*Humlan*
...Jag är helt övertygad om att det var ni som klickade på beställ knappen oxå! angel_not.gif
Skämt åsido så har jag förhandsbokat lite hos Hortogreen. Det hade jag aldrig gjort om jag inte fått tipset här inne, så jag bugar och bockar! thanks.gif Jag satte leverans i april runt vecka 17, det kan väl bli rätt lagom här nere i zon 1? Jag hade kanske kunnat ta ännu tidigare? Första gången jag beställer rosor över nätet, om man inte räknar de rosor jag köpt från Odla förstås. Nåja, det blir nåt att se fram emot i allafall!
Jag beställde lite rosor till min tilltänkta pergolagång;
  • Goldener Olymp
  • Ghislaine de Féligonde
  • Amber Cover
  • Chambord
Märks färgtemat? rolleyes.gif Vi målade ju huset i en röd/orangeton i somras och gult/aprikos/ orange blir liksom klockrent till den. Jag har redan två rosor som går i gult i den ena rabatten som ska bilda pergolagången. Aicha (köpt från Odla i höstas) och en okänd gul hög ros så jag fortsätter lite i de skalorna.

Blygsam beställning om man jämför med andras beställningar här inne.... Men det finns ju fler ställen att handla ifrån. Som Rosenposten tex men det sparar jag till i januari när allt e så trist. Jag bor ju dessutom relativt nära Flora Linnea så jag handlar "live" där istället. wub.gif

Ha en riktigt bra dag idag!
noranettan
Ha, ha, ha....typiskt. Du tycker din betällning är blygsam! Första gången datorn beställer! Jag kan bara säga att när datorn en gång har lärt sig så utvecklas den snabbt som bara den och kan mer och mer och mer och ......
Det blir annars en härlig rabatt med de rosorna.
*Humlan*
CITAT (noranettan @ 20-12-2007, 09:18) *
Ha, ha, ha....typiskt. Du tycker din betällning är blygsam! Första gången datorn beställer! Jag kan bara säga att när datorn en gång har lärt sig så utvecklas den snabbt som bara den och kan mer och mer och mer och ......
Det blir annars en härlig rabatt med de rosorna.

Ojdå, har jag lärt datorn något dumt? giggle.gif Men å andra sidanså är det ju en trevlig kunskap!!
Tosan
Ja min dator lärde sig oroväckande snabbt.
Först hittade den 5 billiga rotäkta kanadensare hos Flora Linnea, sen hittade den 4 rosor från Odla... Nu har den hittat 7 hos RP, 7 hos Hortogreen, och 2 från Koggens rosor. Bara sådär! Dessutom har jag själv beställt 7 från Blomqvists via handelsträdgårn, och det räckte väl egentligen, eller? g.gif
Sen kan man ju fråga sig hur antalet kan bli 7 hela tiden crazy.gif
Kajsa
Rosor kan vi inte få för mycket av Humlan, vi frestar gärna. Ska också beställa av Hortogreen det var 10% rabatt under hela januari av rosor, Golden Eye Cover och Soft Cover vill jag ha, väldigt glad i alla Cover rosorna.

Jo deras billiga fem-pack av rosor är jättebra, då blir det ett bra styckepris.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon