Netha
Såg ikväll ett matlagningsprogr på fyran ...Monikas mat ... hon frågar kvinnan som kom och hjälpte till ...
har du sett prickig äppelmos? kvinnan storflinar och säger ... näää
Sedan gapflabbar de bägge två.

Likadant när en trailer för något bokprogram körs ... bägge kvinnorna gapflabbar.
Sånt ser man inte när det gäller manliga programledare.

Inte för att jag har något emot att människor skrattar och är glada ... men jag tycker det ger ett oseriöst intryck
när programledare flabbar åt allt och inget.

Anja Kontor i Gokväll, tillhör också flabbgänget Har ibland sett henne skratta hejdlöst åt något
jag inte alls förstått vad det var som var så roligt, eller ibland när det varit opassande pga allvarligt ämne.
Inte heller hennes gäster har då skrattat med henne ... så det kan inte bara bero på att jag inte förstått.

Gudrun i Göteborg
Och med detta generaliserar du till "kvinnliga programledare"???? confused.gif
aanderss
de finns manliga som flabbar med men en kvinna som flabbar mycket är anicka lantz
Tobb
CITAT (aanderss @ 18-12-2007, 21:38) *
de finns manliga som flabbar med men en kvinna som flabbar mycket är anicka lantz

Hon är så skön ju! lyssnade ganska ofta på henne när hon var på P3 men nu har det inte blivit av sedan hon kom till P1?
Det är bättre med humor i mat, än att kolla på de amerikanska matlagningsprogrammen (inte sett så många dock...)
Netha
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 18-12-2007, 21:35) *
Och med detta generaliserar du till "kvinnliga programledare"???? confused.gif

Generaliserar väl inte ... men jag har sett tillräckligt många för att börja undra.

I afton TRAMS (Lantz) ... Näää jag orkar inte lyssna på henne. thumbdown.gif
Gudrun i Göteborg
CITAT (Netha @ 18-12-2007, 21:47) *
Generaliserar väl inte ...

Asså, inte ??? Vad menar du att rubriken är "Varför ska kvinnliga programledare, så ofta gapflabba?" unsure.gif
Ophelia
Med tanke på hur världen ser ut är det nog bara sunt med lite flabb.
Netha
CITAT (Ophelia @ 18-12-2007, 21:58) *
Med tanke på hur världen ser ut är det nog bara sunt med lite flabb.

Ja men då är det väl också önskvärt att det inte sker t.ex mitt i en begravningsakt ... eller hur?
pimpim2
Jag älskar Annika Lantz, hon finns ju numera i P4 på fredagar. Hon törs verkligen driva med allt. Fler kvinnor i världen borde kunna skämta om sig själva. (Och de flesta män oxå).
Gossen Ruda
Har just tittat på Vetenskapsmagasinet där man tog upp skillnader mellan män och kvinnor på biologisk basis och visst finns det skillnader. Men flabb? Möjligen kan jag tänka mig att skrattet är ett sätt att verka obesvärad när man inte är det, nervöst alltså. Nu ser jag inte så mycket på TV att jag har någon uppfattning direkt men Rasmus flabbade inte en enda gång i kvällens program.
Farbror Blå
Agnetha sjödin, Carolina gynning, hon reseisaksson är väl bara några av den ovanstående genren, kvinnor som gapflabbar.
Kanske tror att det är manligt, försöker likna männen?

Annika lantz e kul , tycker jag, fast bäst i radio, i parlamentet har hon inte kommit till sin rätt
Netha
CITAT (Farbror Blå @ 18-12-2007, 22:08) *
Agnetha sjödin, Carolina gynning, hon reseisaksson är väl bara några av den ovanstående genren, kvinnor som gapflabbar.
Kanske tror att det är manligt, försöker likna männen?
Annika lantz e kul , tycker jag, fast bäst i radio, i parlamentet har hon inte kommit till sin rätt

Men ingen av dem har väl gapflabbat ... de skrattar ju bara och det är stor skillnad.
Kathy
CITAT (Netha @ 18-12-2007, 22:11) *
Men ingen av dem har väl gapflabbat ... de skrattar ju bara och det är stor skillnad.

Jodå, Carolina Gynning & Co i "Förkväll" - vilket tramseriprogram. thumbdown.gif
Tezzla
CITAT (Netha @ 18-12-2007, 21:25) *
Anja Kontor i Gokväll, tillhör också flabbgänget Har ibland sett henne skratta hejdlöst åt något
jag inte alls förstått vad det var som var så roligt, eller ibland när det varit opassande pga allvarligt ämne.
Inte heller hennes gäster har då skrattat med henne ... så det kan inte bara bero på att jag inte förstått.

Anja Kontor är extremt jobbig. Hon skrattar högt och ljudligt åt precis allting. När andra småfnissar lite gapskrattar hon. Alltid! Såna skratt känns inte äkta för fem öre.
Anma
CITAT (Netha @ 18-12-2007, 22:02) *
Ja men då är det väl också önskvärt att det inte sker t.ex mitt i en begravningsakt ... eller hur?

På min brors begravning började alla närvarande gapflabba åt en sak som begravningshållaren sa (borgelig begravning, ingen präst). Han hade snappat upp en komisk sak när vi pratade om min bror innan. Det var väldigt befriande och härlig känsla. Jag tror inte det fanns en person (ca150 personer) i kapellet som tyckte det var opassande... smile.gif
Ophelia
CITAT (Netha @ 18-12-2007, 22:02) *

Men alla kvinnliga programledare gör väl inte det? Har väldigt svårt att tro att det skulle vara frekvent förekommande. Säkert en och ett par möjligtvis beter sig opassande i någon situation men det kan jag då inte tänka mig är könsspecifikt.

Anma
Det finns massor med män i tv som gapflabbar titt som tätt. Men det märks inte på samma sätt, kanske deras mörka tonläge?
Mollis
Ernst brukar gapflabba (helt omotiverat tycker jag) ganska ofta...

//Mollis
Kathy
CITAT (Mollis @ 19-12-2007, 08:39) *
Ernst brukar gapflabba (helt omotiverat tycker jag) ganska ofta...
//Mollis

Usch ja, i det där auktionsprogrammet, t.ex. no.gif
Betty
För att inte tala om den där inredaren Jimmy Schönning i Äntligen hemma.... *ryyyys*
Anma
CITAT (Betty @ 19-12-2007, 09:08) *
För att inte tala om den där inredaren Jimmy Schönning i Äntligen hemma.... *ryyyys*

På tal om Honom... Plagierar bok.
Betty
CITAT (Anma @ 19-12-2007, 09:33) *
På tal om Honom... Plagierar bok.

Befäster ytterligare min åsikt om honom... alien.gif trist historia...
Fenja
Om man sitter framför tvn och irriterar sig på att folk gapskrattar kanske man bör försöka att hitta på något annat... låter som ett rätt inskränkt leverne.
Mvh
Fenja
Aqvakul
Tycker inte alls att kvinnliga programledare är flamsigare än manliga. Möjligen är det fler kvinnor av typ känd från dokusåpa i program som ska vara väldigt undrhållande utan att egentligen innehålla något av substans. Många kvinnliga journalister är väldigt seriösa och väl pålästa.
Netha
Auktionsprogrammet har jag aldrig sett, inte heller mycket av Äntligen hemma.

Kanske har jag bara råkat titta då det flamsats ... eller kanske inte. g.gif tongue.gif

Fenja ... Ha en bra dag du också! smile.gif
Kathy
CITAT (Fenja @ 19-12-2007, 10:35) *
Om man sitter framför tvn och irriterar sig på att folk gapskrattar kanske man bör försöka att hitta på något annat.....//....

Äh, det är bara att byta kanal så är man av med problemet. tummenupp.gif
Berith
CITAT (Kathy @ 20-12-2007, 08:49) *
Äh, det är bara att byta kanal så är man av med problemet. tummenupp.gif

Håller med. Vet jag att programmet har en programledare som jag retar mej på så tittar jag inte ens på det programmet. Lätt som en plätt!

Nackdelen med den metoden är att jag missar en del bra program kanske...? Gör inget, så länge jag slipper Linda Isaksson, Agneta Sjödin, Gry Forsell och några till.
Betty
Visst, det är enkelt att slippa se de flamsiga programledarna - bara att byta kanal. Men om man hemskt gärna vill se t.ex. Faddergalan men inte orkar med den där Sjödin då... eller om man tycker att Pokerfejs är spännande men har nån sorts obehag av att se den där Forsell... om man gillar matlagningsprogram men inte pallar med den där Tina... o.s.v. g.gif
Man stöter ju på de här flamsorna jämnt och ständigt bara genom att zappa runt lite bland kanalerna och man kan reflektera över att det faktiskt är rätt gott om dem. Det är inte så lätt att slippa dem även om man byter kanal, de är ju spridda över nästan hela kanalutbudet ju! -fear-.gif
Kathy
CITAT (Betty @ 20-12-2007, 10:29) *
Visst, det är enkelt att slippa se de flamsiga programledarna - bara att byta kanal. Men om man hemskt gärna vill se t.ex. Faddergalan men inte orkar med den där Sjödin då... eller om man tycker att Pokerfejs är spännande men har nån sorts obehag av att se den där Forsell... om man gillar matlagningsprogram men inte pallar med den där Tina... o.s.v. g.gif
Man stöter ju på de här flamsorna jämnt och ständigt bara genom att zappa runt lite bland kanalerna och man kan reflektera över att det faktiskt är rätt gott om dem. Det är inte så lätt att slippa dem även om man byter kanal, de är ju spridda över nästan hela kanalutbudet ju! -fear-.gif

Det är lite som ett datavirus.
Du får ställa en blomma framför TV-rutan så att den täcker valda programledare.
krellus
CITAT (Kathy @ 19-12-2007, 09:02) *
Usch ja, i det där auktionsprogrammet, t.ex. no.gif

snacka om skräpsatsning...
Berith
CITAT (Betty @ 20-12-2007, 10:29) *

Förstår precis hur du menar här, och ibland tänker jag att åh det programmet skulle jag vilja se! Men neeejdå då har dom stoppat dit nån osebar programledare. nono.gif Och då hoppar jag över det, och tycker att det var skönt att slippa se det.

"Nackdelen med den metoden är att jag missar en del bra program kanske...? Gör inget, så länge jag slipper Linda Isaksson, Agneta Sjödin, Gry Forsell och några till."

Gör inget, skrev jag, men det gör det ju egentligen. g.gif
Betty
CITAT (Kathy @ 20-12-2007, 11:06) *
Det är lite som ett datavirus.
Du får ställa en blomma framför TV-rutan så att den täcker valda programledare.

Inte ens om jag så skulle ställa julgranen framför TV:n slipper jag ju höra flabbandet! rotfl.gif
Nej allvarligt talat, jag står faktiskt ut med rätt många av dem, men håller med trådskaparen - det är mycket flabb och flams i rutan numera flirting.gif
Ralf

Ja, det är hon va som har programmet Flamz i P1??
renate
CITAT (Berith @ 20-12-2007, 09:39) *
Håller med. Vet jag att programmet har en programledare som jag retar mej på så tittar jag inte ens på det programmet. Lätt som en plätt!

Nackdelen med den metoden är att jag missar en del bra program kanske...? Gör inget, så länge jag slipper Linda Isaksson, Agneta Sjödin, Gry Forsell och några till.

Ovan nämnda personer vet jag knappt vem de är.Ha ha har väl inte missat något.
Anja Kontor gillar jag men Ernst har jag lite svårt för särskild i antikprogrammet där han inte hör hemma,nja titta inte på det ändå.Inte äntligen hemma heller.
pejori
CITAT (Kathy @ 19-12-2007, 00:27) *
Jodå, Carolina Gynning & Co i "Förkväll" - vilket tramseriprogram. thumbdown.gif

precis...dom är riktigt tröttsamma crying.gif
en jag har svårt för också är Pernilla Wahlgren med sitt envinnerliga fnittrande -fear-.gif

CITAT (Anma @ 19-12-2007, 08:34) *
Det finns massor med män i tv som gapflabbar titt som tätt. Men det märks inte på samma sätt, kanske deras mörka tonläge?

kan vara så ja att man inte uppfattar gapflabbet så tydligt
Aqvakul
CITAT (renate @ 20-12-2007, 23:14) *
Ovan nämnda personer vet jag knappt vem de är.Ha ha har väl inte missat något.
Anja Kontor gillar jag men Ernst har jag lite svårt för särskild i antikprogrammet där han inte hör hemma,nja titta inte på det ändå.Inte äntligen hemma heller.

Anja Kontor är trevlig, mkt trevligare än Ragnar Dahlberg, som är en typisk fjolla!
pejori
confused.gif g.gif g.gif det kanske hjälper om man stänger av ljudet och kör med text-tv istället g.gif g.gif
man ser iofs. tänderna men lite får man offra sig w00t.gif

CITAT (aq42 @ 20-12-2007, 23:28) *
Ragnar Dahlberg, som är en typisk fjolla!

NÄ...han är ju en velourmysis ju flirting.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 20-12-2007, 23:30) *
confused.gif g.gif g.gif det kanske hjälper om man stänger av ljudet och kör med text-tv istället g.gif g.gif
man ser iofs. tänderna men lite får man offra sig w00t.gif
NÄ...han är ju en velourmysis ju flirting.gif

Har länge misstänkt att du har konstig smak när det gäller karlar. flirting.gif
pejori
CITAT (aq42 @ 20-12-2007, 23:38) *
Har länge misstänkt att du har konstig smak när det gäller karlar. flirting.gif

japp...riktigt kinky naughty.gif giggle.gif
pia i sundsvall
Ja älskar människor som har så roligt att dom gapflabbar, om dom är kvinnor eller män har ingen betydelse.
Lady Hamilton
Aporpå att jag sitter å läser era inlägg................
Vill bara fråga en sak............var det bara jag som försökte få bort den irriterande "blomflugan" på skärmen som finns brevid pimpim2:s inlägg? giggle.gif
Betty
Näe... blush.gif jag med har försökt ha ihjäl pimpims avatar whist.gif
Förresten, är det en fluga eller en skalbagge? Jag ser inga vingar...
Mica548
Om vi nu struntar i avatarer (som jag nu förstås missade och är sååå sugen på att gå tillbaka och kolla på unsure.gif )....
... så kopplar jag det direkt tillbaka till jobbet där jag har "fnissat/flamsas" i ren nervositet när jag har varit trängd/inte kännt mig komfortabel/mindervärdig/obekväm, i brist på på annat bättre beteende. Detta har jag fått feedback på och idag märker jag idag direkt när jag det är på väg och försöker hantera det.

Tror inte att TV-personer jobbar så mycket med den delen, upplever det mera som att det är "personligt beteende" som är "käckt/rart/egensinigt" eller what ever och därmed inte behöver bearbetas. Tyvärr....

<sa hon och tryckte på spara och tänker raskt rassla tillbaka en sida i jakt på avatarer>

Så, har nu kikat tillbaka....

Det är ju bara en av mina blomflugor/larver/ohyra som har flytt. Pimpim får gärna låna den så länge hon vill, bara hon inte lämnar tillbaka den.

Kan den betecknas som kedjebrev? Något man lämnar vidare till 10 andra....?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon