Full version: För evigt ung
aanderss
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article1490167.ab

Är de bra att hon genomgår skönhetsopperationer eller är de bara löjligt
Aqvakul
urlöjligt -Hon ser ut som en karikatyr av sig själv!! nono.gif
Gita
CITAT (aq42 @ 19-12-2007, 10:48) *
urlöjligt -Hon ser ut som en karikatyr av sig själv!! nono.gif

Ja, hon ser ju frfärlig ut.
Gita
aanderss
jag vet faktiskt inte vad jag skall tycka
tettan
jag utgår ifrån att hon gör det för sitt eget välbefinnande skull, tror inte hon skulle göra något dumdristigt.
förmodligen skulle hon få en massa skit om hon lät bli ochså, klagomål på hur gammal o skrynklig hon blivit o.s.v.
med tanke på hur miljön är för oss kvinnor så har jag full förståelse för vad hon gör, även om jag aldrig själv skulle göra det.
Gossen Ruda
Det är hennes ensak vad hon gör. Har inte folk något annat för sig än att kritisera henne? Den svenska avundsjukan?
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 19-12-2007, 11:06) *
Det är hennes ensak vad hon gör. Har inte folk något annat för sig än att kritisera henne? Den svenska avundsjukan?

I h-e heller! Hon är avlönad av skattebetalarna för att representera Sverige!
Gossen Ruda
CITAT (aq42 @ 19-12-2007, 11:08) *
I h-e heller! Hon är avlönad av skattebetalarna för att representera Sverige!

Står det nånstans i hennes anställningsavtal att hon inte får skönhetsoperera sig? Hellre en snygg druva än ett skrynkligt russin.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 19-12-2007, 11:11) *
Står det nånstans i hennes anställningsavtal att hon inte får skönhetsoperera sig? Hellre en snygg druva än ett skrynkligt russin.

Hellre ett äkta russin än en skabbig uppstoppad druva. duh.gif
Boxer
Jag tycker att hon alltid har sett otroligt snygg ut, och att hon är snygg även om det inte är naturligt.

För mig får hon göra vad hon vill men SITT ansikte.
vindspel
Tja, om kungahusets enda roll är att representera Sverige och at de sköter/stöttar vissa organisationer så ska hon då representera kvinnan. Vilken kvinna blir inte äldre.... confused.gif ...som det föredöme hon ska vara, är väl det enda hon har som jobb....ska hon för attan visa hur en kvinna ser ut också mad.gif . Rynkor är en naturlig process. Hon är väl ingen eternell som blivit torkad.
Blommor som är vårt gemensamma intresse visar livets gång. Spirar, växer, knopp, slår ut, blir SKRYNKLIG och dör. Undra om vi skulle "skönhetsoperera" våra blommor biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (vindspel @ 19-12-2007, 11:29) *
Tja, om kungahusets enda roll är att representera Sverige och at de sköter/stöttar vissa organisationer så ska hon då representera kvinnan. Vilken kvinna blir inte äldre.... confused.gif ...som det föredöme hon ska vara, är väl det enda hon har som jobb....ska hon för attan visa hur en kvinna ser ut också mad.gif . Rynkor är en naturlig process. Hon är väl ingen eternell som blivit torkad.
Blommor som är vårt gemensamma intresse visar livets gång. Spirar, växer, knopp, slår ut, blir SKRYNKLIG och dör. Undra om vi skulle "skönhetsoperera" våra blommor biggrin.gif

Håller fullständigt med dig, Vindspel! tummenupp.gif
LadyG
Orka bry sig, vill hon sätta kniven i ansiktet får hon väl göra det. Det är inte så att det påverkar kontakterna med utlandet, det är bara här i Sverige som det är fult och tabu. Jante igen, antar jag, eller surt sa räven om rönnbären.
Anma
CITAT (LadyG @ 19-12-2007, 11:38) *
Orka bry sig, vill hon sätta kniven i ansiktet får hon väl göra det. Det är inte så att det påverkar kontakterna med utlandet, det är bara här i Sverige som det är fult och tabu. Jante igen, antar jag, eller surt sa räven om rönnbären.

Håller med! Upp til var och en vad de vill göra med sitt utseende. Därmed inte sagt att jag tycker att operationer gör en vackrare, vilket de oftast inte gör i mitt tycke.
LadyG
CITAT (Anma @ 19-12-2007, 12:00) *
Håller med! Upp til var och en vad de vill göra med sitt utseende. Därmed inte sagt att jag tycker att operationer gör en vackrare, vilket de oftast inte gör i mitt tycke.

Fast det är ju en annan sak, där är ju smaken som baken (värst vad jag dräller ordspråk omkring mig idag) smile.gif

Det som är vacker i en människas ögon är ju fult eller tråkigt i en annans ögon. Vem vet, hon kanske tycker hon är jättevacker?
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 19-12-2007, 12:02) *
Vem vet, hon kanske tycker hon är jättevacker?

Kanske dåligt omdöme också?
whist.gif
Anma
CITAT (LadyG @ 19-12-2007, 12:02) *
Fast det är ju en annan sak, där är ju smaken som baken (värst vad jag dräller ordspråk omkring mig idag) smile.gif

Det som är vacker i en människas ögon är ju fult eller tråkigt i en annans ögon. Vem vet, hon kanske tycker hon är jättevacker?

Mmm, det var ärför jag skrev "i mitt tycke". smile.gif
LadyG
CITAT (Anma @ 19-12-2007, 12:05) *
Mmm, det var ärför jag skrev "i mitt tycke". smile.gif

Jag är nog böjd att hålla med dig, att det inte är så vackert med operationer, fast det kanske finns någon som "lyckats" vad vet jag? En som opererat sig och lyckats skulle man kanske inte märka på samma sätt som Kenny Rogers?

I fall någon undrar vad jag pratar om smile.gif
Anma
CITAT (LadyG @ 19-12-2007, 12:07) *
Jag är nog böjd att hålla med dig, att det inte är så vackert med operationer, fast det kanske finns någon som "lyckats" vad vet jag? En som opererat sig och lyckats skulle man kanske inte märka på samma sätt som Kenny Rogers?

Visst finns de som blir fina efter operation, men då handlar det mest om små förändringar. Har en kompis som är runt 55 år. Hennes övre ögonlock började hänga över ögonen vilket gjorde att hon såg ut som en "arg, bitter och missnöjd tant" (hennes ord). Hon fixade det med en ögonlocksplastik och förändringen var alldeles fantastisk. Hon var vacker innan och nu är hon ännu vackrare.. Och nä, hon har inte fått mersmak på operationer. smile.gif
LadyG
Den typen av kirurgi har jag inte ens tänkt på som plastikoperatiopn faktiskt, men det har du ju rätt i. Räknar man in dem så finns det ju gott om folk som ser bra ut efter en operation.
Tezzla
Varför ska inte drottningen få operera sig om alla vi andra har rätt till det? Är det för att hon är drottning?

Underligt, i andra diskussioner om våra kungligheter så är det många som menar att de minsann är vanliga människor och ska behandlas som så. De ska inte ha någon särskild status. Men det gäller tydligen inte när det gäller operationer? confused.gif
krellus
CITAT (Gossen Ruda @ 19-12-2007, 11:06) *

Klocka ord från "Gossen Ruda"... tummenupp.gif
Aqvakul
Vidhåller att vår drottning ser mer död än levande ut. Ingen vidare reklam för Sverige, men framförallt ett patetiskt försök att förneka det naturliga åldrandets värden.
Marina i Hällekis
Kanske inte så konstigt att hon opererar sig med tanke på att hon är van att bli dissekerad i pressen whistling.gif

Skämt och sido, eftersom de ska visa upp sig utomlands tycker jag de ska visa lite bättre värderingar.
vad säger det till människor i krigsdrabbade länder som har blivit vanstälda för livet att inte Sveriges representant kan stå ut med lite rynkor, svagt!
Tezzla
Här är en ett år gammal bild på drottningen. Mer död än levande? rolleyes.gif Är hon rynkfri? Nej. Vacker? Ja!

krellus
CITAT (Tezzla @ 19-12-2007, 15:36) *
Här är en ett år gammal bild på drottningen. Mer död än levande? rolleyes.gif Är hon rynkfri? Nej. Vacker? Ja!

Japp...
LadyG
Vacker, ja.

Tycker nog "mer död en levande" var elakt i överkant.
Mollis
Har funderat lite på det där med hur kroppen funkar....den kvinnliga "metamorfosen" då man går från fertil kvinna till att ha passerat menopausen innebär ju onekligen en massa intressanta saker, hormonbalansen rubbas rejält, underhudsfett försvinner och förslappas, allmän torrhet i slemhinnor både här och där uppstår och det manliga hormonet tar större plats och kan ge en inte alltför klädsam mustasch, för att nu bara nämna några saker.

Om män gick igenom samma sak på den relativt sett ganska korta tiden som ändå klimakteriet är, undrar hur världen skulle se ut.... bara en tanke....

//Mollis
Tezzla
CITAT (Mollis @ 19-12-2007, 15:53) *
Om män gick igenom samma sak på den relativt sett ganska korta tiden som ändå klimakteriet är, undrar hur världen skulle se ut.... bara en tanke....

//Mollis

Mycket intressant fundering! Ja, undrar hur världen skulle se ut... Och undrar hur världen skulle resonera.
Mollis
Ja man undrar ju... skulle männen genomgå så många "skönhetsförbättrande" åtgärder som kvinnor gör idag för att ha bättre chans till kärlek, jobb och acceptans?

När det gäller manligt åldrande så är det helt accepterat överallt, det är till och med premierat, "de grå tinningarnas charm" och allt sånt skit. Hur många kvinnor är det inte som regelbundet/regelmässigt tonar och färgar håret för att dölja ålderns framfart, och där den grå hårfärgen är ett stort minus istället?

Det är ju det som syns som räknas oftast så varför inte köra på med resten också...fettsugning, lyft, botox etc..... jag tror personligen att när man väl tagit steget och börjat med såna behandlingar så vill man ju inte "förfalla" till sitt vanliga jag och fortsätter med det. Och jag hävdar bestämt att man släcker branden för tillfället, man får betala tillbaka senare med problem i både kropp och hjärna.

//Mollis

skogstroll
CITAT (LadyG @ 19-12-2007, 12:09) *

I fall någon undrar vad jag pratar om smile.gif

Herregud vad hemskt han ser ju jättekonstig ut men det kanske är frisyren... Annars hade jag nog tänkt skriva att det är upp till var och en, men själv tycker jag folk är vackrast när de åldras på normalt sätt smile.gif
Marina i Hällekis
Jag tror att man har kommit fram till att det finns ett manligt klimakteri, men hur det yttrar sig vet jag inte!

Jag har hela mitt liv, mest haft nära vänner från den manliga sidan och det är sällan de diskuterar andra män och kvinnors utseende.
Kvinnliga vänner däremot, där kan det vara riktigt med "tjuvnyp" om utseende!
Kvinnor kritiserar andra kvinnor, och sällan män, därför är nog åldrande män mer accepterat.

Hittade en artikel om manlig klimakterium, de har inte så lätt de heller:
utdrag från artikeln

Finns det ett manligt klimakterium?
”En man i klimakteriet blir trött, fet och tappar sexlusten”
Både ja och nej. Om man jämför med kvinnorna, så finns det ju inget så dramatiskt som kvinnans menopaus, där könskörteln plötsligt slutar att producera hormoner. Hos männen handlar det om en långsam och successiv minskning av testosteronproduktionen från 50-årsåldern och uppåt. Testosteron är ju det viktigaste manliga könshormonet.

Vilka är då symptomen?
Det kan vara ett minskat ”go”, en mental trötthet. Ofta har fördelningen av kroppsfettet förändrats med bukfetma och en antydan till bröst som följd. Nedsatt sexuell lust och förmåga är ett annat vanligt symptom. Även männen, precis som kvinnorna, kan drabbas av skelettskörhet, om könshormonerna sjunker påtagligt.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9901/09/doktor.html

Tezzla
CITAT (Marina i Hällekis @ 19-12-2007, 16:47) *
Kvinnor kritiserar andra kvinnor, och sällan män, därför är nog åldrande män mer accepterat.

Och män kritiserar kvinnor flirting.gif
Mollis
CITAT (Marina i Hällekis @ 19-12-2007, 16:47) *
Jag tror att man har kommit fram till att det finns ett manligt klimakteri, men hur det yttrar sig vet jag inte!
Jag har hela mitt liv, mest haft nära vänner från den manliga sidan och det är sällan de diskuterar andra män och kvinnors utseende.
Kvinnliga vänner däremot, där kan det vara riktigt med "tjuvnyp" om utseende!

Nä nån allmän term för manligt klimakterium finns inte, testosteronproduktionen ökar vid puberteten och avtar myycket långsamt fram till död, däremot kan olika medicinska tillstånd (fysisk sjukdom, depression etc) påverka hormonbalansen..

//Mollis
Netha
Bryr mig inte om hur hon ser ut ... hon som tillhör landets största socialbidragstagarfamilj.

Tycker bara det är konstigt att människor flockas kring paret .. t.ex när de var här i helgen som gick...
kyrkan var fullsatt.
Normalt är där kanske 20 pers på gudstjänst en vanlig söndag.

Har sett på teve att barn och vuxna viftar med flaggor när de ser paret. Det ser ju för löjligt ut, tycker jag. rotfl.gif
Felicia
CITAT (Netha @ 19-12-2007, 20:09) *
Bryr mig inte om hur hon ser ut ... hon som tillhör landets största socialbidragstagarfamilj.

Tycker bara det är konstigt att människor flockas kring paret .. t.ex när de var här i helgen som gick...
kyrkan var fullsatt.
Normalt är där kanske 20 pers på gudstjänst en vanlig söndag.

Har sett på teve att barn och vuxna viftar med flaggor när de ser paret. Det ser ju för löjligt ut, tycker jag. rotfl.gif

Klockrent tummenupp.gif
Snöflinga
Jag tillhör de som är stolta över vår kungafamilj tummenupp.gif De gör en utomordentlig god PR för vårt land i många sammanhang ... att kalla dem socialbidragstagarfamilj tyder på ren okunskap ... läste någonstans att vi betalar 50 öre eller var det 5:- per pers. och år till kungahuset ...skall kolla opp det.

(Är det någon som på allvar tror att det skulle bli billigare med president ?) Vad drottningen gör eller inte gör med sitt utseende angår ingen annan än henne själv ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon