Full version: Mors Julbrev
MariaS
Har letat som en galning efter "Mors julbrev". En pysselpåse som fanns för när barnen var små. Kände för att återuppliva gamla minnen med ungarna på söndag, med lite julpyssel istället för allt detta TV-tittande. Men inte finns det något sånt pyssel att köpa längre, hittar inte ens vanligt vaxpapper för att göra julgranshjärtan.

Pysslar inte folk längre? Är det bara TV och stress som gäller nuförtiden?
*Ulrica*
När det var ungar här för att sälja jultidningar så fanns det något liknande i den katalogen.
stina
Åh, Mors julbrev! Nu blev jag nostalgisk - fick alltid det när jag var liten och jag älskade det!
*Ulrica*
Antar att det är något sånt här ni minns:
[attachment=10744:morsjulbrev.jpg]
Vårt hus är rena muséet, detta Mors Julbrev från 1954 hittade jag i en chiffonjélåda full med uråldriga julsaker!
MariaS
CITAT (*Ulrica* @ 20-12-2007, 14:03) *
Antar att det är något sånt här ni minns:
[attachment=10744:morsjulbrev.jpg]
Vårt hus är rena muséet, detta Mors Julbrev från 1954 hittade jag i en chiffonjélåda full med uråldriga julsaker!

EXAKT! Hela min egen bardom, växte jag upp med detta julpyssel. Sen uppskattade jag det lika mycke tillsamman med barnen när de växte upp. Det känns inte riktigt som "bara barnpyssel". Kom på att detta skulle vara kul att gör igen, även om ungarna är vuxna nu (30år och 23år)
Aqvakul
Fram för mer julpyssel!!
*Ulrica*
Då får jag lov att bjuda på lite nytagna bilder av innehållet i detta brev också, så får ni bli riktigt nostalgiska!
[attachment=10745:mjb1.jpg]
[attachment=10746:mjb2.jpg]

Och en sista:
[attachment=10747:mjb3.jpg]
Alba
Tiimari brukar ha pysselpåsar till jul

Tiimari
Gillan
Panduro har också en hel del av pysselgrejor. Vet ju inte vart du bor, men en del städer finns ju Panduroaffärer i nu för tiden. Hoppas du hittar vad du söker. Det är kul att pyssla ihop med barnen. Mina barnbarn kallar mig för den där tanten som alltid har nåt lurt på gång giggle.gif .............sist de var här blev det ljuslyktor ala´Decoupage och det gick hem det med biggrin.gif
Lilla Birka
CITAT (MariaS @ 20-12-2007, 13:55) *
Har letat som en galning efter "Mors julbrev". En pysselpåse som fanns för när barnen var små. Kände för att återuppliva gamla minnen med ungarna på söndag, med lite julpyssel istället för allt detta TV-tittande. Men inte finns det något sånt pyssel att köpa längre, hittar inte ens vanligt vaxpapper för att göra julgranshjärtan.

Pysslar inte folk längre? Är det bara TV och stress som gäller nuförtiden?

Det finns varje år bland jultidningarna som barnen säljer, men det är väl lite för sent nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon