Full version: Vad överraskande
vindspel
Ozzys memoarer i fara– han minns inte sitt liv
CITAT
LONDON. Ozzy Osbourne, 59, kämpar med att skriva sina memoarer. Problemet är att han inte minns någonting.
Rocksångaren skrev på ett bokkontrakt värt 14 miljoner kronor för två år sedan.
– Mitt minne är inte vad det varit på grund av alla droger och alkohol jag levt på under större delen av mitt vuxna liv, säger han enligt Daily Star
detta från aftonbladet 07-12-28

confused.gif oj, vad konstigt inte har man märkt det på honom whistling.gif

Vem har varit så dum att de ger honom ett bokkontrakt............
Gossen Ruda
Hans minne är nog som en adventskalender, full av luckor.
pejori
kors...vem kunde tro något sånt om ozzy???? unsure.gif
(skämt alltså)
HelenN
haahahaha, synd....jag gillar Ozzy!
pejori
CITAT (lämås @ 29-12-2007, 18:51) *
haahahaha, synd....jag gillar Ozzy!

mmm...skulle varit kul att läsa om vad han hittat på under sitt liv naughty.gif
MariaS
Kan det möjligen ha innehållit korsdrag, eftersom rummet är tomt...
Blomstertanten
Tragiskt ! sleep.gif
Lilla Birka
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2007, 18:41) *
Hans minne är nog som en adventskalender, full av luckor.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Netha
Visst gick det en serie med familjen Osborn på teve häromåret.

Så tragiskt att producentbolag väljer att sko sig på en familj som är så svårt drabbad av drogberoende. sad.gif
Jag finner inget värt att skratta åt i detta fall. sad.gif

Eller ... vad tycker ni?
Skrattar ni åt fam Osborn?

Skulle ni också skratta om detsamma gällde en person/familj i er närhet... kanske syskon el barn?

Nej.. jag har ingen i min närhet som är drogberoende ... men jag tycker ändå att det är osmakligt att skratta åt.
Lilla Birka
CITAT (Netha @ 29-12-2007, 22:10) *

Så tragiskt att producentbolag väljer att sko sig på en familj som är så svårt drabbad av drogberoende. sad.gif

Eller ... vad tycker ni?
Skulle ni också skratta om detsamma gällde en person/familj i er närhet... kanske syskon el barn?

Nej.. jag har ingen i min närhet som är drogberoende ... men jag tycker ändå att det är osmakligt att skratta åt.

Jag skrattade inte åt någon Osborn, jag känner inte någon med det namnet. Jag skrattade åt den roliga kommentaren!
Netha
CITAT (Lilla Birka @ 29-12-2007, 22:23) *
Jag skrattade inte åt någon Osborn, jag känner inte någon med det namnet. Jag skrattade åt den roliga kommentaren!

OK.. var inte riktat mot just dig. smile.gif
zaaritha
Han var bra--en gång i tiden! Utom när han bet huvudet av kycklingar!
Vidrigt!
Men--alla dessa droger.......
herkules
/../
Eller ... vad tycker ni?

att skratta åt eller dumförklara - som en del i den här tråden gör - en människa som är/har varit drogberoende säger en hel del om folk.
thumbdown.gif
Pirum

Ozzy har själv tjänat grova pengar på TV-serien. Den har hjälpt honom, och övriga Black Sabbath, att än en gång hamna i rampljuset. Och som sagt, han har fått rejält kontrakt för boken - självklart ställer förlaget upp med författare. Finns väl knappt nån kändis eller politiker som skriver sina memoarer själv.

Mycket av TV-serien kan anses vara drift med 'white trash' och annat, men, Ozzys fru är väl rätt skärpt åtminstone, med stora kunskaper om mediavärlden. Att barnen är med i TV-serien, tja...det kan man diskutera av flera skäl.

Ozzy själv har flera gånger kritiserat droger och alkohol, men det hindrar inte att han har en viss självironi eller humor i ämnet.

TV-serien har till och med givit honom chansen att dinera med George Bush i Vita Huset.

Själv tyckte jag det var en smula förvånande att Ozzy tackade ja till det. Kan det verkligen vara samma snubbe som sjöng "War pigs", som nu skulle dinera med Nixons efterföljare?

Politicians hide themselves away.
They only started the war.
Why should they go out to fight?
They leave that role to the poor, yeah.

Time will tell on their power minds,
making war just for fun.
Treating people just like pawns in chess,
wait till their judgement day comes, yeah.

(Black Sabbath, War Pigs, 1970)

Black Sabbath...jag borde lyssna mer på dem...War pigs är väl spelad i moll, medan Ozzy sjunger den i dur, fast sänkt en halvton. Hade jag aldrig tänkt på förrän jag läste om det.
Anma
CITAT (Pirum @ 30-12-2007, 01:20) *
/.../

Att barnen är med i TV-serien, tja...det kan man diskutera av flera skäl.

Till familjens försvar kan sägas att barnen valde själva, hur bra omdöme de nu har. Det finns en till dotter i familjen som vägrade att vara med och slapp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon