Full version: Webbkamera
TEZZ
God fortsättning på er alla!
Jag har fått en webbkamera i julklapp och vet inte riktigt hur jag ska använda den. Jag har kommit så långt att jag kan se bilden på datorskärmen och även använda videon och kameran. Men hur ska jag kunna se andra live? Jag har även skaffat mig ett konto på Windows Live Mesenger. Men inte vet jag vem som är online och hur jag ska kunna se det. Hoppas någon kan ge mig lite tips och goda råd.
help.gif
Dilara
För att se andra live måste de oxå ha en webbcam.
För att du ska chatta eller webba med dina vänner ska du först adda dom till din kontaktlista.
Längst upp - där det står arkiv, kontakter, etc.. klicka på kontakter som kommer efter arkiv.
Klicka på "lägg till kontakt" då kommer en liten ruta fram. Det ända du gör då är att skriva in din väns hotmail i rutan "snabbmeddelandeaddress" sen trycker du på enter sen är det klart. smile.gif

Jag hoppas att jag är tydlig men fråga om du behöver hjälp med något mer smile.gif

Eller förresten om du redan HAR addat dina kontakter gör du så här: Ifall en av kontakterna lyser GRÖNT är han eller hon online o du kan chatta me den personen genom att klicka på den grönlysande gubben 2 gånger.

Om personen är grå eller röd är han eller hon offline o går inte att chatta med.
TEZZ
Tack för hjälpen nu har jag kommit en bit på väg och det känns skönt. Jag stötte på ett litet frågetecken när jag lade till en adress. Det kom upp en liten bok där det stod att kontakten saknade Messenger.
Hoppas jag får återkomma längre fram när det dyker upp flera frågetecken för det lär det säkert göra.
Dilara
CITAT (Rosmarin @ 27-12-2007, 21:57) *
Jag stötte på ett litet frågetecken när jag lade till en adress. Det kom upp en liten bok där det stod att kontakten saknade Messenger.

Det beror på att personen som du försökte adda inte har ett msn konto. Men om personen har ett msn konto kanske du har angivit fel address.. det kan hända. Och det är viktigt att man skriver in addressen som i ett hotmail konto: brukar oftast sluta ...@hotmail.com
smile.gif
TEZZ
Jag har nu tre kompisar som har hotmailadresser som jag lagt in i listan men jag ser aldrig att dom är anslutna och någon webbcamera har dom inte så jag tror att jag packar ner min igen. Det är nog mest ungdomar som sysslar med webbkameror. Ingen av mina mailadresser har ens någon webbkamera. Men tack för alla tipsen. Jag kanske ska köpa en webbkamera till mina barnbarn så kan vi ju ha lite kul trots avståndet.......
Dilara
De kanske har en webbkamera ändå, men de kanske inte har den ikopplad till datan just då.
Jag vet inte men jag tror att jag har hört att webbkameror kan vara skadliga för datan ifall den är ikopplad men fastän den inte används.
Jag har själv en mycket gammal webbkamera som jag aldrig har använt, de är ju inte bästa kvalité på den, men dagens kameror är bättre o inte särskilt så dyra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon