malin72
jaha här kommer min lilla lista som den ser ut nu...blir mera när köpes fröna kommer och jag inte vill ha allt giggle.gif det som jag har nu som är över är årets skörd...

tolvgudablomma "rosa" slut
vittpytta
lila malva högväxande
himmelsblomma
kinesisk riddarsporre
vit ballongblomma
blå ballongblomma slut
aklejruta
lila krollije frön slut
känguruäpple
blågull slut
blå strandiris slut
rysk marton slut
eucalyptos (okänd sort)
akleja vinröd??? tror jag om den inte blandade sig med andra giggle.gif slut
jätte stäpplilja slut
mera kommer tummenupp.gif säg bara till om det är något ni vill ha

lägger till
pastell lupin
förgätmigej "myosotis alpestris" 1 portion
slut
Marina i Hällekis
Ett litet tips om du inte blir av med alla plantor:

Förra året hade vi mängder av busksticklingar och perenna plantor, eftersom vi har sandjord lyckas vissa perenner självså sig hejdlöst!
Efter att bekanta var "mättade" med plantor, hade vi fortfarande några hundra plantor kvar och det kändes tråkigt att slänga dem, så vi ställde ut dem vid tomtgränsen med en skylt: Varsågod!
Och tänk vad roliga bekantskaper vi fick, eftersom en hel del turister, hantverkare från den lokala hantverksbyn och sommargäster gick förbi och även tittade in i trädgården.
Det var meningen att folk skulle ta, utan något i gengälld, men många dagar stod det plantor vid grinden, då flera tog med sig och bytte.
Fick b la en liten planta Magnolia, julrosor, vinterkyndel, timjan, dahlior och flera olika tomatplantor m.m , Jätte kul!

Eftersom jag inte vet alla som ställde hit plantor, passar jag nu på och tacka, om någon finns här på Odla.
ingrid fuxwall
Du har flera frön som jag är intresserad av och då kommer frågan - vad vill du själv ha?

ingrid
malin72
CITAT (ingrid fuxwall @ 30-12-2007, 21:51) *
Du har flera frön som jag är intresserad av och då kommer frågan - vad vill du själv ha?

ingrid

giggle.gif det vet jag inte men pma vad du vill ha så prickar jag av listan det behöver ju inte vara byte så....vad har du då whist.gif tummenupp.gif
malin72
CITAT (Marina i Hällekis @ 30-12-2007, 20:22) *
Ett litet tips om du inte blir av med alla plantor:

Förra året hade vi mängder av busksticklingar och perenna plantor, eftersom vi har sandjord lyckas vissa perenner självså sig hejdlöst!
Efter att bekanta var "mättade" med plantor, hade vi fortfarande några hundra plantor kvar och det kändes tråkigt att slänga dem, så vi ställde ut dem vid tomtgränsen med en skylt: Varsågod!
Och tänk vad roliga bekantskaper vi fick, eftersom en hel del turister, hantverkare från den lokala hantverksbyn och sommargäster gick förbi och även tittade in i trädgården.
Det var meningen att folk skulle ta, utan något i gengälld, men många dagar stod det plantor vid grinden, då flera tog med sig och bytte.
Fick b la en liten planta Magnolia, julrosor, vinterkyndel, timjan, dahlior och flera olika tomatplantor m.m , Jätte kul!

Eftersom jag inte vet alla som ställde hit plantor, passar jag nu på och tacka, om någon finns här på Odla.

jo då så gjorde jag i sommras....först en växtbytar dag sen det som blev över ställde jag utanför grinden så grannar kunde ta, innan så gav jag till dom som jag skulle tex min mamma!!!
men detta är frön som jag inte ska så i år som jag skickar iväg, plantor jo det kommer det bli över i år igen yes.gif
Halli
Hej,

jag har skickat PM till dig!

Linda tongue.gif
Lena i Vallentuna
Hej
Jag är också intresserad av flera frön. Då jag inte har något att byta med, Vad vill du ha då.
malin72
CITAT (Lena i Vallentuna @ 06-01-2008, 19:12) *
Hej
Jag är också intresserad av flera frön. Då jag inte har något att byta med, Vad vill du ha då.

inget smile.gif skriv bara ett pm till mig så ska vi se vad som finns kvar...håller just på att göra i ordning kuvert som ska skickas tummenupp.gif

CITAT (Halli @ 06-01-2008, 18:31) *
Hej,

jag har skickat PM till dig!

Linda tongue.gif

japp jag såg det och nu håller jag på att sortera så snart kommer ett pm till dig tummenupp.gif
malin72
nu är listan uppdaterad tummenupp.gif
Lena i Vallentuna
Jag har skickat medelande till dej.
Tror jag.
malin72
CITAT (Lena i Vallentuna @ 07-01-2008, 16:09) *
Jag har skickat medelande till dej.
Tror jag.

jo då det har du och jag har skickat tillbaka tummenupp.gif
malin72
uppdaterat igen på det som är slut smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon