Kathy

Var upp till stugan idag och tittade till den och lämnade av rentvättade mattor, mattor som vi hade med oss hem i höstas, då vi stängde stugan.

Och det blev lite lövkrattande, eftersom det låg lite löv kvar. Tänk, att man kan kratta löv i mellandagarna!
zaaritha
Varför ej lämna kvar en del löv?
Nyttigt för maskar o jord!
Kathy
CITAT (zaaritha @ 28-12-2007, 23:24) *
Varför ej lämna kvar en del löv?
Nyttigt för maskar o jord!

Vi lägger löven på komposten istället.
Maskarna i komposten behöver tillskott.
Ciczi
Jag krattade också löv häromdagen.

Ciczi
Alexander-VG-zon3
CITAT (Kathy @ 28-12-2007, 22:49) *
Och det blev lite lövkrattande, eftersom det låg lite löv kvar. Tänk, att man kan kratta löv i mellandagarna!

äsch inget nytt
Kathy
CITAT (flaxss @ 29-12-2007, 19:04) *
äsch inget nytt

För mig är det det. tongue.gif
Nybörjar-Linda
Själv gav jag mig på att försöka sätta spaden i marken i morse. Tänkte jag skulle förbereda en rabatt till våren men det var nog lite väl optimistiskt giggle.gif . Nä, nu kunde det gott komma lite snö för barnens skull...
Wetter
Hej!!
Jag var ute och krattade lite löv i dag. Jag la dom i mina rabatter och lämnade lite till maskarna ute i gräsmattan.
Dito Verde
Vi håller just nu på med lite vårstädning. Hittade några blommor som var ivriga att visa sig.
[attachment=11025:Vårstädning_30_dec.jpg][attachment=11026:Primula_30_dec.jpg]

Primula vit nära 30 dec.jpg

skogstroll
ja vilken tokig "vinter". Jag har en kamelia i kallväxthuset som är på gång att slå ut... bravo.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (skogstroll @ 30-12-2007, 15:01) *
ja vilken tokig "vinter". Jag har en kamelia i kallväxthuset som är på gång att slå ut... bravo.gif

och jag har en på friland som redan har blommat och håller på att slå ut nya knoppar . min plast morfar där hemma har fått beskrivning på hur han ska skydda mina kameliaknopparna för den kommande kylan . wub.gif
Cacki
Faktum är att förra nyårsdagen var det ännu mer vårlikt här. Jag och maken var ute och vårstädade på tomten. Man fick verkligen hejda sej för att göra alltför djärva tilltag. Jag minns att vi satte oss ute på en liten stenmur som ligger mot söder och plockade av oss jackorna och lät "vårsolen" värma oss med en kopp kaffe till sin hjälp. Skönt men ändå lite skrämmande tycker jag.
Kathy
CITAT (Cacki @ 30-12-2007, 18:19) *
....//.........Jag minns att vi satte oss ute på en liten stenmur som ligger mot söder och plockade av oss jackorna och lät "vårsolen" värma oss med en kopp kaffe till sin hjälp....//.....

Ja, du ser...ur led är tiden.
Månne det inte bli någon riktig köldknäpp på det här så att våren blir försenad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon