hej hej
skulle leta bilder i min bild mapp och gick in och kallade bland mina vår bilder och hittade bland annat denna växt som jag glömt och fråga om ( eller kanske har frågat om men glömt att jag gjort!!!) , men så fall blir det en rerun .
en liten växt som blommar med vita blommor ( ni ser ju bilderna ) den växer direkt på stora stenar ( jätte stora stenar som inte går gräva bort , har provat men stenen utvidgas mer i jorden hmm ( stenhäll kanske ? ) , men hur som helst där är ett lager med mossa och så detta lager med dom har växterna . under växterna är kankse ca 1cm små grus och sand sen kommer den har jätte jätte vidga stora stenen under .
men här kommer bilderna , hoppas nån vet vad det kan vara ( förlåt om jag redan har frågat )
som ni ser på bilden är dom rödbladiga med vita blommor , blommar under mars-april, ni ser ju hur stora gräs stråna är uppe vid bilden . hittade dessa växter när jag jagade en spindel med kameran
[attachment=10637:vildis_växt1.JPG]
en när bild på blommorna ( 0cm makro ) , ni ser även i neder hörn att det ända som växer där är mossa och dom här sen resten ser man stenen och det tunna så kallade jordlagret ( är det det som kallas stenhäll ? )
[attachment=10638:idhjälppåvildis.JPG]
så vad tror ni det är för liten mini växt ??