izabelleask
Hej!

jag har ett problem, jag har typ två stycken stora golv växter, det ser ut som två jätte bonsiträd. ett är som en jättestor gren som växer ut mot sidan och sen massa små gröna blad och det andra är ett krokigt träd som växer normalt upp (busk liknande)med små gröna blad. dom tappar så mycket blad, den som ser mer ut som en buske tappar blad bara man tittar på den och den andra mörknar bladen och ramlar av, grenarna skrumpnar där bladen håller på att trilla av, jag ser ingen ohyra och när jag känner i botten på den som har en stor låg bonsikruka (busk liknande) den är fuktig i botten och jätte torr ovanpå.

varför tappar den blad? Dom står ljust i rummet och fårö någon månad sen började dom tappa blad och nu har dom snart inga kvar, och grenarna skrumpnar ihop och ser eller är döda. Snart så måste jag klippa bort alla grenar som inte har några blad och sen finns det väl bara en stamm kvar upp från jorden.

Va ska jag ta mig till?

Mvh Bella
Blomstertanten
Den med små blad , kan det möjligtvis vara en benjaminfikus ?
Det är inget konstigt med att de tappar blad så här års , de kommer tillbaks. Så klipp inte av grenarna.
Googla på benjaminfikus så du kan kolla om det är en sån och hitta skötselråd.
Lycka till !
Bassam
Hej
Jag tycker att det är förekommer på den här årstiden, på grund att finns inte tillräcklig ljus, men de kommer igen,
God nytt år
Önska H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon