Aqvakul
Jag trodde han var mkt rikare än så!
Berith
190 miljoner vad?
Tezzla
CITAT (Berith @ 20-12-2007, 12:37) *
190 miljoner vad?

190 miljarder kronor. Vad menar du?
Berith
CITAT (Tezzla @ 20-12-2007, 12:40) *
190 miljarder kronor. Vad menar du?

aanderss skrev i rubriken "värderad till cirka 190 milj" och jag undrade vad det var 190 miljoner av. Det fanns ju ingen sort efter, och inte gick det att utläsa av rubriken att det rörde sej om miljarder och inte miljoner heller.
Ralf
Men för h-v-e
190 Miljarder!! Inte Miljoner!!!
aanderss
Jobbar du på Aftonbladet eller dess dottertidning punkt.se??

Ur dagens punkt.se (papperstidningen):

[attachment=10740:citybanan.JPG]
Betty
CITAT (Berith @ 20-12-2007, 12:37) *
190 miljoner vad?

Låtsasdollar gissar jag! tummenupp.gif
Berith
CITAT (Betty @ 20-12-2007, 12:52) *
Låtsasdollar gissar jag! tummenupp.gif

Aha! kompiskram.gif
Aqvakul
Jag är besviken. Min gamle idol Farbror Joakim är fattigare än Ingvar Kamprad! En illusion fattigare. har alltid trott att Fabror joakim var rikast i världen.
vad ska man nu tro på? wacko.gif
aanderss
CITAT (Ralf @ 20-12-2007, 12:45) *
Men för h-v-e
190 Miljarder!! Inte Miljoner!!!
aanderss
Jobbar du på Aftonbladet eller dess dottertidning punkt.se??

Ur dagens punkt.se (papperstidningen):

[attachment=10740:citybanan.JPG]

nä men tyckte de bara var en kul nyhet
Pirum
CITAT (aq42 @ 20-12-2007, 13:00) *
Jag är besviken. Min gamle idol Farbror Joakim är fattigare än Ingvar Kamprad! En illusion fattigare. har alltid trott att Fabror joakim var rikast i världen.
vad ska man nu tro på? wacko.gif

Joakim är tveklöst den som sitter på mest kontanter och guld dock. Sannolikt är mycket av detta inte heller medräknat i statistiken.

Så sov lugnt. Allt är som det ska vara.
Gossen Ruda
Miljoner brukar förkortas milj, miljarder mdr. Sen kommer väl biljoner(bilj) och triljoner(trilj?) i den mån det behövs. I Sverige åtminstone. I England tror jag det är samma(dvs milliard) men amrisarna kallar miljarden för billion. Jag håller mig till tusenlappar.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 20-12-2007, 14:10) *
Miljoner brukar förkortas milj, miljarder mdr. Sen kommer väl biljoner(bilj) och triljoner(trilj?) i den mån det behövs. I Sverige åtminstone. I England tror jag det är samma(dvs milliard) men amrisarna kallar miljarden för billion. Jag håller mig till tusenlappar.

Berätta gärna om något mer vi redan känner till! naughty.gif
Alba

Jag har aldrig behövt lära mig räkna så långt. naughty.gif
Berith

Tackar Ruda. tummenupp.gif Då är det inte bara jag som läser "milj" som miljoner då.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 20-12-2007, 15:03) *
Tackar Ruda. tummenupp.gif Då är det inte bara jag som läser "milj" som miljoner då.

Okey, aanderss skrev fel, men stackars Joakim är fortfarande fattigare än Ingvar!
Tezzla
CITAT (aq42 @ 20-12-2007, 15:24) *
Okey, aanderss skrev fel, men stackars Joakim är fortfarande fattigare än Ingvar!

Nja, jag är tror nog som Pirum. Tror Jocke har en hel del guldreserver som han inte bokfört riktigt... tummenupp.gif
Gossen Ruda
Den Första Kronan har dessutom nog ett visst samlarvärde men är säkert bokförd som bara 1 kr.
skogstroll
Jag tror det är Ankeborg-dollar smile.gif
Boxer
Nä, nä, nä! Guldpengar naturligtvis! Och då klår han Kamprad. naughty.gif
Gudrun i Göteborg
Hur mycket har Pippi då? Hon finns inte med i statistiken.
Alphaville
CITAT (Alba @ 20-12-2007, 14:39) *
Jag har aldrig behövt lära mig räkna så långt. naughty.gif

Inte jag heller! flirting.gif
Cacki
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 20-12-2007, 20:31) *
Hur mycket har Pippi då? Hon finns inte med i statistiken.

..fast hon har väl bara en full kappsäck?
aanderss
inte i heller krösus sork i bamse

pippi hämtar väll sina pengar på havetsbotten de gjorde iaf de i pippi på de 7 haven
Anma
På tal om guld. Skulle köpa en guldkedja idag. För några månader sedan kostade den 600-700:- Idag går den på 1700:-!!!
Så har ni gammalt guld som skräpar, sälj det NU! Guldpriset har skjutit i höjden!

Så om Joakim von Ankas pengar är guldpengar har han nog kommit förbi Kamprad nu... smile.gif
Netha
CITAT (Anma @ 20-12-2007, 21:29) *
På tal om guld. Skulle köpa en guldkedja idag. För några månader sedan kostade den 600-700:- Idag går den på 1700:-!!!
Så har ni gammalt guld som skräpar, sälj det NU! Guldpriset har skjutit i höjden!

Så om Joakim von Ankas pengar är guldpengar har han nog kommit förbi Kamprad nu... smile.gif

Jag har ett guldarmband som jag tänkte lämna in för att få lagt in nytt lås på...
men jag väntar pga det höga guldpriset.
Lagningen skulle kosta ungefär dubbelt vad armbandet kostade i inköp (950 kr) ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon