Full version: Skinksvål
Chamomille
Ja, frågan är ställd....
Go Jul
Mollis
Mata fåglarna kanske? om du tänkt äta den själv så vet jag inte.....

//Mollis
Bettis
Jag ska hänga ut min i ett träd till fåglarna
Tosan
Undrar om det är så klokt med tanke på saltet...?
Men å andra sidan har jag inte den blekaste aning om fåglar behöver salt eller ej...
Netha
Fåglar tål ganska mycket, men salt svål från skinkan blir nog för mycket.
Bättre då att urvattna svålen, byta vatten flera ggr så att inte saltmängden är för stor.

Åsa, mälardalen zon 2
Här åt hunden upp den till middag, hon verkade tycka den var god, den försvann ganska snabbt.
Netha
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 22-12-2007, 20:35) *
Här åt hunden upp den till middag, hon verkade tycka den var god, den försvann ganska snabbt.

Så gick det häromåret med svålen vi la ut ... vi trodde räven skulle hämta
men grannens vorsteh hann sluka den. laugh.gif
Chamomille
Nääe... Jag hade nog inte tänkt att äta den kanske.... Ifall det inte finns nåt kulinariskt mumsigt recept confused.gif flirting.gif
Blir nog pippina då. Jag ska vattna ur den lite då först.
ingrid fuxwall
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 22-12-2007, 20:35) *

För några år sedan åt ena hunden upp skinksvålen och blev väldgit sjuk - tror veterinären kostade 6 000 kronor
Lilla Birka
Enligt ornitologerna behöver man inte oroa sig för att skinkan eller gamla ostbitar skulle innehålla för mycket salt. Det är bara att hänga ut svålen som den är. Samma sak med vatten på vintern, det behövs inte ställas ut, de äter snö.
Eva-Helene
Ge den i småbitar som godis till en hund. Ev. torka den först (ugn, 100 grader ungefär tills den är krispig). "Min" hund (schäfer-storlek) har inte fått några besvär av svålen.
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (ingrid fuxwall @ 22-12-2007, 22:24) *
För några år sedan åt ena hunden upp skinksvålen och blev väldgit sjuk - tror veterinären kostade 6 000 kronor

Tror inte sånt är någon fara här hon är van att äta vanlig mat varje dag, hon äter inte köpt hundmat + vi skar såklart skinksvålen i bitar. Kryddor och dylikt är hennes mage van vid. +Hon är en stor hund så en skinksvål är en lite matbit för henne.
kompostjord
Ge den till grisen, det har man igen, sa bonden.

Ett skämt alltså
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon