Full version: Julgrupper..
Anki V
I fjol så startade (redan i början av december) Malin en tråd med våra egenhändigt dekorerade julgrupper som jag gillade skarpt.

Det var så kul att se era egna alster……många av er är ju hur skickliga som helst. wub.gif
http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...st&p=513401

Jag saknar den tråden så lite ”sent om sider” så kommer först mina egna hyacinter.

Jag gör mina egna, definitivt inte för att jag är konstnärig utanför att jag är ”snål” crazy.gif . Gör jag dom själv så kostar de bara en tredjedel mot vad det kostar på blomsterhandeln. Pyntet sparar jag år från år.

[attachment=10890:julgrupper07.jpg]

/Anki
Elisabeth G
Vilka fina julgrupper du gjort!

Jag har försökt sätta lökar själv men det blir alldeles för dyrt. De blommar aldrig. confused.gif Ruttnar bort snarare. Fast bättre dränering hjälpte inte heller.

Men jag är glad ändå. Så in i vassen glad. Vi har precis flyttat och fått en ny trädgård. I går läste jag en artikel om julrosor och såg en som jag tänkte VILL HA om. När jag en stund senare var ute i trädgården och kollade hittade jag just en sådan - i full blom! yaay.gif
renate
Snygga julgrupper du har gjort Anki,jag har också bara hyacinter,jag använder mossa att sätta lökarna i ,det fungera bra.de första har redan blommat över,nu har jag vita här i datarummet som har blommat fantastiskt ett tag nu och doften är helt underbart.Nästa omgång blommar nog efter jul kanske,köpte röda också.Jag gör alltid mina julgrupper själv för jag vill bara ha hyacinter och så dekorera jag med lite kottar en liten tomte mmm.
Jag har inget foto på mina.
Betty
Jag har bara gjort en enda julgrupp i år, så här ser den ut just nu:
[attachment=10891:2007_23_12_006.jpg]

ewa zon 3
Vad kul med en julgruppstråd och så fina ni gjort bravo.gif
Den här är kanske inte så julig men enda fotot från årets
[attachment=10893:Kopia_av...rupp_071.JPG]

/Ewa
Boxer
CITAT (ewa zon 3 @ 23-12-2007, 17:44) *
Vad kul med en julgruppstråd och så fina ni gjort bravo.gif
Den här är kanske inte så julig men enda fotot från årets
[attachment=10893:Kopia_av...rupp_071.JPG]

/Ewa

Den gillade jag! smile.gif
HelenN
Jag har gjort massor av julgrupper i år.....på handelsträdgården som jag arbetstränat på, och det har varit jätte kul. Men dessa sålde naturligtvis de som äger butiken.

Men i fredags "jobbade" jag sista dagen där så jag fick göra en julgrupp till mig själv så jag gjorde denna:

julgru.jpg

sen gjorde jag denna idag.....som min syster ska få imorron när vi ska dit:

julgr.jpg

Jag valde vitt eftersom alla andra grupper går i rött...och ja ville ha nåt annorlunda!
Dilara
Underbart! smile.gif

Nu blev jag sugen att göra egna julgrupper jag med. Men vart köper man såndär mossa, asså inte riktig mossa.. den där vita?
HelenN
Vitlav brukar de ha på ica eller konsum i små påsar, eller blomaffärer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon