aanderss
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2262...=rubrik_1009839

Danmarks gränser i dag är inte "naturliga" och Skåne, Blekinge och Halland borde återföras till Danmark. Det säger Sören Krarup, medlem i Danskt Folkeparti, i en intervju med nyhetsbyrån Ritzau.

Åsikten grundar han på den historiska "misshandeln" av Danmark och tvångsförsvenskningen av skåningarna med hjälp av "ohyggliga terrormetoder".

Krarups drömmar om ett nytt Stordanmark rör dock främst ett återförande av Sydslesvig, den norra delen av delstaten Schleswig-Holstein som blev tyskt 1920.

vindspel
Inte mig emot.... g.gif Sverigedemokraterna är ju stort i skåne så det borde passa Danmarks invandrarpolitik giggle.gif
Aqvakul
Dumheter och tramserier!! nono.gif nono.gif duh.gif duh.gif fear.gif fear.gif
Alphaville
Undrar om sverigedemokraterna där nere vill bli danskar? slap.gif Dom kan få sverigedemokraterna, tycker jag. Men då blir det lite synd om danskarna, ju...
Trädet (ZonV)
Då vill han väl ha även södra delen av jylland som danskarna förlorade mot tyskland med väl...
De startade kriget och förlorade...skåne. Slutdiskuterat!
Polen vill ha sina gräsnser med som de hade innan andra världskriget.
Gudrun i Göteborg
Jönsprat. Tycker jag. Om Krarup alltså. Men han fick ju en del uppmärksamhet iaf.
zaaritha
Dumt!
Aqvakul
Jämtland, Härjedalen och Bohuslän till Norge? giggle.gif
Pirum
Finland, baltikum och delar av polen och tyskland till Sverige, tack.

Nä, sånt här blir för dumt.
Aqvakul
Återställ Romarrikets gränser, genast!! (= whist.gif ironi)
Gossen Ruda
Att återställa landområden är helt knäppt, vilken tidsperiod skall man utgå från? Skall vi återställa Stormaktssverige? Tänk så många utlänningar som plötsligt blir svenskar. Den värsta återställaren är väl annars staten Israel. Det var ett stort misstag för det har blivit en varböld som hela jorden lider av och någon slutgiltig lösning finns inte.

Beträffande Slesvig så bestämdes gränsen via folkomröstningar så där är väl inte mycket att göra, fast jag tror nog att tyskarna norr om gränsen har det bättre än danskarna söder därom. Beträffande Skåne, Blekinge och Halland så är för dumt för att ens kommentera.
Lilla Birka
Inom EU spelar det väl inte så stor roll längre, men jag tycker att Finland borde få tillbaka Karelen!
Preussen
finland fick ett förslag att överta karelen på 90-talet men avböjde. det skulle kosta för mycket.
självklart vill jag inte att dansken ska komma hit igen, speciellt inte när det är deras fascister som kommer med initiativet. det räcker med att de ockuperar bornholm coolgleam.gif
nu har vi ju svensken i de tre andra skåneländerna rolleyes.gif
Aqvakul
Sverige till Norge!
Tänk så rika vi skulle bli och så många medaljer vi skulle få i olympiaderna. yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon