ja, verkligen "skitkul"!
Lilla Birka

Jösses! Habegäret breder ut sig! smile.gif
Tezzla
CITAT (Lilla Birka @ 14-12-2007, 22:13) *
Jösses! Habegäret breder ut sig! smile.gif

Jamen, aq-snigels fru säger ju att det är billigt! Då kan jag ju lika gärna köpa sånt istället för tråkigt vitt tongue.gif
Lilla Birka
CITAT (Tezzla @ 14-12-2007, 22:17) *
Jamen, aq-snigels fru säger ju att det är billigt! Då kan jag ju lika gärna köpa sånt istället för tråkigt vitt tongue.gif

Visst, om man bara vet att inte fingrarna åker rakt igenom när det blir blött så! rotfl.gif
Tezzla
CITAT (Lilla Birka @ 14-12-2007, 22:18) *
Visst, om man bara vet att inte fingrarna åker rakt igenom när det blir blött så! rotfl.gif

Nämen!!! -fear-.gif
Lilla Birka
CITAT (Tezzla @ 14-12-2007, 22:19) *
Nämen!!! -fear-.gif

Har du aldrig märkt att vissa papper är väldig ohållbara? Då måste man ta flera varv och hur billigt blir det då? coolgleam.gif
Tezzla
CITAT (Lilla Birka @ 14-12-2007, 22:21) *
Har du aldrig märkt att vissa papper är väldig ohållbara? Då måste man ta flera varv och hur billigt blir det då? coolgleam.gif

Fast det beror nog på om man är skrynklare eller vikare. Jag är skrynklare och har aldrig några probelm giggle.gif
Netha

En förolämpning av värsta slag! Torka ändan med han på bild! Näe!!!
Skulle aldrig falla mig in att köpa dylikt papper. thumbdown.gif
Lilla Birka
CITAT (Tezzla @ 14-12-2007, 22:24) *
Fast det beror nog på om man är skrynklare eller vikare. Jag är skrynklare och har aldrig några probelm giggle.gif

Kan hända, men man bör nog titta lite på hur mycket papper det är i rullen, hur stor tomhylsan är etc. om man ska jämföra priser. Lågt pris per rulle är inte detsamma som lågt pris per åtgång. smile.gif
Tezzla
CITAT (Lilla Birka @ 14-12-2007, 22:31) *
Kan hända, men man bör nog titta lite på hur mycket papper det är i rullen, hur stor tomhylsan är etc. om man ska jämföra priser. Lågt pris per rulle är inte detsamma som lågt pris per åtgång. smile.gif

Så sant!
Aqvakul
CITAT (Lilla Birka @ 14-12-2007, 22:21) *

Tvingas erkänna att kvaliteten verkar rätt bra. Håller bra emot, trots trycket. blink.gif
zaaritha
Inget jag vill torka mej därbak med................
Lilla Birka
CITAT (aq42 @ 14-12-2007, 22:34) *
Tvingas erkänna att kvaliteten verkar rätt bra. Håller bra emot, trots trycket. blink.gif

SÅ DU HAR REDAN HÄDAT???? Torkat dig i baken med jultomten? Nej men, usch då, jag tror inte han kommer till er i år! santa.gif
Alexander-VG-zon3

vilket är finast/gulligast att torka sig med ??

hjärtan eller tomtar eller lamm eller andra kromelurer confused.gif

CITAT (aq42 @ 14-12-2007, 22:34) *

hmm unsure.gif vilket tryck ? tongue.gif whist.gif tryck ut eller in eller nåt annat tryck ??
Aqvakul
CITAT (flaxss @ 14-12-2007, 22:37) *

hjärtan eller tomtar eller lamm eller andra kromelurer confused.gif

Måste det vara "kromelurer"? whistling.gif
Ophelia
Tomten som verkar vara en resonabel figur biggrin.gif
pejori
fanns det inte toapapper som var hundralappar för nått år sedan???
har ett svagt minne av att varje pappersbit var en hundring och att någon testade med att handla för den....dom lyckades också slap.gif
någon som minns det? rotfl.gif
Tezzla
CITAT (pejori @ 14-12-2007, 22:41) *
har ett svagt minne av att varje pappersbit var en hundring och att någon testade med att handla för den....dom lyckades också slap.gif

Det kan väl inte vara möjligt att det gick att handla för den? unsure.gif Helt otroligt i så fall.

CITAT (flaxss @ 14-12-2007, 22:38) *

hjärtan eller tomtar eller lamm eller andra kromelurer

Det gör nog detsamma. Men kromelurer låter intressant tongue.gif
freddie

Ha, Ha, ha. Stackars tomten! Vilken usel affärsidé! Om det hade varit hushållspapper hade jag kunnat köpa det, men toapapper, vilken flopp! smile.gif
Aqvakul
CITAT (freddie @ 14-12-2007, 22:47) *
Ha, Ha, ha. Stackars tomten! Vilken usel affärsidé! Om det hade varit hushållspapper hade jag kunnat köpa det, men toapapper, vilken flopp! smile.gif

Min fru köpte det! blush.gif
Eva i Skåne
Jag har fått en toarulle med sudokuspel på. Det kan bli långsittningar ... confused.gif
Lilla Birka
CITAT (Eva i Skåne @ 14-12-2007, 23:22) *
Jag har fått en toarulle med sudokuspel på. Det kan bli långsittningar ... confused.gif

HUR går det att skriva på det då? rotfl.gif
Miamamma
[attachment=10564:toapapper.gif].
ingrid fuxwall
CITAT (pejori @ 14-12-2007, 22:41) *

Det var nog sent 80 tal om jag minns rätt eller var det så tidigt som sent 70 tal?
Lilla Birka
CITAT (Miamamma @ 14-12-2007, 23:34) *
[attachment=10564:toapapper.gif].

Heja Miamamma, du är dig lik och hittar alla tokigheter rotfl.gif
ingrid fuxwall
För tillfället har jag kräftor i köket, på hushållsrullen.
Tydligen var det ingen hitt med det pappret i augusti för jag fick det nästan gratis strax efter.

Till rätt pris skulle jag ha vilket tryck som helst på toa pappret - Er åsikt??

ingrid
Miamamma
CITAT (Lilla Birka @ 14-12-2007, 23:36) *
Heja Miamamma, du är dig lik och hittar alla tokigheter rotfl.gif

Det här var sånt jag bara inte kan motstå. giggle.gif
Lilla Birka
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-12-2007, 23:38) *
För tillfället har jag kräftor i köket, på hushållsrullen.
Tydligen var det ingen hitt med det pappret i augusti för jag fick det nästan gratis strax efter.

Till rätt pris skulle jag ha vilket tryck som helst på toa pappret - Er åsikt??

ingrid

Spelar inte så stor roll så länge det håller att torka sig med! Papper som går sönder när det blit vått avskyr jag!

CITAT (Miamamma @ 14-12-2007, 23:39) *
Det här var sånt jag bara inte kan motstå. giggle.gif

Förstår det giggle.gif
renate
Föra året hade jag både toapapper och hushållsrulle med julmotiv på(Lambi)men i år avstår jag.
Eva i Skåne
CITAT (Lilla Birka @ 14-12-2007, 23:23) *
HUR går det att skriva på det då? rotfl.gif

Har inte testat det än...
Tobb
Det finns även toapapper som man kan lösa sudoko på... wink.gif
EDIT: oj man ska tydligen läsa alla sidor så man inte upprepar saker sweatingbullets.gif
Gillan
Ett av mina små bidrag till att inte förstöra miljön mer än nödvändigt, är att jag inte köpt annat än oblekt toa/hushållspapper de senaste 20 åren. Tyvärr är jag inte konsekvent eftersom jag ff köper mönstrade servetter -fear-.gif blush.gif ( och fler har det blivit nu när jag börjat med decoupage!! Usch och fy på mig!!)
Gossen Ruda
Var det inte nån som tryckte koran-texter på toapapprer också? Vilket givetvis orsakade men massa skitsnack från muslimer. Eller var det på något annat papper? Jag skulle inte ha något emot att ha tomtemotiv på papperet, eller något annat, men eftersom jag är singel och inte Ali Baba med dom 40 rövarna räcker det förbi påsken.
Kathy

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag köpte toapapper för ett tag sen, blev nyfiken om de hade når tryck och kikade på dem.
Jodå, de har renar på sig.
Undrar om det är så mycket bättre? g.gif wink.gif

Gossen Ruda
Lättare att torka rent kanske?
Aqvakul
CITAT (Kathy @ 15-12-2007, 09:51) *
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag köpte toapapper för ett tag sen, blev nyfiken om de hade når tryck och kikade på dem.
Jodå, de har renar på sig.
Undrar om det är så mycket bättre? g.gif wink.gif

Det av hustrun inköpta toapappret av märket lambi har såväl tomtar som renar med släde. dessutom är det präglat lamm i själva pappret. Vad ska de hitta på härnäst?
Aqvakul
Lambi är tydligen mkt alerta i sin marknadsföring. saluför toappaper i rosa till stöd för Cancerfonden.

http://images.google.se/imgres?imgurl=http...l%3Dsv%26sa%3DN
Alba
Verkar ju finnas toa-papper av en mängd utföranden.

Ordspråk

[attachment=10567:ordspråk_toa.jpg]

Brudpar
[attachment=10568:Toa_brudpar.jpg]

Tomtar
[attachment=10569:toa_tomtar.jpg]
Aqvakul
mkt tomtar är det inte på mitt toapapper!
Anma
CITAT (aq42 @ 15-12-2007, 14:11) *
Lambi är tydligen mkt alerta i sin marknadsföring. saluför toappaper i rosa till stöd för Cancerfonden.

http://images.google.se/imgres?imgurl=http...l%3Dsv%26sa%3DN

Det skulle jag kunna tänka mig att köpa! Annars är det Serlas ekonomitoa som gäller, mycket på rullen, behöver inte byta varannan dag! smile.gif
Berith
Men finns det egentligen nåt som man inte kan ha på toapapper? Egentligen? Var går gränsen? Eller är det gränser bara för att det just är toapapper?

Om man gör toapapper med Tomten kanske man kan tänkas trycka dit andra figurer också? Jesus? Christer Sjögren? Einstein? Idol-vinnare? Carola? Statsministern? Andra politiker? Kakrecept? Telefonkatalogen? Nån spännande deckare?

dunno.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 16-12-2007, 08:31) *
Men finns det egentligen nåt som man inte kan ha på toapapper? Egentligen? Var går gränsen? Eller är det gränser bara för att det just är toapapper?

Om man gör toapapper med Tomten kanske man kan tänkas trycka dit andra figurer också? Jesus? Christer Sjögren? Einstein? Idol-vinnare? Carola? Statsministern? Andra politiker? Kakrecept? Telefonkatalogen? Nån spännande deckare?

dunno.gif

Många bra förslag! rotfl.gif naughty.gif
Lilla Birka
Akta er för tomtens hämnd! [attachment=10606:tomtens_hämnd.gif]
Alba
CITAT (Lilla Birka @ 16-12-2007, 18:15) *
Akta er för tomtens hämnd! [attachment=10606:tomtens_hämnd.gif]

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Skulle kunna tänka mig toapapper med tomtar......men nu vete sjutton om jag vågar.
Netha
Visst kan det vara lite kul med mönstrat men...

vi köper enbart oblekt toa och kökspapper... servetter köps röda till jul
men övrig tid, en rulle "servetter" oblekt står på bordet.
Berith
CITAT (aq42 @ 16-12-2007, 10:46) *
Många bra förslag! rotfl.gif naughty.gif

Tack, är ganska nöjd själv faktiskt. thanks.gif
Aqvakul
Hjälp!
Massor med rullar kvar. Julen tar aldrig slut.
sick.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon