Gossen Ruda
Har "firat" jul i enkelhet och singel dom sista åren. Har visserligen en stående inbjudan från brorsan och svägerskan att fira tillsammans med hennes släkt men har avböjt. När mina föräldrar levde hade vi alltid firande ihop men det är skönt att vara ensam också. Lite jobbigt att vara ihop med många om och när min lättirriterade tjocktarm bråkar.

Just nu pustar jag ut efter att ha smaskat i mig en liten kyckling, 2 hg kvar av 1 1/4 kg. Glupsk? Jag? rolleyes.gif

Jim Reeves julskiva från 1964 snurrar på grammofonen, ganska mysigt. Chaio.
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 24-12-2007, 18:58) *
Har "firat" jul i enkelhet och singel dom sista åren. rolleyes.gif

Jim Reeves julskiva från 1964 snurrar på grammofonen, ganska mysigt. Chaio.

här är en till med samma skiva på naughty.gif rotfl.gif
Gossen Ruda
CITAT (pejori @ 24-12-2007, 19:11) *
här är en till med samma skiva på naughty.gif rotfl.gif

Härmapa. rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 24-12-2007, 19:20) *
Härmapa. rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

ja men den är ju bra ju naughty.gif
även om jag får accosiationer av ferdinand när jag ser kransen på omslaget dunno.gif a0a.gif
Gossen Ruda
Jo, men det skall nog föreställa glitter och ingen korkek. Såg förresten först efter flera år att det hängde korkar i hans korkek.
Christer i Falköping
Även jag har firat själv i år. Fick strida för det för folk verkar tycka det är hemskt när man är ensam hemme på jul. Har inte haft semester eller ledigt de tre senaste åren, så jag tycker det är så skönt att bara få vara hemma och slappa. Idag har jah tittat på "Meningen med livet" och "Life of Brian", kan inte bli så mycket bättre än så känner jag.
Christer.
Ophelia
Här är en till som firat själv idag (räknar inte med kollegorna och klienterna på arbetet). Har jobbat 7.45 - 18.00. Därefter har jag haft det lugnt och grejat lite. Käkat julmat på vår julfest 14:e december och vi hade knytis på jobbet idag. Annars har det varit blandat hektiskt och lugnt. Ska hem till föräldrarna i morgon och bli kvar över natten men det blir lugnt där med yes.gif
Diabolique
Jag firade själv igår.
Jobbade till 20:30 så det blev lite paketöppning och telefonsamtal när jag kom hem.

Fast jag firade ju lite jul på jobbet (boendestödjare). Det kändes helt ok. Jag får betalt för att fira jul med människor som kanske inte har någon familj att fira med, och vi hade trevligt.

Imorgon bär det av till den traditionella extra julafton som vi brukar fira med andra delen av släkten (den vi inte brukar fira julafton med).
skogstroll
Måste kännas givande att fira med de som inte har någon att fira med. Man känner sig rätt bortskämd med fina jular
Diabolique
CITAT (skogstroll @ 25-12-2007, 15:13) *
Måste kännas givande att fira med de som inte har någon att fira med. Man känner sig rätt bortskämd med fina jular

Ja, det kändes bra. Fast samtidigt har jag ju en släkt som gav mig lite dåligt samvete och som saknade mig.
Det är första julen utan dem, och det kommer fler jular för oss. Nu blev det som det blev, och jag är glad för det.

Har funderat på att engagera mig i härbärget för de hemlösa här i stan. De behöver folk som kan ställa upp och jobba utan ersättning.
Det kanske blir så när mitt vikariat upphör.
Floppy
Här är en till som är ensam under julen...av FRI VILJA...tänk att få försvara sig vart enda år mot vänner och bekanta...som tycker sååååååååååå synd om en...jag försöker förklara för dem att det är jobbigt att de tjatar och tycker synd om en...jag VILL vara själv...min mamma ringde 5-6 ggr under hela julafton och var såååå orolig för mig för att jag var ensam...hon bor i Malmö och jag i Glada Hudik...och det är ca 100 mil emellan... mad.gif sad.gif ranting.gif

Jag hade min finska leverlåda och jansson...lite julcider och en massa filmer som jag hade spelat in...sen har jag min lilla 'jägare' (hunden) hos mig också...så sååå ensam var jag ju inte... wub.gif
Ewa L
Jag föll för trycket i år igen: Inte kan du sitta ensam på julen. Men oj vad jag ångrade det!!
Självvald ensamhet är definitivt att föredra framför påtvingad X-samhet.

Hade jag vetat att du satt ensam i Falköping Christer hade jag kunnat kvista över. Jag var bara 4 mil därifrån. smile.gif
lena:-)
Ja, bättre självvald ensamhet än en ensam tillsammans med andra...Det är nog det värsta av allt. Håller med dig fullständigt Ewa L .
|Birgitta|
*raderat*
Tezzla
CITAT (|Birgitta| @ 27-12-2007, 12:58) *
Självvald ensamhet är som ni säger bättre än ensamhet tillsammans med andra. Men jag känner empati med dom som är tvingade att vara ensamma mot sin vilja. sad.gif Visserligen ordnas det julfirande av kyrkor bl a, men alla kan inte av olika skäl medverka i dessa.

Och det är nog ett stort steg för många att t.ex. gå till en kyrka eller annan samlingslokal för att fira jul. För då visar man ju att man är ensam och det är tyvärr en stor skam i detta samhälle crying.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon