Jag har hört talas om att det ska finnas en klon från Öland som blommar längre än vanligt.
Har någon denna eller vet överhuvud taget någonting om den, så säg till, snälla! Har sökt förgäves på internet.
igl
17-12-2007, 23:05
den vanliga Anemone sylvestris står ju inte så länge men den fyllda varianten står ju mycket längre, om det är den du menar. mvh inger
Piccante
17-12-2007, 23:20
CITAT (Boxer @ 17-12-2007, 22:23)
Tovsippa efterlyses!
Jag har hört talas om att det ska finnas en klon från Öland som blommar längre än vanligt.
Har någon denna eller vet överhuvud taget någonting om den, så säg till, snälla! Har sökt förgäves på internet.
Jag tror tyvärr att jag har slarvat bort mina insamlade frön från vilda tovsippor från Öland, annars hade jag haft egna öländska tovsippor nu
Boxer
18-12-2007, 00:02
CITAT (igl @ 17-12-2007, 23:05)
den vanliga Anemone sylvestris står ju inte så länge men den fyllda varianten står ju mycket längre, om det är den du menar. mvh inger
Nej, det är ingen fylld. Den ser ut som vanligt men lär blomma väldigt länge. Den vanliga tovsippan finns vild både på Öland och Gotland men denna skulle vara en alldeles speciell klon ifrån Öland.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.