CITAT (Netha @ 29-12-2007, 22:10)

Visst gick det en serie med familjen Osborn på teve häromåret.
Så tragiskt att producentbolag väljer att sko sig på en familj som är så svårt drabbad av drogberoende.

Jag finner inget värt att skratta åt i detta fall.

Ozzy har själv tjänat grova pengar på TV-serien. Den har hjälpt honom, och övriga Black Sabbath, att än en gång hamna i rampljuset. Och som sagt, han har fått rejält kontrakt för boken - självklart ställer förlaget upp med författare. Finns väl knappt nån kändis eller politiker som skriver sina memoarer själv.
Mycket av TV-serien kan anses vara drift med 'white trash' och annat, men, Ozzys fru är väl rätt skärpt åtminstone, med stora kunskaper om mediavärlden. Att barnen är med i TV-serien, tja...det kan man diskutera av flera skäl.
Ozzy själv har flera gånger kritiserat droger och alkohol, men det hindrar inte att han har en viss självironi eller humor i ämnet.
TV-serien har till och med givit honom chansen att dinera med George Bush i Vita Huset.
Själv tyckte jag det var en smula förvånande att Ozzy tackade ja till det. Kan det verkligen vara samma snubbe som sjöng "War pigs", som nu skulle dinera med Nixons efterföljare?
Politicians hide themselves away.
They only started the war.
Why should they go out to fight?
They leave that role to the poor, yeah.
Time will tell on their power minds,
making war just for fun.
Treating people just like pawns in chess,
wait till their judgement day comes, yeah.(Black Sabbath, War Pigs, 1970)
Black Sabbath...jag borde lyssna mer på dem...War pigs är väl spelad i moll, medan Ozzy sjunger den i dur, fast sänkt en halvton. Hade jag aldrig tänkt på förrän jag läste om det.