Full version: Riktigt fynd!
Fenja
Idag reade Granngården ut överblivna amaryllislökar för 5 kronor styck! Visst blomningen blir lite senare, men i gengäld har jag gjort stora grupper med tre likafärgade amaryllisar i varje urna. Vitt, rött, rosa och en röd med vita streck i. Kan väl vara kul att ha lite färgring i januari med biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Mvh
Fenja
Alba
Ja varför ska man bara ha fint till jul. Jag hörde i ett program ang amaryllislökar, att man kan lägga dem i en papperspåse i kylen och ta fram dem i april och vips har man vackra blommor på försommaren.
ewa zon 3
Bra fyndat!
Köpte realökar efter jul förra året och hade glädje av dom under lång tid

/Ewa
renate
Bra gjort Fenja, då kan du frossa i amaryllis. Grattis!
Wilmer
crazy.gif

Inte alls avis... Vilken tur du har, frossa i amaryllisar!!

Wilma
rissen
CITAT (Alba @ 18-12-2007, 16:33) *
Ja varför ska man bara ha fint till jul. Jag hörde i ett program ang amaryllislökar, att man kan lägga dem i en papperspåse i kylen och ta fram dem i april och vips har man vackra blommor på försommaren.

Hejsan

Tusen tack för tipset om att lägga amaryllisarlökar i en papperspåse och ta fram dom tex i april.

Måste prövas. Urspännande!

kramis Rissen thanks.gif
Dilara
Wow! Hoppas att de e en massa rea nu på lökar i blomsterlandet oxå!! Vill oxå frossa i amaryllisar! crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon