Marita i Vasa
Under årets mörkaste tid har vi gjort ett album som visar bilder från trädgårdsåret. Varsågoda och njut! En julklapp till alla på forumet! blomma.gif Marita.
http://picasaweb.google.se/stenole9

Ps. Foton från snösmältning och fram till slutet av juni. Resten av odlingsåret kommer senare att läggas in. Ds.
Christer i Falköping
Men den 22:a är det som mörkast och sedan vänder det!!
Christer

Härliga bilder förresten!
dicentra
Tack så mycket för julklappen,helt otroligt vackert!! blomma.gif
Många nya spännande växt sorter ,får åferkomma med frågor om dom.

God jul o gott nytt år santa.gif
Trädet (ZonV)
Många liter svett för att göra den trädgården, imponerande!!
Har du planterat någon magnolia? Undrar eftersom jag bor i Umeå, skillnaden i växtzon är väl inte så stor mellan oss?
Har M. merrill och M. Kobus de lever hyfsat har bara haft träden i två år, så hur långtgående de kommer att klara sig är svårt än.
Marita i Vasa
CITAT (Trädet (ZonV) @ 19-12-2007, 00:09) *
Många liter svett för att göra den trädgården, imponerande!!
Har du planterat någon magnolia? Undrar eftersom jag bor i Umeå, skillnaden i växtzon är väl inte så stor mellan oss?
Har M. merrill och M. Kobus de lever hyfsat har bara haft träden i två år, så hur långtgående de kommer att klara sig är svårt än.

Svett, hm? Jo många liter! Min gubbe alltså, som svängt på nästan alla stenar i trädgården. Stora flyttblocket har han ännu inte gett sig på. Men ge honom en fast punkt och han skall rubba hela världen!
Magnolior har vi inte ännu! Men..... i kylskåpet finns M. stellat och M. Leonard Mosel på groning. Går det i Umeå så ska det gå här! Basta!
Marita.
Helen i Piteå Zon 5
Tack för den ljuvliga julklappen! Underbara bilder från en underbart vacker trädgård! Ser fram emot fler bilder....
God Jul på dig med!

Helen

Limeblossom
Tack!
Precis vad jag behövde när jag sitter här och inte kan sova för den dumma hostan. Vilken trädgård! Jättefin och med allt man kan önska sig. Jag är bara liiite avundsjuk smile.gif Och förresten, vad är det där lila/rosa som klänger i taket i uterummet? Helt underbart!
Marina i Hällekis
Vilken fin julklapp!
Vilket fantastiskt ställe att bo på, så vackert!

GOD JUL santa.gif
från
Marina
Betty
Instämmer med de övriga, helt fantastiska bilder Marita, en sån underbar trädgård ni har!
thanks.gif för den vackra och inspirerande julklappen!

Marita i Vasa
CITAT (Limeblossom @ 19-12-2007, 02:29) *
Tack!
Precis vad jag behövde när jag sitter här och inte kan sova för den dumma hostan. Vilken trädgård! Jättefin och med allt man kan önska sig. Jag är bara liiite avundsjuk smile.gif Och förresten, vad är det där lila/rosa som klänger i taket i uterummet? Helt underbart!

Det lila/rosa i taket är en Törnrosaskjortel som övervintrat i uterummet. Därför är den så stor redan i juni. Marita.
ewa zon 3
Har nu "bildspelat" bilderna från er fantastiska trädgård en lång stund och bara njutit av allt vackert.
Tack för den fina julklappen!

/Ewa
Snigelhatare
Ljuvligt! Och alldeles alldeles underbart!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon