Full version: Snälla skriv på
storm
www.smallarupproret.se Jag vet inte hur man länkar men snälla skriv på.
Bettis
Jag har naturligtvis skrivit på rtfm.gif det är ett elände med dessa raketer och smällare ranting.gif
skriv på här
storm
Tack Bettis!det var det jag menade.
lottapotta
Har precis skrivit på. Tack för länken.
Elsa blir livrädd när det smäller. Går inte att få ut henne.

Förra året gjorde jag så här för att lindra:
På eftermiddagen åker vi till havet. Där får hon länge och väl jaga bollar i sanden, och springa upp och ner för skogsbackarna. Hon är så slut när vi åker hem att hon somnar i bilen. Vid 22.30-tiden sätter jag på 70-talsdisco högt på stereon, drar ner alla persienner har någon kompis hos oss med en icke skotträdd hund. Det har faktiskt funkat rätt bra. Hon blir fortfarande rädd, men inte så hysterisk som tidigare år.

Det hade varit bra om fler berättade hur ni gör för att undvika terrorn. Jag har hört om lugnande medel att hunden fortfarande blir lika rädd, men inte kan flytta sin kropp som den ska då. Det tycker jag låter nästan ännu värre. Är det så? Vad har ni för erfarenheter?
Det finns något slags luktferomoner som man kan spraya i rummet, har jag sett i djuraffären. Någon som provat det?

Det allra värsta tycker jag inte är själva tolvslaget. Det kan jag ju - som jag beskrev överst - förbereda oss för. Det värsta är att de håller på och "småsmäller" två veckor innan och två veckor efter! ranting.gif T.o.m. händer det att de skjuter mitt i sommaren!Det kan komma när som helst, och kommer det stoppar Elsa svansen mellan benen, drar förtvivlat för att komma hem och lyssnar inte alls på mig, fast jag är lugn och bestämd. Jag blir alldeles förtvivlad. -cry-.gif Alla som har skotträdda djur vet vad jag pratar om.

Jag fick höra om en familj med en dubbelmoral som inte liknar något annat:
Familjen (en bit ut på landet) har djur som alla är skotträdda (hundar, katter, hästar), trots detta skjuter de MYCKET raketer! Förvisso inte hemma på sin gård, för där kan de ju aldrig ha nyårsfest p.g.a. djurens skräck. Så därför åker de in till byn/stan och skjuter massor och skrämmer alla andras djur! ranting.gif

Nu får jag nog sluta innan jag får hjärnblödning som jag kokar...
Piccante
CITAT (storm @ 16-12-2007, 18:21) *
www.smallarupproret.se Jag vet inte hur man länkar men snälla skriv på.

Bra att du sprider namninsamlingen, hade inte hört om den innan tummenupp.gif

Men storm, lär dig att länka, är jätteenkelt. Kolla här så ser du hur man gör:

1)klicka på knappen infoga länk se bild:
[attachment=10611:länkknapp.JPG]

2) skriv in adressen i rutan efter http:// eller variant två radera http:// och klistar in adressen om du har kopierat den. Tryck sedan på OK.
Efter det kan man skriva in ett namn på länken i nästa steg t.ex namninsamling mot smällare... eller skriva länk! eller vad man tycker passar och tryck åter OK och länken är skapad.
[attachment=10612:länkruta.JPG]

Lycka till.
storm
Tackar för det markus,Krollliljan skickade ett pm till mig om hur man gör,så bägge TACK så jätte mycke för hjälpen nu vet jag hur jag gör nästa gång flirting.gif thanks.gif
Floppy
Nu har jag skrivit på och jag har även mailat till alla jag känner...jag har ju själv en hund som är rädd för fyrverkerier...jag har ju skrivit om det här på forumet tidigare...men då handlade det om åska...han är likadan när det gäller smällare...

Jag citerar mig själv:
CITAT
Jag har tyckt om åskan tidigare men nu ser jag den som ett stort problem...min hund är livrädd för åskan och han 'gallskriker/skäller' hysteriskt...hyperventilerar så jag tror att han ska tuppa av...har pratat med veterinären så på måndag ska jag dit och få ett recept på lugnande till honom....

Han vart skrämd av grannbarnen när han var liten...på valborgskvällen så ska det tydligen smällas raketer och dyl...så vi frågade dem om de kunde smälla lite mindre fyrverkerier så Ludde fick se vad det var för nått (föräldrarna var med hela tiden och övervakade allt)...okej sa barnen och sköt iväg tre-fyra raketer och Ludde vart först lite rädd men sen brydde han sig inte...så då sa vi att får vi gå in först så kan ni smälla resten...(tänkte främst på Luddes öron när det gällde de mer högljudda smällarna...okej sa barnen igen...vi han inte mer än vända på oss så slänger nån jä***a ungjä***el iväg en bomb....Ludde skrek av rädsla och därav hans rädsla för allt som smällare och mullrar...jag skällde ut ungarna och föräldrarna kommer fram och småflinar lite arrogant och säger ja ja...så farligt var det väl inte...men då var det inte långt till en smocka kan jag lova...nu bor vi inte kvar i det området längre...som tur är...

Jag har fått tips om en spray som heter D.A.P. och ska testa det på nyår...fast jag vet inte om det är någon idé för vi åker till mina svärföräldrar som bor lååååångt ifrån alla smällare och fyrverkerier....
storm
Jätte bra Tack.
Bettis
Så bra att så några har skrivit på bravo.gif jag har också mailat länken till vänner
gunvor
Om det nu börjat lugna ner sig så är det bara att inse att snart är det påsk o då börjar helvetet igen - kanske fler som kan skriva på smällarupproret eller skriva ngt i deras forum?
MariaS
Man behöver inte ha hund för att skriva på! Det är ett sabla ofog med alla dessa smällare och raketer i tid och otid. Vår brevlåda blev bl.a. sönderskjuten den 2/1 av grannungarna.
Ska det skjutas raketer, så låt proffsen sköta om det på bestämda tider!
zaaritha
Har gjort det!
evni
Jag har självklart skrivit på. Har 3 katter som är jätterädda för smällare.
messermark
Har också tidigare skrivit på. Har även jag en skotträdd hund (dock inte då vi jagar) och tycker nyår är ett elände även om vi bor långt ut på landet. Nu i år virade jag en lång halsduk runt hennes huvud och satte mina hörselkåpor utapå detta, funkade fint. Låg inne och funderade på varför hon hade detta åbäke runt skallen. confused.gif
nina L
JApp! nu är det påskrivet! Bra initsiativ! thanks.gif
lisselbo
Jodå, skrev på jag också. Men jag kom inte med på listan. Mejlade till dom och frågade vad det berodde på, men har inte fått något svar.
Börjar ju fundera hur seriöst detta är.
Försökte skriva på igen men det gick inte eftersom jag redan har skrivit på.
Kan tillägga att jag fick länken att klicka på för att det skulle bli registrerat.
storm
CITAT (lisselbo @ 20-01-2008, 19:44) *
Jodå, skrev på jag också. Men jag kom inte med på listan. Mejlade till dom och frågade vad det berodde på, men har inte fått något svar.
Börjar ju fundera hur seriöst detta är.
Försökte skriva på igen men det gick inte eftersom jag redan har skrivit på.
Kan tillägga att jag fick länken att klicka på för att det skulle bli registrerat.

Det tar en stun innan namnet registreras. smile.gif
lisselbo
Det var väl drygt 1 vecka sen.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon