anneli85
En arbetskamrat fyller 50 och vi ska skramla på jobbet, men vad ska jag hitta på o köpa? Värdet ska väl ligga på sisådär 500-600 kr.
Det är en ordentlig och skötsam snickare som fyller, nån som har förslag.
Marina i Hällekis
Var bor du?
En bekant som bor i Stockholm köpte nyss en luftballong resa, nästan halva priset om man bokar nu, för tripp till sommaren.
Tror att det var dena sidan http://www.uppner.se/start.aspx?source=rt 595:-.
Är det långt bort, finns kanske en närmare dig!

Det var visst båtresan som kostade 595:- (kul det med), ballongen kostade 995:-.
Mollis
Ja det är svårt att hitta på nåt till en medelålders man som antagligen har fått sin beskärda del av vaser och annat tidigare i livet...har han inga hobbys/intressen ni kan ta fasta på och hitta nåt där? snoka lite...

//Mollis
torvan
Vad ni än ger så inte en ballongresa med uppochner!
Det fick min dotter i studentpresent.
Varje gång hon skulle resa blev det inställt pga av vädret.
Tre år senare och med massa extra pengar betalda
för att skjuta fram biljettens giltighet blev det av.
Men inte för henne för då bodde hon i USA utan
sonen fick ta över biljetten.
Dessutom missbedömdes vindarna så det blev en tur
över dom nordvästra förorterna o landning i Rotebro.
Inte vad vi hade förväntat oss.
Att vi dessutom blev illa bemött i deras kundtjänst
flera gånger (när vi väl kom fram) och att dom har ett
idiotskt bokningssystem gör att jag ser rött varje gång
jag hör om dom ranting.gif
Nu har Sverker tagit upp fallet efter att många råkat
ut för samma sak så kanske har dom fått ändra sina rutiner.

torvan
Marina i Hällekis
CITAT (torvan @ 17-12-2007, 15:35) *
Vad ni än ger så inte en ballongresa med uppochner!
Det fick min dotter i studentpresent.
Varje gång hon skulle resa blev det inställt pga av vädret.
Tre år senare och med massa extra pengar betalda
för att skjuta fram biljettens giltighet blev det av.
Men inte för henne för då bodde hon i USA utan
sonen fick ta över biljetten.
Dessutom missbedömdes vindarna så det blev en tur
över dom nordvästra förorterna o landning i Rotebro.
Inte vad vi hade förväntat oss.
Att vi dessutom blev illa bemött i deras kundtjänst
flera gånger (när vi väl kom fram) och att dom har ett
idiotskt bokningssystem gör att jag ser rött varje gång
jag hör om dom ranting.gif
Nu har Sverker tagit upp fallet efter att många råkat
ut för samma sak så kanske har dom fått ändra sina rutiner.

torvan

Då får vi hoppas att det blivit bättre, för min bekants skull.
Ska maila och varna. Tack!
Mollis
Har också dålig erfarenhet av det ballongföretaget, skulle aldrig ge bort en resa i deras regi. Starten gick bra men sen gick allt precis åt skogen (bokstavligen), hade de haft liiite bättre koll på vädret så hade det kanske gått bättre och nödlandning på pissförbannad bondes tomt kanske inte varit nädvändig, dessutom i kolsvarta natten.....

//Mollis

Marina i Hällekis
CITAT (Mollis @ 17-12-2007, 15:52) *
Har också dålig erfarenhet av det ballongföretaget, skulle aldrig ge bort en resa i deras regi. Starten gick bra men sen gick allt precis åt skogen (bokstavligen), hade de haft liiite bättre koll på vädret så hade det kanske gått bättre och nödlandning på pissförbannad bondes tomt kanske inte varit nädvändig, dessutom i kolsvarta natten.....

//Mollis

Namnet var kanske en ledtråd....... flirting.gif
Det kanske är så att man får det man betalar för. Vi gav bort en luftballongresa, som utgick från Lidköping, i en bröllopspresent och den var mycket uppskattad, den var dock betydligt dyrare.

Ang. presenten, i den åldern brukar man ha allt, så någon upplevelse, annat än ballong, teater eller idrottsmatch etc, beroende på intresse.
netaave
En temakryssning kanske (finns både på birka och Vikingline (Cinderella), typ Whiskeykryssning, trädgårdsmässekryssning, bridgekryssning....m.m.)
ett presentkort på en god middag för två
En tavla med anknytning till orten där han bor
bok om orten/trakten där han bor
Bowling m mat
annat sportevenemang
Har han en trädgård så presentkort på en butik med trädgårdskonst/belysning/växter

Aqvakul
presentkort på Claes Ohlson är alltid uppskattat
Inga från Närke
En termometer som är av glas med vätska i och med olikfärgade kulor som visar temperaturen, finns i olika storlekar.
En bok från årtalet 1957 och framåt, har sett det någonstans att det finns, men kommer inte ihåg var. Kanske går att söka på nätet.
Netha
Inte skulle jag velat ha vare sig ballongflygning el danskryssning när jag blev 50.
En mera personlig present är nästan garanterat mera värd än "dussingrejs"
Försök att luska ut vad personen ifråga är intresserad av el ev samlar på/tycker om.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vad man inte skall köpa är någon prydnadsgrej. Dom flesta får alldeles för många och vet efteråt inte vad göra med allt.

Kathy

Biljetter till Operan. Har man aldrig varit där, så är det verkligen en upplevelse, oavsett om man tycker om klassisk musik eller ej. Har man svårt att följa med i handlingen, så kör de textremsor numera.

Dramaten.

tettan
en rejäl vindflöjel (funkar bara om han bor i ett eget hus förstås)
netaave
CITAT (Netha @ 17-12-2007, 20:49) *
Inte skulle jag velat ha vare sig ballongflygning el danskryssning när jag blev 50.
Försök att luska ut vad personen ifråga är intresserad av el ev samlar på/tycker om.

Är det någon som föreslagit danskryssning då?

Min gubbe fick en ballongflygning med "Far & flyg" dom var väldigt trevliga och tillmötesgående, finns i Sthlm tror jag.
Kathy
CITAT (netaave @ 17-12-2007, 22:57) *

Jag gissar att det inkluderas i "m.m" eftersom danskryssningar är så pass vanligt. wink.gif
CITAT
finns både på birka och Vikingline (Cinderella), typ Whiskeykryssning, trädgårdsmässekryssning, bridgekryssning....m.m

Netha
CITAT (Netha @ 17-12-2007, 20:49) *

.

CITAT (netaave @ 17-12-2007, 23:00) *
Min gubbe fick en ballongflygning med "Far & flyg" dom var väldigt trevliga och tillmötesgående, finns i Sthlm tror jag.

Förlåt. Borde inte nämnt danskryss.
anneli85
Tackar och bugar för alla bra tips.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon