Full version: frukt till fåglarna?
Tosan
Har "bakat en kaka" till fåglarna av kokosfett och fågelfrö. I hålet tänkte jag stoppa lite hackad frukt. Visst kan man ge fåglarna torkade dadlar, fikon och aprikoser? Vill ju inte att de ska få ont i magen...
aldo
Mina fåglar får oxå sådana kakor + russin o kokos vid sidan om .

Äpplen får de oxå + kokt potatis ibland.

Nötskrikan blir helt salig av en stor smörgås .

Rödhaken överlever vintern tack vare en blandning av havregryn o rapsolja .

En fågelkännarfarbror berättade på radion en gång att han bakar en sockerkaka / vecka till sina mesar .
Piccante
CITAT (Tosan @ 16-12-2007, 17:38) *
Har "bakat en kaka" till fåglarna av kokosfett och fågelfrö. I hålet tänkte jag stoppa lite hackad frukt. Visst kan man ge fåglarna torkade dadlar, fikon och aprikoser? Vill ju inte att de ska få ont i magen...

Tror det är bättre att lägga ut vanliga äpplen till fåglarna.
renate
Håller med Markus,tror inte att fåglarna äter fikon eller aprikoser,däremot russin har jag läst att koltrastar gillar,ska hänga en påse med russin i fåglarnas julgran.Jo idag fick mina fåglar en egen julgran/tall. Dit hängde jag talgbollar och en behållare med nötter.Ett äpple finns med.
[attachment=10720:PICT0013__Large_.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon