gunvor
bör kunna få ut en del från förs bolaget men måste specificera saker o ting.
Hade en massa svarta vinbär som en väninna plockat på självplock - och betalat för - hon minns inte hur mycket.
Har ngn en aning om vad svarta vinbär kan värderas till??
Netha
Om du ska få några pengar från försäkringsbolaget, ja då får du nog haft en väldig massa bär i frysen.
Svarta vinbär är inte spec dyra att köpa i skördetider och självrisken i hemförsäkr är normalt 1.500kr

Viktigt är också att du fotar mängden bär ... helst där de ligger i frysen. Det ger dig större trovärdighet gentemot försäkr.bolaget.
gunvor
frågan är om man i framtiden skall fotografera allt man lägger i frysen - det kan man ju inte göra
Ègentligen borde sotarn betala kalaset - det var han som lånade kontakten och inte satte tillbaka fryskontakten!

Nu var det ju inte BARA svarta vinbär i frysen!
KURT
CITAT (gunvor @ 16-12-2007, 10:31) *
frågan är om man i framtiden skall fotografera allt man lägger i frysen - det kan man ju inte göra
Ègentligen borde sotarn betala kalaset - det var han som lånade kontakten och inte satte tillbaka fryskontakten!

Nu var det ju inte BARA svarta vinbär i frysen!

Försäkringsbolagen brukar inte vara intresserade av någon administration, uppskatta bara värdet. Och jag skulle ta värdet det kostar att ersätta varan, d v s köpa svartvinbärssylt i affären.

En helt annan fråga är ju varför du har svatvinbärssylt i frysen?????? Svarata vinbär ger mycket bra och hållbar sylt.
gunvor
CITAT (KURT @ 16-12-2007, 10:06) *
Försäkringsbolagen brukar inte vara intresserade av någon administration, uppskatta bara värdet. Och jag skulle ta värdet det kostar att ersätta varan, d v s köpa svartvinbärssylt i affären.

En helt annan fråga är ju varför du har svatvinbärssylt i frysen?????? Svarata vinbär ger mycket bra och hållbar sylt.

det var inte sylt - det skulle bli sylt - men så blev det inte! Brukar göra sylt efter h and som det behövs eftersom jag inte har ngn källare!
KURT
CITAT (gunvor @ 16-12-2007, 11:34) *
det var inte sylt - det skulle bli sylt - men så blev det inte! Brukar göra sylt efter h and som det behövs eftersom jag inte har ngn källare!

Svartvinbärssylt kan man förvara även i rumstemperatur, vill man hindra att den torkar ut (sker om man förvarar den mer än 1 år!) så kan man ha på paraffin, men annars behövs det inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon