Hej
Någon som har bra länk sidor till personer som säljer plastmuggar med lock på internet el har tips hur jag kan få tag på dessa.Se själv som ett miniväxthus
[attachment=10801:vad_236.jpg]
[attachment=10802:nnnana_045.jpg]
Hälsar strepp
Jag brukar skära av botten på petflaskor och ställa över krukan istället. När sen växten vuxit till sig ordentligt, vänder jag på flaskan och använder den som bevattningsautomat istället.
Christoffer
21-12-2007, 16:57
Jag har använt mig av en genomskinlig plastmugg som ser ut som bild nr 2, en som det har varit sallad i.
Sedan finns det många genomskinliga, fyrkantiga plastburkar som det legat sallad i. Billigt och bra, men kanske inte för högre blommor, då har jag använt mig av ett högt Pyrex- eller Bodum-glas.
Tack för alla svar.Vill så gärna få tag på dessa muggar ingen som har bra länk på plastmuggar som man kan köpa ifrån...strepp
kerstin z5-6
21-12-2007, 21:36
Det är ju lika enkelt att göra en odlingsklocka själv av en avklippt pet flaska ? De i glas är ju mer estetiska -men dyrare ..
Hejsan
Tack för alla ideér med Petflaskor,Men jag har säkert över 200 som ska planteras om det blir svårt att klippa dessa flaskor och dels att få dem att stå stilla,lätta att stöta till och inte lika snyggt att ha massa med avklippta flaskor.
Men hjärtligt tack för era ideér-strepp
Alexander-VG-zon3
21-12-2007, 21:59
jag tar två godis lådor och lägger den ena upp och ner och den ena över . kom ihåg att göra hål . eller ett gammalt akvarium upp och ner . så gör jag när jag har ute växter tidigt och om jag har små växter . dom får en fuktig och extra varm miljö på dagen och dessutom så skyddas dom från lätt frost då den håller kvar värme om natten .
enkelt att göra , eller tar du bara vanliga glasskålar upp och ner .
nåt i stil med detta har jag det som
http://www.prastbostallet.se/imagehandler/...ingsklockor.jpgsen så sätter du bara in växten där under fritt
kerstin z5-6
22-12-2007, 22:46
Ett tredje alternativ är att skapa någon form av miniväxthusmiljö -Bäst är förstås ett större växthus
red .. sorry Linus jag hann inte se ditt inlägg innan jag skrev
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.