Full version: Saintpaulia problem
strepp
Kan någon hjälpa mig för en av mina Sp plantor växer konstigt det ser ut som en stenhårt blomkålshuvud,Bladen växer inte utan de stannar kvar i mitt partiet,Kan någon ge råd varför den gör så här och vad jag ska göra?streppen
Fenja
Vet du vilken namnsort det är? Har den sett annorlunda ut innan?
Mvh
Fenja
strepp
Hej
Nej köpte den som en liten planta i okt ,Heter Rob´s Hopscotch,Får försöka idag och pilla bort några blad för så här kan den inte se ut.hälsar strepp
Åsa, mälardalen zon 2
Det kan ju även vara cyklamenkvalster de sitter främst vid tillväxtpunkten i mitten av rosetten och växten bildar då ofta hårdare mer kompakta nya blad så jag skulle isolera den växten från andra växter, cyklamenkvalster kan gå på flera växtslag.
strepp
Tack snälla för du svarade mig om detta,ska isoleras direkt,har tagit isär den försökte kolla bladen ,för jag tog bort en del av de missbildade bladen men såg inget kanske det inte syns för blotta ögat?Ska nog spruta med provado innan den åker in i en påse,,Tack,,
För ohyra vill jag absolut inte ha,..strepp
strepp
Åsa
Hjälper Provado plus mot detta eller är det bara att kasta plantan?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon