*Ulrica*
På söndag kommer hon ÄNTLIGEN hem - vår lilla bebis! yahoo.gif
Bobbo som är 7 år ska få en "lillasyster" och jaktkompis.

Det blir min första valp - det är så spännande och underbart! wub.gif

Här är en film på det lilla underverket

[attachment=10666:sally5v.jpg]
Kathy
CITAT (*Ulrica* @ 18-12-2007, 10:36) *
Här är en film på det lilla underverket

[attachment=10666:sally5v.jpg]

Jamen....jösses!! wub.gif wub.gif wub.gif
Jag var nära att köpa en borderterrier för en del år sen, men ändrade familjeförhållanden gjorde att det inte gick att ha husdjur då.
Det är något alldeles speciellt med borderterriar. wub.gif

*Ulrica*
Ja, de är som små människor. wub.gif
I vår familj är vi övertygade om att de egentligen kan prata men att de natten innan de ska till sitt nya hem blir hämtade av en gammal borderterrier i tweedkostym och förda till borderterrierskolan i Cheviotbergen mellan England och Skottland. Där får de bland annat lära sig att de inte får prata så att människorna kan höra dem. Så är det. yes.gif
Anki på Öland
Vilken söting!!
Anki
*Ulrica*
Här är hennes "storebror" som vi hoppas ska vänja sig vid att konkurrera om uppmärksamheten:
[attachment=10667:bobbo1.jpg]
aldo
Lycka till med Sally .....visst är det ngt visst med en Border terrier wub.gif
*Ulrica*
CITAT (aldo @ 18-12-2007, 17:13) *
visst är det ngt visst med en Border terrier wub.gif
Världens bästa kompis, en levande nallebjörn!
Kathy
CITAT (*Ulrica* @ 18-12-2007, 11:34) *
Här är hennes "storebror" som vi hoppas ska vänja sig vid att konkurrera om uppmärksamheten:

Har du två?!!? w00t.gif wub.gif wub.gif
aldo
[attachment=10673:Saturday...ht_fever.jpg]Här är " mina " nallebjörnar kram1.gif

skogstroll
Va fin, det är nåt speciellt med borderterriers smile.gif
*Ulrica*
CITAT (Kathy @ 18-12-2007, 17:39) *
Har du två?!!? w00t.gif wub.gif wub.gif
Från och med på söndag, ja! bravo.gif

CITAT (aldo @ 18-12-2007, 18:06) *
Här är " mina " nallebjörnar kram1.gif
Sally kommer nog få ungefär samma färg som den till höger, kanske inte riktigt så mycket svart...
ingrid fuxwall
Till vilken jakt kommer Ni att använda henne?

ingrid
*Ulrica*
CITAT (ingrid fuxwall @ 18-12-2007, 19:13) *
Till vilken jakt kommer Ni att använda henne?
Sambon är iaf inte intresserad av grytjakt. Han jagar mest hjort och vildsvin förutom en och annan räv och grävling. Bobbo är bra på att driva både hjort, rådjur och vildsvin. Vi får hoppas att han kan lära Sally ett och annat!
aldo
CITAT (*Ulrica* @ 18-12-2007, 22:32) *
Sambon är iaf inte intresserad av grytjakt. Han jagar mest hjort och vildsvin förutom en och annan räv och grävling. Bobbo är bra på att driva både hjort, rådjur och vildsvin. Vi får hoppas att han kan lära Sally ett och annat!

Det kanske blir tvärtom giggle.gif
malin72
nämen snuttingarna då "myser" halt på golvet blev det men vad gör väl det när man fått mat i magen och på tassar och runt mun mm giggle.gif wub.gif
zaaritha
Har alltid haft ett gott öga till borderterrier, men de måste få vara jakthundar?
*Ulrica*
Igår hämtade vi hem vår lilla prinsessa som redan har fått en massa smeknamn, bland annat Kajsa Kavat (för att hon är så tuff) och Grodan (för att det låter "Kvack" när hon skäller). Här kommer en länk till en liten film från Sallys första dag hemma:
Länk till film på Youtube

CITAT (zaaritha @ 21-12-2007, 23:10) *
Har alltid haft ett gott öga till borderterrier, men de måste få vara jakthundar?
Jag fick höra häromdagen att borderterriern är Sveriges mest omplacerade hund. På senare år har den blivit väldigt populär även bland folk som inte jagar och låter man inte borderterriern jobba på något annat sätt i stället så kan de lätt bli ganska jobbig att ha att göra med. Den har ju alltid varit avlad främst på sina jaktegenskaper och inte för sitt utseende eller liknande som många andra raser. Men det är en helt underbar ras!
Dito Verde
Grattis till familjens tillökning!
Hon ser charmig och tuff ut lilla Sally.
Man kanske får träffa henne så småningom?
God fortsättning på er däruppe i kommunens norra del.
/p

*Ulrica*
CITAT (Dito Verde @ 25-12-2007, 11:36) *
Grattis till familjens tillökning!
Hon ser charmig och tuff ut lilla Sally.
Man kanske får träffa henne så småningom?
God fortsättning på er däruppe i kommunens norra del.
/p
Tack och tack det samma! Klart ni får träffa sötnosen! Idag på morgonen fick hon ytterligare ett smeknamn: Päls-pirayan! Med tänder vassa som nålar älskar hon att tugga på näsor, öron, fingrar, tår och andra mysiga människodelar! wub.gif
aldo
Lycka till med 'Pälspirayan'....nog har de vassa tänder alltid wub.gif
*Ulrica*
SUCK..... wub.gif

Idag hade jag tänkt att sätta mej och inventera alla köpta fröer för att göra en lista så att jag kan börja ta reda på när och hur de ska sås. Men hur kan jag det när lilla skruttan är så go...
[attachment=11079:sally2.jpg]
Jag vill ju bara gosa och leka med henne hela tiden... wub.gif jag får väl passa på de stunder hon sover, men då är det en massa annat som ska fixas också... ja, det är ett kärt besvär jag har...
Dito Verde
Men, vilken goding.
Hur har den äldre hunden reagerat?

Gott slut och gott nytt önskar jag er alla.

/p
*Ulrica*
CITAT (Dito Verde @ 31-12-2007, 11:10) *
Men, vilken goding. Hur har den äldre hunden reagerat?
Goding är bara förnamnet! smiley_small_hug.gif
Bobbo, stackarn... han är livrädd för henne. Går långa omvägar, vågar inte gå in i det rum hon är, ligger mest på ställen dit hon inte når och ser allmänt plågad ut. Hon vill busa och skäller och attackerar men han vänder bara bort huvudet eller tittar på oss med en väääääldigt lidande blick. Om hon skulle nudda vid honom rycker han till som om han blivit bränd. Vi får verkligen hoppas att han vänjer sig.

Gott Nytt, själv förresten. Här är det bara en vanlig måndag idag. Skönt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon