Full version: Antal medlemmar
Berith
Helt oväsentligt egentligen, men jag undrar i alla fall! Finns det nån medlem nr 1? Göran är ju nr 6 och Ingemar nr 7. Vart tog dom andra fem vägen? blink.gif Och är dom borträknade från totala antalet?
Ingemar
De första fem var som vi använde när vi testade forumet innan vi la ut det och sen när vi tog bort dem glömde vi nollställa så det skulle börja på noll igen. Antalet stämmer, sista medlemmen har nummer 395 eftersom vi tagit bort de första fem och jag senare har tagit bort några felaktiga. Det kommer alltså alltid att saknas vissa nummer, de jag tagit bort och de nummer jag kommer att ta bort i framtiden återanvänds inte. Men antalet stämmer alltid.
Berith
Ok!
En sak till - medlemmens nummer visas ju bara om man läser inläggen, kan dom inte också visas i profilen? unsure.gif
Ingemar
Jo, det ska nog gå att fixa, jag ska titta på det när jag får tid över.
Berith
Tack! Nu ska jag inte tjata mer - ha en trevlig helg, med bingolotto eller vad nu webmastrar roar sej med! rolleyes.gif
Cilla
Men jag vill tjata en gång till, Berith och Ingemanr.. smile.gif

Varför måste det finnas så mycket information om medlemmarna på VARJE inlägg (det till vänster i inläggen)???

Detta upprepas ju, lägger inte till särskilt mycket till det som sägs i inlägget och desstuom hindrar det att man skriver endast ett "Ja!" som svar till någon.

Varför? Jo för att man vet att varje inlägg alltid blir flera centimeter brett. Manar till att man ska skriva mer, inte delta i en rapp kommunikation.

Cilla
Ingemar
CITAT (Cilla @ 02-12-2002, 17:26)

Varför måste det finnas så mycket information om medlemmarna på VARJE inlägg (det till vänster i inläggen)???

Detta upprepas ju, lägger inte till särskilt mycket till det som sägs i inlägget och desstuom hindrar det att man skriver endast ett "Ja!" som svar till någon.

Varför? Jo för att man vet att varje inlägg alltid blir flera centimeter brett. Manar till att man ska skriva mer, inte delta i en rapp kommunikation.

Cilla

Måste och måste, det är väl inte nödvändigt men jag tycker det ger en hel del att man kan se vem som svarar, och kan man se hur personen ser ut är det ännu trevligare och det är ju ändå bilden som tar mest plats.

Tycker du det fyller ut dåligt med bara ett "Ja" som svar kan du ju skriva Ja med en större stil smile.gif
Berith
CITAT (Cilla @ 02-12-2002, 17:26)

Cilla

Tjata på du! smile.gif

Det är väl inte så mycket information som syns till vänster? Jo, det förstås, för dom som inte skrivit nåt i profilen syns ju mer till vänster. Om det är en signatur som jag inte känner igen så kollar jag där, kollar medlemsnummer, medlem sedan när och hur många inlägg... Visst, det lägger inte till nåt till övrig text i inlägget, men det tar ju knappast bort nåt heller! Det är bara kul att det finns!
Sen tappar jag bort mej blink.gif när du skriver att det hindar en från att bara skriva 'ja' som svar... och att varje inlägg blir flera centimeter brett... Neej, fattar noll! wacko.gif
Cilla
Ursäkta Berith och Ingemar, jag har inte sett dessa svar! Det är så mycket knippande och blippande, ni vet... tongue.gif

Ingemar, bra idé att fonta upp korta svaret för att fylla ut. Det är säkert ingen som tror att man skriker... fniss.

Berith, det är just fylla ut jag menar - att ett kort tack eller ja-svar inte uppmuntras med forum där varje inlägg blir så stort. Men kanske kan vi lägga ned diskussionen till dess någon av oss får en ny bright idé?

Det är ju användningen som är den viktigaste. Kan webmastrarna publicera lite statistik så att vi ser hur t ex inlägg läses?

Men inte innan jul väl, och inget stress efter heller. För nu är det strax semester och det önskar jag er alla en RIKTIGT VACKER OCH SKÖN SÅDAN!

Cilla
Virgo
Hej,

Ja statistik kan vara roligt att läsa ibland, men

> hur t ex inlägg läses?< kan ingen webmaster i världen tala om.
Cilla
Den som hittar språkfel får behålla dessa!

...eller rätta dem efter eget huvud. GOD JUL WILHELM!
Berith
CITAT (Cilla @ 21-12-2002, 15:48)
Berith, det är just fylla ut jag menar - att ett kort tack eller ja-svar inte uppmuntras med forum där varje inlägg blir så stort. Men kanske kan vi lägga ned diskussionen till dess någon av oss får en ny bright idé?

Det är ju användningen som är den viktigaste. Kan webmastrarna publicera lite statistik så att vi ser hur t ex inlägg läses?

Jag får ljusa ideér hela tiden! Får inte du det?unsure.gif

'...fylla ut...' Menar du att du fyller ut svaren?

'...ett kort tack eller ja-svar inte uppmuntras med forum där varje inlägg blir så stort.' Men Cilla, det är ju du som skriver stora inlägg! Jag förstår inte vad du har emot korta svar? Ett kort svar är absolut inte detsamma som ett innehållslöst svar! Däremot innehåller många av de långa svaren bara en massa svammel som inte tillför diskussionerna nåt av värde.

Tycker också att vi släpper den här diskussionen - vi kommer nog inte längre än så här!

PS! Håller med Wilhelm (hur ofta händer det? blink.gif ) hur vi läser inläggen kan knappast Ingemar visa med hjälp av statistik.
MRLINDELL
Medan det är någon forumansvarig på gång i forumet kan jag väl passa på att ställa en liten fråga. Jag trodd ni hade förlag, butik mm i Sösdala så att man kunde kika på lite böcker mm. Min frus pappa bor där mitt i metropolen, vi besökte dem på semestern. Jag drog till Villagatan och hittade absolut ingenting.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon