Full version: Nu är det
myskmadra
[attachment=10625:DSC00429_edited.JPG][attachment=10623:DSC00431_edited.JPG]
Dessa bilder tog jag för 5 dagar sen härute i rabatten i Stockholm västra.
Alpastern krävde tydligen vinter för att blomma!/ Myskmadra
Marina i Hällekis
Så fina "julblommor", lite upp och ner med årstiderna nu förtiden, höstrusk nästan hela sommaren och vår i december, får se vad spännande väder det blir till våren, tropisk sommar? giggle.gif
[attachment=10626:billedsne.gif]
MariaS
Ja här är det också uppochnervända världen. Änglarna som knappt haft blad på hela sommaren, sätter knopp i växthuset (+10) som om de aldrig gjort annat...
dicentra
Ur led är tiden!!!
Var själv ute i gick i helgen o hittade en jättefin....... kantarell!!! Den står nu så fin i mitt jularangemang ute.tummenupp.gif

Väldigt fina kort, men inte är det väll någon alpaster på korten eller? confused.gif
skogstroll
ja för nån vecka sen hade jag nävor som blommade, lite konstigt är det. confused.gif
renate
CITAT (myskmadra @ 17-12-2007, 11:06) *
[attachment=10625:DSC00429_edited.JPG][attachment=10623:DSC00431_edited.JPG]
Dessa bilder tog jag för 5 dagar sen härute i rabatten i Stockholm västra.
Alpastern krävde tydligen vinter för att blomma!/ Myskmadra

Primula och sockblomma ser jag det som. Primula blommar lite här med men det är inte ovanligt,de blommar lite hit och dit när det är mild.
MariaS
[attachment=10671:Brugmans..._Star__3.jpg]
Ängel som inte ger upp...
kerstin z5-6
Sockblomman -ser ut att ha fröställningar smile.gif
myskmadra
Ja just det, sockblomma är det nog! Och dess fröställningar!
Alpastern står strax intill och ingen av dem blommade i somras. no.gif - men kanske mot hösten till g.gif
I vilket fall, nån snö finns här inte ännu men frostigt är det och dessa blommor gnistrar i kristall.
Även den sista höstkrokusen har sagt sitt...........
Och nu vilar mitt odlingsintresse som det brukar -(glömmer tillochmed att vattna mina azaleor) och jag tror som vanligt att det inte kommer att återupptas till våren.
Sambon håller inte med ohmy.gif
Tiden får utvisa. Nu är tid att vara i ide enligt mig.
Stor julkram från mig. smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon