Full version: Ogräs
Wetter
Hej
Jag var ute och gick i dag i bostadsområdet i dag. När jag gick där och tittade i landen där det växer buskarna samt perennerna. Då såg jag att såg att ogräset var grönt och frodigt. Det var fint på sitt sätt tycker jag.
Eva i Skåne
Jag förstår hur du känner. Allt som ser grönt och friskt ut nu känns lite uppmuntrande i det stora gråa,
men om det är i ens egen trädgård så skulle jag föreslå att rensa bort det ogräs som växer, även om det är mitt i vintern.
Alexander-VG-zon3
har jag tid över går jag ut och rensar ogräs även mitt i vintern . blir roligare till våren . som gräs böjar ju att växa mellan +5c +10c grader . och det kan ju smita in från gräsmattan
Bassam
Hej
Jag tycker att det är bra att man ta bort ogräs när de gror, det blir mindre jobb på våren, på grund att de hinner inte sprider sina fröar.
God jul
H: Bassam
Elisabeth G
CITAT (Eva i Skåne @ 26-12-2007, 17:36) *
Jag förstår hur du känner. Allt som ser grönt och friskt ut nu känns lite uppmuntrande i det stora gråa,
men om det är i ens egen trädgård så skulle jag föreslå att rensa bort det ogräs som växer, även om det är mitt i vintern.

För mig som återvänt till Skåne efter många år på småländska höglandet känns det som en ofattbar lyx att få rensa ogräs i slutet av december. smile.gif Och visst blir man glad av det gröna. För att inte tala om att de första vårblommorna börjar sticka upp sina späda blad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon