Full version: Handla julmaten
Mollis
Hej!

Sent i eftermiddag ska vi in på Coop och handla det mesta till jul, undrar om de flesta andra också handlar idag eller om de flesta väntar till imorrn, många kanske får lönen imorrn och väntar till dess, vad tror ni?

//Mollis
Anma
Imorgon tror jag och i helgen är det värst. Så passa på idag... Vi har varit och handlat nyss, nästan tomt i affären! smile.gif
Ralf
Hos mig är flera mataffärer öppna mellan 08-21
Jag brukar handla antingen på kvällen innan julafton eller på julaftonsmorgonen.
Betty
Ju närmare julafton desto värre trängsel i affärerna. Har du möjlighet så passa på ganska sent ikväll eller i morgon på förmiddagen.
Malvia

Har varit på ICA Maxi och handlat på förmddagen med svärmor.

Gick hyfsat bra, inte så många barnfamiljer, mest pensionärer.

Blir nog värre imorgon och i helgen då löntagarna har fått in lönen, och skolorna har tagit jullov.
Tezzla
Att handla sent på kvällen är faktiskt jätteskönt. Man strosar runt i sin egen takt och behöver inte trängas och böka. Jag ska nog handla i morgon kväll efter åtta, tror jag.
Mollis
Ja att hänga på låset när dom öppnar eller sent på kvällen är nog det bästa. Om man inte har möjlighet till det så brukar jag försöka tänka innan att "-ok, nu VET jag att det kommer vara trångt och jäkligt, ta det lugnt och låt det ta den tid det tar utan att hetsa upp dig", ibland hjälper det... Sen tycker jag systemet med självscanning och självutcheckning är jättebra.

//Mollis
Bee
Vi skall handla ikväll. Vi handlar alltid på torsdagar. Trist att lönen inte kommer förrän i morgon men det blir nog bra ändå. Det blir inte så mycket impulsköp då, bara det nödvändigaste, skinkan tex.
MariaS
Har varit i "stan" idag. Totalt kaos i Lidköping i alla fall. Tog en halvtimme att hitta parkering bara...
Aqvakul
Kul att trängas! giggle.gif
MariaS
CITAT (aq42 @ 20-12-2007, 13:52) *
Kul att trängas! giggle.gif

Så lagom roligt thumbdown.gif Jag åkte i panik in för att köpa ny stektermometer. Den gamla hade kraschat och skinkan väntade i grytan! EN TIMME bara för en stektermometer!
Annars har jag redan köpt hem och förberett all julmat som ska med upp till Gävle.
Aqvakul
CITAT (MariaS @ 20-12-2007, 13:57) *
Så lagom roligt thumbdown.gif Jag åkte i panik in för att köpa ny stektermometer. Den gamla hade kraschat och skinkan väntade i grytan! EN TIMME bara för en stektermometer!
Annars har jag redan köpt hem och förberett all julmat som ska med upp till Gävle.

Beror på vem man trängs med. flirting.gif
Netha
Nyss hemkommen efter att ha handlat det sista i matväg till helgen/julhelgen ... ingen kö i vår ICA-butik.
Gillar inte alls att köa så vi handlar i god tid. Redan imorron blir det säkert timslånga köer
på Coop och knökfullt i ICA-butikerna. Brukar vara så 2 -3 dagar innan julafton.
Lilla Birka
Vi har varit in till "sta´n" och handlat färdigt idag, det var ganska lugnt i affärerna och på stan. Nu är allt klart, julklappar och mat och dryck. Vi behöver inte åka nånstans förrän julen är över (om vi inte vill) yahoo.gif Det var mest pensionärer ute och de flesta av dem har ju fått sin pension redan. Däremot var vi som hastigast in på Willys innan vi åkte hem runt kl 18 och då var det massor med folk, alla kassor öppna och jättelånga köer. Stod ändå kvar trots att vi bara hade fem varor i korgen, men vi visste att det skulle betyda att vi slipper åka iväg nåt mer nu före jul. Nu kan vi fixa och dona så det blir jul här hemma också!
ingrid fuxwall
Om det är trångt i affärerna eller ej beror nog på var i landet man bor.
I Göteborg och andra storstäder är det nog kaos men i min lilla stad var det inte ens kö till kassan sweatingbullets.gif
Betty
Vi brukar dela upp julhandlandet i två delar. Vi handlade "julmaten del 2" ikväll kl 21. Jag trodde att det skulle vara jättelite kunder eftersom det var så pass sent och inte är lönedag förrän i morgon. Gissa om jag blev förvånad när jag såg att det knappt fanns nån ledig plats på parkeringen, affären var nästan full av folk med överfulla kundvagnar! ohmy.gif Det tog nästan 1½ timme att handla, hade tur och behövde inte köa så värst länge till kassan. Nåja, nu är det färdighandlat inför den här julen sweatingbullets.gif maken får köa utan mig på bolaget imorgon efter jobbet. smile.gif
estet
Å jag tänkte vara så optimistisk å gå till frisörsalongen i morgon på drop-in! coolgleam.gif
En vanlig löningsfredag kan det bli fullsatt vid 13 tiden på "dam", detta trots att de är ca 16 frisörer. Ska vara där 9.30 för att slippa ta matsäck med mej!

Köper ingen julmat, däremot ska vi gå förbi b-laget och handla till juldagens traditionella partaj.
skogstroll
Idag var det förvånansvärt lugnt tycker jag, så i morgon måste ju nåt hända...
Aqvakul
CITAT (skogstroll @ 21-12-2007, 16:34) *
Idag var det förvånansvärt lugnt tycker jag, så i morgon måste ju nåt hända...

Ja det ska ju vara jobbigt inför jul. Annars är det ingen "riktig jul"! whist.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon