Full version: Hicka
Pjater
Har haft hicka i ett par timmar, hur e bästa botet mot hicka ?? frågar era experter biggrin.gif
Krolliljan
Jag håller för näsan och håller andan. sick.gif
redbullberoende
Ät bröd så går det över. yes.gif
Ciczi
Saxat från wikipedia, tipsen testas på egen hand.

* Att tugga i sig och snabbt svälja en till två matskedar strösocker
* Svälja tre gånger samtidigt som man håller andan
* Hålla andan direkt efter första hickningen
* Att man blir överraskad eller skrämd av något
* Hålla för näsan och samtidigt dricka vatten
* Hålla andan genom att stänga munnen och hålla för näsan
* Dricka vinäger
* Dricka upp och ned
* Ät en matsked senap
* Tugga en sockerbit och svälja ner den med vatten samtidigt som man håller andan
* Dricka så mycket vatten som möjligt i en enda klunk
* Blöta en sockerbit i ättikssprit och äta upp den
* Ät en tesked sylt
* Hålla för öronen, med fingrarna, så att man inte hör något tills hickan är borta.
* Mun-mot-mun metoden (hjälper mot "fyllehicka")
* Trycka på nerven på bröstkorgen hårt tills hickan går över. Nerven ligger mellan två ytterst små "gropar" och är ganska svår att hitta, men effektivt.
* Ta in ett snabbt och djupt andetag och håll munnen helt öppen under tiden man håller andan. Det fungerar som om man blivit skrämd av någonting.
* Killa/kittla sig i svalget.
* Att hålla andan så länge du kan samtidigt som du putar ut din mage så mycket du kan (så det gör nästan ont)

Ciczi
Alexander-VG-zon3
jag håller andan direkt efter första hicket i 60sek . försvinner det inte då så direkt efter igen håller jag andan och dricker hastigt felar gånger kallt vatten då det brukar hjälpa . men har du haft det i par timmar så brukar inget hjälpa för mig . knepet är att göra nåt direkt efter första tror jag .
Allis
Ta en sockerbit i munnen och drick ljummet vatten till. Hickan brukar gå över omgående.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon