Full version: liljebaggar
rissen
Hej

Jag har varit inne på sidan Bengts trädgård och njutit en låååååång stund. Vilken underbar trädgård.

1800 liljor finns det i hans trädgård. Hur bär han sig åt med liljebaggarna. Kan det verkligen vara så att han inte har några?

Jag själv kanske har ett 50-tal liljor men minst dubbelt upp med liljebaggar som plockas varje år ranting.gif. I slutet av november plockade jag den sista.(Har inte kollat efter det).

Hur fixar han dessa skulle allt vara kul att veta (om han har några vill säga). Tänk tanken att kolla över 1800 liljor -cry-.gif

Rissen
kerstin z5-6
Bengts trädgård liller i Luleå -I Norr och Västerbotten brukar antalet liljebaggar vara försumbart .. ännu -de odjuren kommer väl nu med ökande värme
CalleF
CITAT (kerstin z5-6 @ 29-12-2007, 00:18) *
Bengts trädgård liller i Luleå -I Norr och Västerbotten brukar antalet liljebaggar vara försumbart .. ännu -de odjuren kommer väl nu med ökande värme

Försumbart? Jojo ;-)
Jag satte liljor för första gången i sommar och innan jag visste ordet av så var där ett par lackröda saker på de späda plantorna ranting.gif
kerstin z5-6
Var bor du då ? jag har aldrig sett en enda i min trädgård ?

och har du dem -har du testat myrr ?
Lillja
CITAT (kerstin z5-6 @ 01-01-2008, 18:33) *
Var bor du då ? jag har aldrig sett en enda i min trädgård ?

och har du dem -har du testat myrr ?

Jo jo då har du tur, för här finns de då, vet inte hur
många jag hade ihjäl o jag som inte gillar sånt
fy så otrevligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon